[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
Troche sie rozrezalem tego dnia i postanowiłem zrobić jeszcze dodatkowe zegary plus fotostory. Bez gadania zaczynamy :mrgreen: Oj tylko od czego jest tyle fotek Na poczatek moze fotki samych wsaźników.
Pierwsza czynnoscia jaka nalezało wykonac to montarz dwóch dodatkowych czujników (Cisnieia oleju i temperatury oleju) w tym celu nalezalo wymontować wymiennik ciepła w którym nalezalo zrobić otwór na nowy czujnik cisnienia oleju, najpier odkrecamy filt oleju, podstawe filtra a nastepnie sam wymiennik ciepła który trzyma sie na trzech śróbach impusowych , w miejscu zaznaczonym strzałka jest kanał olejowy i w tym miejscu borujemy dziure wiertłem 9 i gwintujemy gwintowniekiem 10x1
Natpenie przechodzimy narazie do wnetrza auto i rezamy w cieple :mrgreen: W pierwszej czynnosci nalezy zciagac pokretał, mozna to wykonac na dwa sposoby, albo podwazyc z boku delikatnie cieńkim śróbokretem (ja własnie tak to wykonałem) w miejscach do tego przeznaczonych albo przez jakaś gąbke albo materiał wyszarpać je kombinerkami
Nastepnym krokiem jest odkrecenie dwóch śrob krzyżakowych które trzymaja cała obudowe.
Później jesli panel nadal nam nie chce zejsc (co zdarza sie zadko) to podwazamy go z brzegu delikatnie cieńkim wkretakiem.
Teraz kiedy mamy już wszystko na wierzchu odkrecamy dwie śróbki krzyzakowe trzymajace podstawe popielniczki.
Kolejno wysuwamy popielniczke i odkrecamy mocowanie zapalniczki (klucz nasadowy 8mm)
Teraz odczepiamy przewody zasilajace zapalniczke i podswietlanie popielniczki.
Przeplatamy kable przez otwór i wyciagamy popielniczke.
Kolejno dobieramy sie do samego lewarka zmiany biegów, po kolei odkrecamy śróby z tyłu pod popielniczka sróba na klucz nasadowy 10mm (w starszych modelach znajdowały sie tam dwie śróby na klucz nasadowy 8mm), po czym z przdu zciagamy dekielek maskujacy nam kolejne dwie śróby (dekielke podwazamy cieńkim płaski wkretakiem) pod nim mamy jedna sróbe szczesciokątna na klucz nasadowy 8mm i w głebi ukryta śróbe trzymajaca mieszek wraz z jego ramka na wkretaka krzyzakowego.
Mamy już wszystko odkrecone wiec sciagamy tylny tunel, ciagniemy go do góry przez lewarek.
Nastpenie odkrecamy całe wzmocnienie popielniczki które trzyma sie na dwóch śróbach na klucz nasadowy 8mm.
Teraz kiedy mamy w aucie obraz demolki bierzemy sie za rezanie tunelu pod nowa popielniczke i zegary. W pierwszej kolejnosci zrywamy szmaciana wykładzinke.
Nastpenie wycinamy w tunelu dziure na nowa popielniczke, nie musi byc to wyciete jakoś artystycznie chyba ze ktoś lubi bo i tak nie widac efektu wycinania (jest schowany pod popielniczka), kiedy wytniemy juz dziure i osadzimy popielniczke przykrecamy ja dwoma krzyzakowymi płaskimi srbami.
Kolejno mocujemy blaszki które beda nam trzymały wskaźniki.
Przykrecamy zegary i mamy już mniej wiecej połowe drogi do końca.
Teraz chwila przerwy na rzut okiem na schematy, kolejno pierwszy schemat przedstawia instalacje cała do wskaźnikow a na drugiej fotce zaznaczyłem kolejnosc pinów i ich opis.
3 - Do Masy
6 - Podlaczasz Do + Przez Stacyjke (czyli tzw. zaplon) - Moze To Byc Bezpiecznik 12
2 - Do Czujnika Cisnienia Oleju
5 - Do Czujnika Temperatury Oleju
4 - Pod Bezpiecznik 14, Napiecie Pojawi Sie Kiedy Włączysz Światla
1 - Podlaczasz Do Podswietlania Zapalniczki (jezeli jest z regulacja) lub Podswietlania Nagrzewnicy - Czegos Co Jest z Regulacja Podswietlania."
Teraz przenosimy sie pod kierownice w celu przeciagniecia przewodów do komory silnika. W tym celu odkrecamy 4 śroby na klucz nasadowy 8mm. W komorze silnka szukamy wolnej gumowej przelotki, przez ktora przeciagamy wystrugana predzej wiazke
Nastpenie wg schematu podłaczamy niebiesko czarny kabelek do AC (jak ktoś nie ma to do MC) jest to przewód od czujnika cisnienia oleju.
Wracamy do naszych zegarków mamy juz gotowa polutowana i podłaczona jak nalezy wiazke montujemy teraz ramke wykończeniowa zegarów.
W drugim tunelu (tym od recznego) musimy wypiłowac okragła dziure na popielniczke.
Jednoczescnie pokusiłem sie odrazu o wykonanie podswietlania tylnej popielniczki, wykorzystujac fragmet instalacji z przedniej popielniczki. Składamy wszystko w odwrotnej kolejnosci jak rozkładaliśmy i cieszymy sie efektem końcowym.
Wirtual browar dla kolegi Minon1 za podpowiedz w którym miejscu usadowic dodatkoy czujnik ciśnienia oleju
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2013-12-24, 17:48 ]
W opisie niema obrazków bo już ich niema na zewnętrznym hostningu a autor nie zostawił sobie żadnej kopii zapasowej.
Tutaj jest zapisana pierwsza strona z miniaturami link
Aby zapisać paczkę kliknij na stronie plik > pobierz.
Pierwsza czynnoscia jaka nalezało wykonac to montarz dwóch dodatkowych czujników (Cisnieia oleju i temperatury oleju) w tym celu nalezalo wymontować wymiennik ciepła w którym nalezalo zrobić otwór na nowy czujnik cisnienia oleju, najpier odkrecamy filt oleju, podstawe filtra a nastepnie sam wymiennik ciepła który trzyma sie na trzech śróbach impusowych , w miejscu zaznaczonym strzałka jest kanał olejowy i w tym miejscu borujemy dziure wiertłem 9 i gwintujemy gwintowniekiem 10x1
Natpenie przechodzimy narazie do wnetrza auto i rezamy w cieple :mrgreen: W pierwszej czynnosci nalezy zciagac pokretał, mozna to wykonac na dwa sposoby, albo podwazyc z boku delikatnie cieńkim śróbokretem (ja własnie tak to wykonałem) w miejscach do tego przeznaczonych albo przez jakaś gąbke albo materiał wyszarpać je kombinerkami
Nastepnym krokiem jest odkrecenie dwóch śrob krzyżakowych które trzymaja cała obudowe.
Później jesli panel nadal nam nie chce zejsc (co zdarza sie zadko) to podwazamy go z brzegu delikatnie cieńkim wkretakiem.
Teraz kiedy mamy już wszystko na wierzchu odkrecamy dwie śróbki krzyzakowe trzymajace podstawe popielniczki.
Kolejno wysuwamy popielniczke i odkrecamy mocowanie zapalniczki (klucz nasadowy 8mm)
Teraz odczepiamy przewody zasilajace zapalniczke i podswietlanie popielniczki.
Przeplatamy kable przez otwór i wyciagamy popielniczke.
Kolejno dobieramy sie do samego lewarka zmiany biegów, po kolei odkrecamy śróby z tyłu pod popielniczka sróba na klucz nasadowy 10mm (w starszych modelach znajdowały sie tam dwie śróby na klucz nasadowy 8mm), po czym z przdu zciagamy dekielek maskujacy nam kolejne dwie śróby (dekielke podwazamy cieńkim płaski wkretakiem) pod nim mamy jedna sróbe szczesciokątna na klucz nasadowy 8mm i w głebi ukryta śróbe trzymajaca mieszek wraz z jego ramka na wkretaka krzyzakowego.
Mamy już wszystko odkrecone wiec sciagamy tylny tunel, ciagniemy go do góry przez lewarek.
Nastpenie odkrecamy całe wzmocnienie popielniczki które trzyma sie na dwóch śróbach na klucz nasadowy 8mm.
Teraz kiedy mamy w aucie obraz demolki bierzemy sie za rezanie tunelu pod nowa popielniczke i zegary. W pierwszej kolejnosci zrywamy szmaciana wykładzinke.
Nastpenie wycinamy w tunelu dziure na nowa popielniczke, nie musi byc to wyciete jakoś artystycznie chyba ze ktoś lubi bo i tak nie widac efektu wycinania (jest schowany pod popielniczka), kiedy wytniemy juz dziure i osadzimy popielniczke przykrecamy ja dwoma krzyzakowymi płaskimi srbami.
Kolejno mocujemy blaszki które beda nam trzymały wskaźniki.
Przykrecamy zegary i mamy już mniej wiecej połowe drogi do końca.
Teraz chwila przerwy na rzut okiem na schematy, kolejno pierwszy schemat przedstawia instalacje cała do wskaźnikow a na drugiej fotce zaznaczyłem kolejnosc pinów i ich opis.
3 - Do Masy
6 - Podlaczasz Do + Przez Stacyjke (czyli tzw. zaplon) - Moze To Byc Bezpiecznik 12
2 - Do Czujnika Cisnienia Oleju
5 - Do Czujnika Temperatury Oleju
4 - Pod Bezpiecznik 14, Napiecie Pojawi Sie Kiedy Włączysz Światla
1 - Podlaczasz Do Podswietlania Zapalniczki (jezeli jest z regulacja) lub Podswietlania Nagrzewnicy - Czegos Co Jest z Regulacja Podswietlania."
Teraz przenosimy sie pod kierownice w celu przeciagniecia przewodów do komory silnika. W tym celu odkrecamy 4 śroby na klucz nasadowy 8mm. W komorze silnka szukamy wolnej gumowej przelotki, przez ktora przeciagamy wystrugana predzej wiazke
Nastpenie wg schematu podłaczamy niebiesko czarny kabelek do AC (jak ktoś nie ma to do MC) jest to przewód od czujnika cisnienia oleju.
Wracamy do naszych zegarków mamy juz gotowa polutowana i podłaczona jak nalezy wiazke montujemy teraz ramke wykończeniowa zegarów.
W drugim tunelu (tym od recznego) musimy wypiłowac okragła dziure na popielniczke.
Jednoczescnie pokusiłem sie odrazu o wykonanie podswietlania tylnej popielniczki, wykorzystujac fragmet instalacji z przedniej popielniczki. Składamy wszystko w odwrotnej kolejnosci jak rozkładaliśmy i cieszymy sie efektem końcowym.
Wirtual browar dla kolegi Minon1 za podpowiedz w którym miejscu usadowic dodatkoy czujnik ciśnienia oleju
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2013-12-24, 17:48 ]
W opisie niema obrazków bo już ich niema na zewnętrznym hostningu a autor nie zostawił sobie żadnej kopii zapasowej.
Tutaj jest zapisana pierwsza strona z miniaturami link
Aby zapisać paczkę kliknij na stronie plik > pobierz.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2010, 08:19 przez Solskier, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Solskier, dlaczego nie załączyłeś tego foto story jakieś 2 tygodnie temu? Byłoby mi łatwiej przy montowaniu swoich budzików - poszedłbym na łatwiznę a tak musiałem sam się głowić i zawracać d**e minonowi i pilocikowi :mrgreen: Czeka mnie jeszcze zamontowanie czujnika ciśnienia oleju, ale muszę niestety poczekać do wymiany oleju. Fajne foto story - tego właśnie brakowało na tym forum <ok>
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko