Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RU LPG] Filtr stożkowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
treblaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 sie 2007, 13:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

[B3 RU LPG] Filtr stożkowy

Post autor: treblaa » 22 mar 2008, 23:53

Witam!
Ostatnimi czasy myślałem o załozeniu filtra stożkowego. Ale z tego co wiem to nie idzie on w parze z LPG?? :-(
Pomysł był taki, zeby dolot wziąść od Golfa III z '95 roku i zamiast obudowy filtra wstawić stożek :)
I sam teraz nie wiem jak to z tym gazem jest?? Da sie jakoś połączyc sotżek i LPG??
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 22 mar 2008, 23:57

Przymierzaleś czy bedzie to od golfa pasować jezeli tak to montuj , i odrazu na regulacje do gazownika wszystko ci powie jak to bedzie wygladało na analizatorze , u mnie działa aż miło gaz na stożku :mrgreen:

Awatar użytkownika
treblaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 sie 2007, 13:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: treblaa » 23 mar 2008, 00:01

Ta taka plastikowa kopułka na gazniku przykrecana na 3 sruby pasuje, a dolot zrboie juz samemu :) a jesli gaz nie zostanie wyregulowany to czyms to grozi, czy poprostu bedzie nierówno silnik pracowal??

a i jaki stożek polecasz do tego silnika?? (1.8 75 KM) ??:>

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 23 mar 2008, 13:22

Na stożku bedzie inny skład mieszanki wiec dobrze to wyregulować aby nie uszkodzić silnika przy dluższym użytkowaniu auta , stożek to kup najlepiej do silnika 2.0 lub większy posujący wymiarami jakie ci bendą pasować , nie zapomnij o dokupieniu do filtra zestawu czyszczącego z olejkiem , polecam zestaw K&N ;-)

Awatar użytkownika
MacAudiO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 26 sty 2007, 22:38
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: MacAudiO » 23 mar 2008, 21:00

wilu8 pisze:nie zapomnij o dokupieniu do filtra zestawu czyszczącego z olejkiem , polecam zestaw K&N ;-)
odizoluj go jeszcze na ile się da od ciepła z silnika i dodatkowo może jakiś nawiew powietrza spod zderzaka :-P

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 23 mar 2008, 21:10

Jeżeli go wpasujesz w nadkole tak jak jest mocowana seryjna puszka w ABK I AAD.DZ itp. to nawiew bedzie tak jak to jest w seryjnym dmucha aż miło ew. możesz zdjąc osłone przed lampą i bedzie git ;-)

Awatar użytkownika
treblaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 sie 2007, 13:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: treblaa » 23 mar 2008, 23:51

W kwesti montażu to problemu nie ma ;-) zawsze coś sie wymyśli :mrgreen:

Tylko najgorzej właśnie z tym LPG :-( czytałem już nie jedną wypowiedż na ten temat i podobno cieżko połączyc gaz i stożek zeby dobrze pracowało razem :-(
A ma coś do rzeczy generacja gazu?? Ja mam Audi z 87' ta na gaźniku, instalacja gazowa BRC z tym smiesznym przełącznikiem II 0 I. I nie wiem czy w ogóle brać sie za ten stożek, bo nie chciałbym ładować kasy w coś co bede musiał potem zdemontować :-(

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 24 mar 2008, 00:08

Spokojnie nie bedzie problemów ,grunt to zeby za mocno nie dmuchało na niego ale seryjne lapacze i kierownice są ok , jest jeszcze kwestia szybkości i lekkości przpływu powietrza ale tego z góry nie ustalisz tego możesz sie tylko dowiedzieć od gazownika przy regulacji, napewno nie bedzie takiej sytuacji ze auto nie bedzie chcialo na tym jezdzic jak wszystko zrobisz dobrze z podłonczeniem i porządną regulacje

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 24 mar 2008, 12:32

A jak już założysz stożek to podjedź a hamownię i zobacz, ile koni poszło do lasu po tej operacji.

Po założeniu stożka zmienia się odgłos pracy silnika na głośniejszy i kierowcy wydaje się, że auto jedzie szybciej, ale to tylko złudzenie.

Fabryczny dolot jest opracowany przez inżynierów projektujących auto i jest dokładnie obliczony do danego silnika. Myślisz, że stożek za 50-110zł z Allegro może poprawić wyniki obliczeń inżynierów, którzy to robią zawodowo?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 24 mar 2008, 12:45

ghost2255, Nikt tu nie mówi o żadnym przyroście mocy , dolot to inżymierowie zrobili tak żeby był najbardziej cichy i ergonomiczny , co do osiągów to jedyne co można zauważyć to leprza elastyczność silnika na niskich obrotach , jak byś nie wiedział to do różnych silników są montowane wtryski jedno punktowe boscha o rożnych długościach układu dolotowego i jakoś jest dobrze wiec jedyna ważna rzeczą jest odpowiednie zamontowanie stożka aby pracował w jak najmniej narażonym miejscu na temp. w komorze silnika ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl