WITAM!
Mam taki dylemat jeżdżę na gazie II generacji z którym generalnie nie mam żadnych kłopotów. Ostatnio jednak chodzi mi po głowie myśl zmiany instalacji na STAG 300.
I teraz pytanie: zmieniać?
Jak pisałem z aktualnym gazem nie mam problemów ale wiadomo mikser zmniejsza ilość powietrza czyli teoretycznie osłabia silnik, w którym z racji wieku na pewno parę kucy zdechło.
Proszę o opinię w tej sprawie, jeśli ktoś dokonywał takiej zmiany to chętnie poznał bym wrażenia z tej operacji.
Dodatkowo: ile powinna kosztować operacja zmiany instalacji, mam ofertę za 1700 zł.
[all] pytanie:zmiana instalacji gazowej II gen. na sekwencję
Witam : Zaczne od tego ze miałem taki dylemtat u siebie w aucie Gaz II generacji na staga 300 . Zakety są takie : (1) samochud lepiej przyspiesza (2) nie strzela (3) zachouje sie tak jak na benzynie (4) po zdieciu miksera auto zaczeło lepiej przyspieszac na benzynie (5) przy braku gazu automatycznie ci przełancza na bezyne -> Przejechałem sie tak kiedys przy wyprzedzaniu słabe ciśnienie gazu było ja do wyprzedzania a samochud nie przyspiesza (6) nie musisz jezdzic na regulacjie gazu . Minusow prae : (1) cena 1400 - 1500 zł w zalezności od parownika (2) na zimie przełanczanie przy temp + 30 C to za mało trzba około + 45 C mu dac .
u gazownika, u którego ja zakładałem gaz - kumpel kilka dni póxniej zrobił taka konwersję w 4-cylindrowym misibusi. Koszt: 1300 zł na BRC24, z wymiana reduktora włącznie.
Mimo, że średnie spalanie gazu nie zmieniło mu się ani na jotę, gośc jest b. zadowolony bo:
Same plusy. A czy warto - finansowo choćby - oceń sam. Jak powiedziałemznajomym, że do swojego założyłem instalkę za 4300 - pukali się w głowę , a ja jestem zadowolony.
ps. na mechanicznym wtrysku - nie zauważysz specjalnego zysku
Mimo, że średnie spalanie gazu nie zmieniło mu się ani na jotę, gośc jest b. zadowolony bo:
- auto zyskało na elastyczności
nie strzela
lepiej przyspiesza, osiąga wyższy vmax (identyczny jak na benzynie)
nie martwi sie o skład mieszanki (w II gen jakbyś nie regulował - na niskich ci lekko zalewa, na wysokich masz za ubogo)
nie wystepuje problem szarpięcia przy przełaczaniu na/z gazu (instalko KOLEJNO włacza wtryskiwacze gazowe odłaczając benzynowe)
Same plusy. A czy warto - finansowo choćby - oceń sam. Jak powiedziałemznajomym, że do swojego założyłem instalkę za 4300 - pukali się w głowę , a ja jestem zadowolony.
ps. na mechanicznym wtrysku - nie zauważysz specjalnego zysku
Powiem tak ze mi raz strzelil gaz i to na samym poczatku i widok rozpietego filtra i samo to przezycie kiedy auto stajnie nie nalezy do zbytnio milych przyjemnosci. Juz sam fakt widoku przed autem kauzy i mozliwosc wjazdu w nia wywoluje u mnie lekki strach o to czy czasem nie dojdzie do strzalu jak sie zaleja kabelki. Hmm jak ktos ma kase to tylko sekwencja hmm ja za jakis czas postaram sie przerobic na sekwencje.
P.S. Teraz sekwencja chodzi od 2300 do 2500 wiec nie ma takiej tragedii, pozdro
P.S. Teraz sekwencja chodzi od 2300 do 2500 wiec nie ma takiej tragedii, pozdro