Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] akumulator

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
hubjan7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 mar 2008, 21:31
Lokalizacja: Łomża

[80 B4 2.0 ABT] akumulator

Post autor: hubjan7 » 23 mar 2008, 12:52

Witam posiadam akumulator marki eurostar 60Ah rozruch 510A zakupiony 2 lata temu. Sprzedający zapewniał mnie że taki wystarczy wiec go zakupiłem ale już po krutkim czasie zawodził w zimne dni. Czytałem na forum tematy o akumulatorach i bym nie pisał ale coś mnie zaintrygowało kiedy razu pewnego odłaczyłem centralny zamek ponieważ były z nim problemy. Kiedy centralny był odłączony akumulator kręcił dużo lepiej i teraz sie zastanawiam czy jest to wina akumulatora czy centralnego zamka bądz alternatora. Jeżeli wina tkwi w akumulatorze to prosze napiszcie jakiej firmy i parametry . pozdawiam!!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 mar 2008, 13:32

Podstawowa rzecz to sprawdzić jaki prąd pobiera instalacja samochodu w sytuacji gdy auto jest unieruchomione.
Jeżeli tego nie zrobisz a jeden z odbiorników będzie nadal pobierał zbyt duży prąd, to wymiana akumulatora na niewiele sie zda, bo nawet ten najlepszej firmy długo nie pociągnie.
Niestety pompka centralnego zamka dwukrotnie w mojej karierze okazała się winna rozładowywania akumulatora.

pablitto2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:11

Post autor: pablitto2 » 12 kwie 2008, 14:53

WITAM!!!!
Mam problem z notorycznie rozładowanym akumulatorem, po przeczytaniu
tematów sprawdziłem pobór prądu w spoczynku i wynosi on 0,22 A [więc za
dużo??], następnie zacząlęm sprawdzać co pożera prąd i okazało się ze po
odłączeniu bezpiecznika nr. 21 zmierzony prąd wynosi 0,02 A. W opisie
bezpieczników znalzłem następujący opis "pompa obiegu, chłodzenie oleju,
diagnoza". Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym??? Gdzie może być tam
zwarcie??????

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 kwie 2008, 16:14

pablitto2 pisze:WITAM!!!!
Mam problem z notorycznie rozładowanym akumulatorem, po przeczytaniu
tematów sprawdziłem pobór prądu w spoczynku i wynosi on 0,22 A [więc za
dużo??], następnie zacząlęm sprawdzać co pożera prąd i okazało się ze po
odłączeniu bezpiecznika nr. 21 zmierzony prąd wynosi 0,02 A. W opisie
bezpieczników znalzłem następujący opis "pompa obiegu, chłodzenie oleju,
diagnoza". Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym??? Gdzie może być tam
zwarcie??????
Jeżeli rzeczywiście przyczyna jest obwód zabezpieczony bezpiecznikiem nr 21, to uszkodzeniu mógł ulec sterownik silnika lub jest zwarcie na złączu diagnostycznym.
Zmierz jeszcze raz prąd przy włożonym bezpieczniku nr 21 ale z odpięta wtyczką od zaworu zbiornika z węglem aktywnym. Jeżeli pobór bedzie dopuszczalny a do tego zaworek będzie ciepły od ciągłego przepływu prądu to niestety trzeba naprawiać sterownik.

pablitto2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:11

Post autor: pablitto2 » 12 kwie 2008, 17:01

A gdzie znajduje się ta wtyczka od zaworu zbiornika z węglem aktywnym?????

[ Dodano: 2008-04-12, 17:57 ]
Nie jestem pewny czy chodziło o tą wtyczkę ale znalazłem jakąś po lewej stronie od filtra powietrza, po jej odłączniu prąd jest ok, czyli w okolicach 0,02 A, gdy ją podłącze jest 0,22 A. Co z tym zrobić???

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 kwie 2008, 22:07

pablitto2 pisze:A gdzie znajduje się ta wtyczka od zaworu zbiornika z węglem aktywnym?????

[ Dodano: 2008-04-12, 17:57 ]
Nie jestem pewny czy chodziło o tą wtyczkę ale znalazłem jakąś po lewej stronie od filtra powietrza, po jej odłączniu prąd jest ok, czyli w okolicach 0,02 A, gdy ją podłącze jest 0,22 A. Co z tym zrobić???

Diagnoza - zwarcie tranzystora w sterowniku silnika. Da się to naprawić bez potrzeby kupowania drugiego sterownika. Na razie możesz jeździć ze zdjętą wtyczką.
Jaki błąd pokzauje VAG?
Zalecenia: sprawdzić napięcie ładowania akumulatora - czy nie jest za wysokie, sprawdzić rezystancję uzwojenia cewki zaworu - czy nie jest za mała, nie ładować akumulatora prostownikiem w czasie pracy silnika.

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 10 wrz 2008, 13:28

Czy pobór prądu gdy auto jest unieruchomione wynoszący 0.08 A może rozładowywać akumulator?
Dodam że po wyjęciu bezpiecznika nr 4 pobór spada niemal do zera, co może być przyczyną?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl