[cabrio 2.8 AAH] Swap na 2.2T - opinie - teoria
Nie chodzi mi o to czy zniesie, w tej chwili nie mam na to jeszcze kasy. Ale myśle o zmianie audiczki na mocniejszą i koniecznie Q i będę starał się ją doprowadzić do stanu "prawie" fabrycznego. Audi nie ma mocnych silników prócz turbodoładowanych. Łatwiej i taniej jest kupić 2.3 10V Q niż 2.2T. Dlatego też pytam czy nie jest czasem taniej kupić z silnikiem 2.3 10V i potem zrobić swapa na 2.2T w końcu bardzo zbliżona konstrukcja obydwa 5 cylindrowe, bo chyba wyjdzie dużo taniej niż przekładać 2.2T do 2.8 V6 albo 2.6 V6 :idea: :?: :?: :?:
wg mnie to wyjdzie podobna kaska
co najwyżej w zakupie 2.3/2.8 masz różnice
jeśli chcesz robić takie przekładki to rozmiem że pisząc o silniku z C3 masz na myśli silnik 2.2T 20V 3b inaczej (2.2T 10V) to totalnie nie ma sensu.
po za tym już wiele razy było pisane co potrzeba : silnik, skrzynia (fajnie by było, ale od biedy ) ECU wiązka i masa innych pierdół
koszty są uzależnione przede wszystkim od tego za ile kupisz motor z osprzxętem. tu można zaoszczędzić , lub pozornie zaoszczędzić a potem wydac kolejne 3 tysie
co najwyżej w zakupie 2.3/2.8 masz różnice
jeśli chcesz robić takie przekładki to rozmiem że pisząc o silniku z C3 masz na myśli silnik 2.2T 20V 3b inaczej (2.2T 10V) to totalnie nie ma sensu.
po za tym już wiele razy było pisane co potrzeba : silnik, skrzynia (fajnie by było, ale od biedy ) ECU wiązka i masa innych pierdół
koszty są uzależnione przede wszystkim od tego za ile kupisz motor z osprzxętem. tu można zaoszczędzić , lub pozornie zaoszczędzić a potem wydac kolejne 3 tysie
mnie kurde przy b2-ce zniechęcaliście i poszło do żyda..
przepiszę, to co pisano mi: r5 20vT to ZUPEŁNIE INNY osprzętowo silnik niż R5 10v wolnossak. Poza szukaniem miejsca na dolot (IC! rury) czeka kolege organizowanie wydechu (kolektor pod turbo, sama suszara) i zmiana samego wydechu dalej. Standardowa skrzynia tez się wysra przy turbosilniku...
nie wiem - ja po "swapie" takesamo na takesamo jestem zniechęcony - i sam bym tego drugi raz nie robił, tym bardziej na inny silnik.
przepiszę, to co pisano mi: r5 20vT to ZUPEŁNIE INNY osprzętowo silnik niż R5 10v wolnossak. Poza szukaniem miejsca na dolot (IC! rury) czeka kolege organizowanie wydechu (kolektor pod turbo, sama suszara) i zmiana samego wydechu dalej. Standardowa skrzynia tez się wysra przy turbosilniku...
nie wiem - ja po "swapie" takesamo na takesamo jestem zniechęcony - i sam bym tego drugi raz nie robił, tym bardziej na inny silnik.
nie wysra się pod warunkiem , że nei bedziesz tego auta chipowałscob pisze:Standardowa skrzynia tez się wysra przy turbosilniku...
przełożenie główne jest takie samo 4111 więc loozik
ale jakie miejsce buda ta sama tylko trzeba po prostu to upchnąć odpowiednio
IC i dolot owszem tam trzeba trochę porezać ewentualnie złapać przód od S2 i po prosblemie przekładka tego do B2 to jest zabawy z umiejscowieniem tego ,ale znam conajmniej 2 takie przypadki dobrze zeswapowanego silnika , jeden to 3B a drugi znany juz na AKP AAN NORECa
co do osprzętu to owszem niebo i ziemia , tak samo z czujnikami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
szczerze to nie zrobiło to na mnie absolutnie żadnego wrażenia.vwcorjacek pisze: Byś sie zdziwił jak zamiata AAN w B2Q...nawet w serii
Przyśpiesza przyzwoicie w ciągu 6 sekund czyli dokładnie tak samo jak seryjna eSa
było to kilkukrotnie sprawdzane więc nie ma mowy o pomyłce.
wyniki na G-tehu były 6.2/6.3 trzeba też przyjąć , że G-teh mierzy tylko do 96 km/h i błąd pomiarowy może być 0.1-0.2 sek
ale generalnie sympatycznie lata.
po za tym nawet seryjne URquattro z silnikiem 2.2T 20V 220 PS miało 6.3 a eSka miała 6.1/5.9 3B/ABY
Hmm bardzo ciekawy temat zwlaszcza ze planuje cos takiego juz od dawna... Jak pan Bog (moj pan Bog :mrgreen: ) da to juz na poznej jesieni tez bede organizowal graty i wtedy pewnie to juz nie bedzie pierwsze ani drugie cabrio z 2.2T ale marzeniami wysuwam sie dalej i juz praktycznie mam wszystko od napedu quattro poczawszy od skrzyni na klockach konczac wszystko w komplecie jak nowka za 1800 drogo czy tanio bo sie zastanawiam sam i nie wiem dodam ze wal nie ma luzu wcale...
[ Dodano: 2008-04-06, 14:34 ]
hmm chyba wygrzebalem cos ciekawego chodzi mi o modyfikacje silnika... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4829801
[ Dodano: 2008-04-06, 14:34 ]
hmm chyba wygrzebalem cos ciekawego chodzi mi o modyfikacje silnika... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4829801