[80 B4 2.0 ABT] akumulator
[80 B4 2.0 ABT] akumulator
Witam posiadam akumulator marki eurostar 60Ah rozruch 510A zakupiony 2 lata temu. Sprzedający zapewniał mnie że taki wystarczy wiec go zakupiłem ale już po krutkim czasie zawodził w zimne dni. Czytałem na forum tematy o akumulatorach i bym nie pisał ale coś mnie zaintrygowało kiedy razu pewnego odłaczyłem centralny zamek ponieważ były z nim problemy. Kiedy centralny był odłączony akumulator kręcił dużo lepiej i teraz sie zastanawiam czy jest to wina akumulatora czy centralnego zamka bądz alternatora. Jeżeli wina tkwi w akumulatorze to prosze napiszcie jakiej firmy i parametry . pozdawiam!!
Podstawowa rzecz to sprawdzić jaki prąd pobiera instalacja samochodu w sytuacji gdy auto jest unieruchomione.
Jeżeli tego nie zrobisz a jeden z odbiorników będzie nadal pobierał zbyt duży prąd, to wymiana akumulatora na niewiele sie zda, bo nawet ten najlepszej firmy długo nie pociągnie.
Niestety pompka centralnego zamka dwukrotnie w mojej karierze okazała się winna rozładowywania akumulatora.
Jeżeli tego nie zrobisz a jeden z odbiorników będzie nadal pobierał zbyt duży prąd, to wymiana akumulatora na niewiele sie zda, bo nawet ten najlepszej firmy długo nie pociągnie.
Niestety pompka centralnego zamka dwukrotnie w mojej karierze okazała się winna rozładowywania akumulatora.
WITAM!!!!
Mam problem z notorycznie rozładowanym akumulatorem, po przeczytaniu
tematów sprawdziłem pobór prądu w spoczynku i wynosi on 0,22 A [więc za
dużo??], następnie zacząlęm sprawdzać co pożera prąd i okazało się ze po
odłączeniu bezpiecznika nr. 21 zmierzony prąd wynosi 0,02 A. W opisie
bezpieczników znalzłem następujący opis "pompa obiegu, chłodzenie oleju,
diagnoza". Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym??? Gdzie może być tam
zwarcie??????
Mam problem z notorycznie rozładowanym akumulatorem, po przeczytaniu
tematów sprawdziłem pobór prądu w spoczynku i wynosi on 0,22 A [więc za
dużo??], następnie zacząlęm sprawdzać co pożera prąd i okazało się ze po
odłączeniu bezpiecznika nr. 21 zmierzony prąd wynosi 0,02 A. W opisie
bezpieczników znalzłem następujący opis "pompa obiegu, chłodzenie oleju,
diagnoza". Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym??? Gdzie może być tam
zwarcie??????
Jeżeli rzeczywiście przyczyna jest obwód zabezpieczony bezpiecznikiem nr 21, to uszkodzeniu mógł ulec sterownik silnika lub jest zwarcie na złączu diagnostycznym.pablitto2 pisze:WITAM!!!!
Mam problem z notorycznie rozładowanym akumulatorem, po przeczytaniu
tematów sprawdziłem pobór prądu w spoczynku i wynosi on 0,22 A [więc za
dużo??], następnie zacząlęm sprawdzać co pożera prąd i okazało się ze po
odłączeniu bezpiecznika nr. 21 zmierzony prąd wynosi 0,02 A. W opisie
bezpieczników znalzłem następujący opis "pompa obiegu, chłodzenie oleju,
diagnoza". Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym??? Gdzie może być tam
zwarcie??????
Zmierz jeszcze raz prąd przy włożonym bezpieczniku nr 21 ale z odpięta wtyczką od zaworu zbiornika z węglem aktywnym. Jeżeli pobór bedzie dopuszczalny a do tego zaworek będzie ciepły od ciągłego przepływu prądu to niestety trzeba naprawiać sterownik.
A gdzie znajduje się ta wtyczka od zaworu zbiornika z węglem aktywnym?????
[ Dodano: 2008-04-12, 17:57 ]
Nie jestem pewny czy chodziło o tą wtyczkę ale znalazłem jakąś po lewej stronie od filtra powietrza, po jej odłączniu prąd jest ok, czyli w okolicach 0,02 A, gdy ją podłącze jest 0,22 A. Co z tym zrobić???
[ Dodano: 2008-04-12, 17:57 ]
Nie jestem pewny czy chodziło o tą wtyczkę ale znalazłem jakąś po lewej stronie od filtra powietrza, po jej odłączniu prąd jest ok, czyli w okolicach 0,02 A, gdy ją podłącze jest 0,22 A. Co z tym zrobić???
pablitto2 pisze:A gdzie znajduje się ta wtyczka od zaworu zbiornika z węglem aktywnym?????
[ Dodano: 2008-04-12, 17:57 ]
Nie jestem pewny czy chodziło o tą wtyczkę ale znalazłem jakąś po lewej stronie od filtra powietrza, po jej odłączniu prąd jest ok, czyli w okolicach 0,02 A, gdy ją podłącze jest 0,22 A. Co z tym zrobić???
Diagnoza - zwarcie tranzystora w sterowniku silnika. Da się to naprawić bez potrzeby kupowania drugiego sterownika. Na razie możesz jeździć ze zdjętą wtyczką.
Jaki błąd pokzauje VAG?
Zalecenia: sprawdzić napięcie ładowania akumulatora - czy nie jest za wysokie, sprawdzić rezystancję uzwojenia cewki zaworu - czy nie jest za mała, nie ładować akumulatora prostownikiem w czasie pracy silnika.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk