Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Przebicie na cewce zapłonowej

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

[B4 2.0 ABK] Przebicie na cewce zapłonowej

Post autor: audiktom » 27 mar 2008, 08:20

Witam, koledzy mam taki problem że na cewce zapłonowej pojawia mi sie iskra przy większym obciążeniu silnika,przy tym przerywa i prowadzi do zagaśnięcia silnika, wymieniałem przewody kopułkę i świece, myślę że cewka ma przebicie a wy co myślicie? jaka może być przyczyna?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 mar 2008, 13:05

No skoro pojawia się na niej iskra to na pewno ma przebicie. Czyli pozostaje tylko wymiana na nową. Przyczyna? No cóż, może być ich wiele. Najczęściej przegrzanie izolacji jest przyczyną powstawania przebić.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 27 mar 2008, 13:40

A z jakiej firmy kupić taką cewkę?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 mar 2008, 13:51

Wyboru to chyba nie ma za dużego. Myślę, że Bosch będzie najodpowiedniejszy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 mar 2008, 16:14

audiktom pisze:A z jakiej firmy kupić taką cewkę?
Polecam Beru lub Telekunken. Niestety trochę będą kosztowały - ok. 150 PLN. Możesz kupić na Allegro podróbkę za 80 PLN, ale tego rozwiązania nie polecam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 mar 2008, 17:10

Skoro CzarekJ pisze, że Beru albo Telefunken to bezsprzecznie tak jest najlepiej :-) .

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 mar 2008, 20:22

Bosch też jest dobry, a nawet najlepszy - mam na myśli cewkę w kształcie walca - auta od 08.1993r.
Beru i Telefunken - produkują najlepsze cewki w kształcie sześcianu auta do 08.1993 roku.
Wszystko zależy od tego co jest u kolegi pod maską.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 28 mar 2008, 07:11

Tak jeszcze chciałem zapytać, jakie mogą być skutki, jeżeli założymy przewody WN od mniejszej pojemności silnika?

orzechor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: orzechor » 28 mar 2008, 21:18

Pojemność silnika nie ma wpływu na pzrewody WN, które mają za zadanie doprowadzenie napięcia powyżej 18 kV na elektrodę poszczególnej swiecy zapłonowej. Najważniejsze aby te przewody były węglowe (nie wnoszą zakłóceń elektromagnetycznych) odpowiedniej długości oraz właściwe hermetyczne końcówki. Można dodatkowo zabezpieczyć preparatem w sprayu Wurt.

[ Dodano: 2008-03-28, 21:37 ]
Mam dodatkowe pytanie w sprawie zespolonej cewki zapłonowej Beru (cewka z modułem). Podczas pracy silnika maduł cewki znacznie się nagrzewa. Jaką temperaturę graniczną powinien uzyskiwać? Cewka jest mocowana na wsporniku a tym samym moduł nie posiada radiatora w postaci elementu nadwozia. Poprzednio miałem Cygaro 100 i nigdy nie było problemu z modułem gdyż był mocowany na wewnętrznej stronie lewego słupka. Obecnie jestem po wymianie cewki i profilaktycznie zamontowałem ją na dodatkowym użebrowanym radiatorze. Może jest to nadgorliwość ale nie nam w tym przypadku wiarygodnego źródła informacji.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 28 mar 2008, 22:44

Dziś ją odkręciłem i wydaje mi sie że właśnie tył cewki który jest przykręcany do tego wspornika jest radiatorem, i odstęp który jest pomiędzy tym wspornikiem a kabiną ma za zadanie większą wentylację. Nie wiem ale wydaje mi sie że ktoś chyba nad tym pomyślał i stosowanie dodatkowego radiatora może być nie potrzebne, aczkolwiek nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Rafał 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 01 wrz 2007, 22:17
Lokalizacja: Siedliska-Lubartów

Post autor: Rafał 20 » 29 lis 2014, 14:53

Odgrzeje kotleta poniewarz wiele się oczytałem i niema podobnego problemu.
Sprawa ma się następująco, gdy auto postoi 2-3 dni i pogoda jest deszczowa lub mglista mam problem z odpaleniem auta. Po wielu próbach zaczyna łapać nie na wszystkie gary, ale to pewnie przez to że się zalewa po 15-20 minutach próbnego odpalania silnika, odpalałem na benzynie i awaryjnie na gazie. Sprawdzałem czy jest iskra i niby była z tym że mogłem sprawdzić na wszystkich świecach a ja wykręciłem tylko jedną. Ta sama sytuacja zdarzyła mi się ostatnio po myjni raz auto podczas jazdy zaczęło przerywać co skutkowało strzałem gazu i pęknięciem obudowy filtra. Drugi raz po umyciu auta nie chciało zapalić, po wielu próbach załapało nie można był dodać gwałtownie gazu poniewarz skutkowało to przerywaniem silnika, gaśnięciem, i lekkimi strzałami w tłumik nie przepalonej mieszanki. na postoju auto chodziło 30 minut do pełnego nagrzania i bolączki ustąpiły. Dodam, że na wariata na próbę kapnąłem na cewkę kilka kropel wody po tym auto zaczęło przerywać i zgasło, wysuszyłem cewkę suszarką i pali z pierwszego na obroty tez dobrze się wkręca.
Kopułka,palec,kable,świece mają jakieś 6 miesięcy są w bdb stanie, wydaje mi się że jakby cewka miała przebicie i pod wpływem wilgoci nie działa prawidłowo.

Mógł by mnie ktoś uświadomić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2014, 14:58

Rafał 20, a przepływomierz nie uszkodzony jest przypadkiem od tego wystrzału gazu :?:

Awatar użytkownika
Rafał 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 01 wrz 2007, 22:17
Lokalizacja: Siedliska-Lubartów

Post autor: Rafał 20 » 29 lis 2014, 15:18

Jak wiadomo delikatnie dostał, minimalną szczelinę widać jak to wszystko rozebrałem, ale klapa chodzi płynnie nie zacina się. A co ty na tą cewkę powiesz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2014, 15:24

Rafał 20 pisze:A co ty na tą cewkę powiesz.
no oczywiście może coś takiego być. U teścia ostatnio w seacie coś takiego się działo aż w końcu zupełnie przestała palić powodem była własnie cewka. Jakbyś widział jak to fajnie w nocy było widać jak na cewce iskrzyło :-P no i po wymianie spokój jak na razie.
Dobrze by było jakbyś od kogoś mógł podmienić na próbę w taki wilgotny dziań była by pewność.

Awatar użytkownika
Rafał 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 01 wrz 2007, 22:17
Lokalizacja: Siedliska-Lubartów

Post autor: Rafał 20 » 29 lis 2014, 15:40

Dobra myśl dzisiaj sprawdzę jak będzie ciemno czy coś widać, ale skoro teraz dobrze pracuje to pewnie nic się nie pokarze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl