Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[cabrio 2.8 AAH] Swap na 2.2T - opinie - teoria

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Audifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Audifan » 24 mar 2008, 16:46

Nie chodzi mi o to czy zniesie, w tej chwili nie mam na to jeszcze kasy. Ale myśle o zmianie audiczki na mocniejszą i koniecznie Q i będę starał się ją doprowadzić do stanu "prawie" fabrycznego. Audi nie ma mocnych silników prócz turbodoładowanych. Łatwiej i taniej jest kupić 2.3 10V Q niż 2.2T. Dlatego też pytam czy nie jest czasem taniej kupić z silnikiem 2.3 10V i potem zrobić swapa na 2.2T w końcu bardzo zbliżona konstrukcja obydwa 5 cylindrowe, bo chyba wyjdzie dużo taniej niż przekładać 2.2T do 2.8 V6 albo 2.6 V6 :idea: :?: :?: :?:

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 25 mar 2008, 20:32

wg mnie to wyjdzie podobna kaska
co najwyżej w zakupie 2.3/2.8 masz różnice

jeśli chcesz robić takie przekładki to rozmiem że pisząc o silniku z C3 masz na myśli silnik 2.2T 20V 3b inaczej (2.2T 10V) to totalnie nie ma sensu.

po za tym już wiele razy było pisane co potrzeba : silnik, skrzynia (fajnie by było, ale od biedy ) ECU wiązka i masa innych pierdół :D


koszty są uzależnione przede wszystkim od tego za ile kupisz motor z osprzxętem. tu można zaoszczędzić , lub pozornie zaoszczędzić a potem wydac kolejne 3 tysie :D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2008, 20:34

nie, nie wyjdzie taniej, będziesz robił 2x tą samą robotę, konstrukcje 10v i 20v różnią się znacznie od strony oprzyrządowania i elektroniki.

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 25 mar 2008, 20:43

Leo pisze:nie, nie wyjdzie taniej, będziesz robił 2x tą samą robotę, konstrukcje 10v i 20v różnią się znacznie od strony oprzyrządowania i elektroniki.
Leo wyjdzie taniej przy kupnie bo za V6 dasz więcej niż za R5 :D i na tym polega cała różnica

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2008, 20:46

a w ten sposób, sorry, źle przeczytałem, myślałem, że najpierw ktoś chce wkładać 10vt a potem 20vt , bo 10v tańszy ;) mój błąd :)

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 25 mar 2008, 20:56

10VT to przeżytek , po za tym ten nieszczęsny mechaniczny wtrysk jest mocno klopotliwy i podciąganie potem 10VT jest też nieco utrudnione w porównaniu do 20VT


koledze chodziło raczej o 2.3 10V NG a potem 3B

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: scob » 28 mar 2008, 00:02

mnie kurde przy b2-ce zniechęcaliście :P i poszło do żyda..
przepiszę, to co pisano mi: r5 20vT to ZUPEŁNIE INNY osprzętowo silnik niż R5 10v wolnossak. Poza szukaniem miejsca na dolot (IC! rury) czeka kolege organizowanie wydechu (kolektor pod turbo, sama suszara) i zmiana samego wydechu dalej. Standardowa skrzynia tez się wysra przy turbosilniku...

nie wiem - ja po "swapie" takesamo na takesamo jestem zniechęcony - i sam bym tego drugi raz nie robił, tym bardziej na inny silnik.

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 28 mar 2008, 00:07

scob pisze:Standardowa skrzynia tez się wysra przy turbosilniku...
nie wysra się pod warunkiem , że nei bedziesz tego auta chipował
przełożenie główne jest takie samo 4111 więc loozik
ale jakie miejsce buda ta sama tylko trzeba po prostu to upchnąć odpowiednio
IC i dolot owszem tam trzeba trochę porezać ewentualnie złapać przód od S2 i po prosblemie przekładka tego do B2 to jest zabawy z umiejscowieniem tego ,ale znam conajmniej 2 takie przypadki dobrze zeswapowanego silnika , jeden to 3B a drugi znany juz na AKP AAN NORECa :)

co do osprzętu to owszem niebo i ziemia , tak samo z czujnikami :)

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: scob » 01 kwie 2008, 23:19

no.. jak już swapować, to i czipować, prawda?
Nie po to wiara robi takie projekty, żeby miec "trochę szybsze od eSki" ;-)

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 01 kwie 2008, 23:40

ale eSolota też można odchudzić i podnieść mu moc :)

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 03 kwie 2008, 08:06

no.. jak już swapować, to i czipować, prawda?
Nie po to wiara robi takie projekty, żeby miec "trochę szybsze od eSki"
Byś sie zdziwił jak zamiata AAN w B2Q...nawet w serii

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 03 kwie 2008, 09:20

vwcorjacek pisze: Byś sie zdziwił jak zamiata AAN w B2Q...nawet w serii
szczerze to nie zrobiło to na mnie absolutnie żadnego wrażenia.
Przyśpiesza przyzwoicie w ciągu 6 sekund czyli dokładnie tak samo jak seryjna eSa
było to kilkukrotnie sprawdzane więc nie ma mowy o pomyłce.
wyniki na G-tehu były 6.2/6.3 trzeba też przyjąć , że G-teh mierzy tylko do 96 km/h i błąd pomiarowy może być 0.1-0.2 sek

ale generalnie sympatycznie lata.
po za tym nawet seryjne URquattro z silnikiem 2.2T 20V 220 PS miało 6.3 a eSka miała 6.1/5.9 3B/ABY

Awatar użytkownika
formatic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 mar 2008, 09:46
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: formatic » 04 kwie 2008, 19:47

Hmm bardzo ciekawy temat zwlaszcza ze planuje cos takiego juz od dawna... Jak pan Bog (moj pan Bog :mrgreen: ) da to juz na poznej jesieni tez bede organizowal graty i wtedy pewnie to juz nie bedzie pierwsze ani drugie cabrio z 2.2T ale marzeniami wysuwam sie dalej i juz praktycznie mam wszystko od napedu quattro poczawszy od skrzyni na klockach konczac wszystko w komplecie jak nowka za 1800 drogo czy tanio bo sie zastanawiam sam i nie wiem dodam ze wal nie ma luzu wcale...

[ Dodano: 2008-04-06, 14:34 ]
hmm chyba wygrzebalem cos ciekawego chodzi mi o modyfikacje silnika... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4829801

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl