Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D

Post autor: Solskier » 28 mar 2008, 09:49

Troche sie rozrezalem tego dnia i postanowiłem zrobić jeszcze dodatkowe zegary plus fotostory. Bez gadania zaczynamy :mrgreen: Oj tylko od czego jest tyle fotek :-P Na poczatek moze fotki samych wsaźników.

Pierwsza czynnoscia jaka nalezało wykonac to montarz dwóch dodatkowych czujników (Cisnieia oleju i temperatury oleju) w tym celu nalezalo wymontować wymiennik ciepła w którym nalezalo zrobić otwór na nowy czujnik cisnienia oleju, najpier odkrecamy filt oleju, podstawe filtra a nastepnie sam wymiennik ciepła który trzyma sie na trzech śróbach impusowych , w miejscu zaznaczonym strzałka jest kanał olejowy i w tym miejscu borujemy dziure wiertłem 9 i gwintujemy gwintowniekiem 10x1

Natpenie przechodzimy narazie do wnetrza auto i rezamy w cieple :mrgreen: W pierwszej czynnosci nalezy zciagac pokretał, mozna to wykonac na dwa sposoby, albo podwazyc z boku delikatnie cieńkim śróbokretem (ja własnie tak to wykonałem) w miejscach do tego przeznaczonych albo przez jakaś gąbke albo materiał wyszarpać je kombinerkami

Nastepnym krokiem jest odkrecenie dwóch śrob krzyżakowych które trzymaja cała obudowe.

Później jesli panel nadal nam nie chce zejsc (co zdarza sie zadko) to podwazamy go z brzegu delikatnie cieńkim wkretakiem.

Teraz kiedy mamy już wszystko na wierzchu odkrecamy dwie śróbki krzyzakowe trzymajace podstawe popielniczki.

Kolejno wysuwamy popielniczke i odkrecamy mocowanie zapalniczki (klucz nasadowy 8mm)

Teraz odczepiamy przewody zasilajace zapalniczke i podswietlanie popielniczki.

Przeplatamy kable przez otwór i wyciagamy popielniczke.

Kolejno dobieramy sie do samego lewarka zmiany biegów, po kolei odkrecamy śróby z tyłu pod popielniczka sróba na klucz nasadowy 10mm (w starszych modelach znajdowały sie tam dwie śróby na klucz nasadowy 8mm), po czym z przdu zciagamy dekielek maskujacy nam kolejne dwie śróby (dekielke podwazamy cieńkim płaski wkretakiem) pod nim mamy jedna sróbe szczesciokątna na klucz nasadowy 8mm i w głebi ukryta śróbe trzymajaca mieszek wraz z jego ramka na wkretaka krzyzakowego.

Mamy już wszystko odkrecone wiec sciagamy tylny tunel, ciagniemy go do góry przez lewarek.

Nastpenie odkrecamy całe wzmocnienie popielniczki które trzyma sie na dwóch śróbach na klucz nasadowy 8mm.

Teraz kiedy mamy w aucie obraz demolki bierzemy sie za rezanie tunelu pod nowa popielniczke i zegary. W pierwszej kolejnosci zrywamy szmaciana wykładzinke.

Nastpenie wycinamy w tunelu dziure na nowa popielniczke, nie musi byc to wyciete jakoś artystycznie chyba ze ktoś lubi bo i tak nie widac efektu wycinania (jest schowany pod popielniczka), kiedy wytniemy juz dziure i osadzimy popielniczke przykrecamy ja dwoma krzyzakowymi płaskimi srbami.

Kolejno mocujemy blaszki które beda nam trzymały wskaźniki.

Przykrecamy zegary i mamy już mniej wiecej połowe drogi do końca.

Teraz chwila przerwy na rzut okiem na schematy, kolejno pierwszy schemat przedstawia instalacje cała do wskaźnikow a na drugiej fotce zaznaczyłem kolejnosc pinów i ich opis.



3 - Do Masy
6 - Podlaczasz Do + Przez Stacyjke (czyli tzw. zaplon) - Moze To Byc Bezpiecznik 12
2 - Do Czujnika Cisnienia Oleju
5 - Do Czujnika Temperatury Oleju
4 - Pod Bezpiecznik 14, Napiecie Pojawi Sie Kiedy Włączysz Światla
1 - Podlaczasz Do Podswietlania Zapalniczki (jezeli jest z regulacja) lub Podswietlania Nagrzewnicy - Czegos Co Jest z Regulacja Podswietlania."


Teraz przenosimy sie pod kierownice w celu przeciagniecia przewodów do komory silnika. W tym celu odkrecamy 4 śroby na klucz nasadowy 8mm. W komorze silnka szukamy wolnej gumowej przelotki, przez ktora przeciagamy wystrugana predzej wiazke :-D

Nastpenie wg schematu podłaczamy niebiesko czarny kabelek do AC (jak ktoś nie ma to do MC) jest to przewód od czujnika cisnienia oleju.

Wracamy do naszych zegarków mamy juz gotowa polutowana i podłaczona jak nalezy wiazke montujemy teraz ramke wykończeniowa zegarów.

W drugim tunelu (tym od recznego) musimy wypiłowac okragła dziure na popielniczke.

Jednoczescnie pokusiłem sie odrazu o wykonanie podswietlania tylnej popielniczki, wykorzystujac fragmet instalacji z przedniej popielniczki. Składamy wszystko w odwrotnej kolejnosci jak rozkładaliśmy i cieszymy sie efektem końcowym.


Wirtual browar dla kolegi Minon1 za podpowiedz w którym miejscu usadowic dodatkoy czujnik ciśnienia oleju <piwo>

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2013-12-24, 17:48 ]
W opisie niema obrazków bo już ich niema na zewnętrznym hostningu a autor nie zostawił sobie żadnej kopii zapasowej.

Tutaj jest zapisana pierwsza strona z miniaturami link

Aby zapisać paczkę kliknij na stronie plik > pobierz.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2010, 08:19 przez Solskier, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 28 mar 2008, 12:14

Foto story pierwsze klasa. Na pewno sie przyda. Rezanko git no i jak ładnie wygląda efekt końcowy

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 28 mar 2008, 13:37

<ok> Mnie czeka identyczna operacja.
A dzięki takiemu fotostory na pewno będzie mi dużo łatwiej :-)
Rezanko pierwsza klasa <ok>

Awatar użytkownika
wolly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 733
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:33
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: wolly » 28 mar 2008, 14:31

super rezanko <ok>

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 mar 2008, 14:38

Solskier, dlaczego nie załączyłeś tego foto story jakieś 2 tygodnie temu? Byłoby mi łatwiej przy montowaniu swoich budzików - poszedłbym na łatwiznę a tak musiałem sam się głowić i zawracać d**e minonowi i pilocikowi :mrgreen: Czeka mnie jeszcze zamontowanie czujnika ciśnienia oleju, ale muszę niestety poczekać do wymiany oleju. Fajne foto story - tego właśnie brakowało na tym forum <ok>

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 14:52

Hmmm, a gdzie i jak podłączyłeś czujnik ciśnienia oleju ?

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 mar 2008, 14:56

Tacy ludzie właśnie powinni robić fotostory`a :-D piękna robota i opis,
GRATULEJSZYN :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 mar 2008, 16:00

OGr pisze:Hmmm, a gdzie i jak podłączyłeś czujnik ciśnienia oleju ?
W wymienniku ciepła, foto nr 4 i 5.

[ Dodano: 2008-03-28, 16:06 ]
silentfox pisze:mam nadzieje że na zameczku osobiście oblookam
A zobaczysz zobaczysz :-D

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 28 mar 2008, 19:03

jestem w szoku asz mi kopara opadła!!! Bardzo piekna robota gratuluje .

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 28 mar 2008, 19:12

jestem pod wrażeniem :-D
gratki

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 28 mar 2008, 22:49

Opis zdjęcia i efekt końcowy luxx <bravo> wiecej takich rezaczy z dobrymi pomysłami może mnie też się kiedyś przyda :?: zobaczymy jak będzie z gotóweczką :-|

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 23:42

Solskier pisze:W wymienniku ciepła, foto nr 4 i 5.
No spoko, a w benzyniakach to przypadkiem nie idzie gdzieś za filtrem oleju ?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 28 mar 2008, 23:45

Solskier <bravo>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 mar 2008, 07:29

OGr pisze:No spoko, a w benzyniakach to przypadkiem nie idzie gdzieś za filtrem oleju ?
Nie jestem pewien ale w benzynie jesy chyba gdzies na to gotowe miejsce, własnie za filtrem oleju.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 29 mar 2008, 12:52

Solskier, rezanie pierwsza klasa <bravo> <spoko>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl