[Audi all] automatyczny włącznik świateł
[Audi all] automatyczny włącznik świateł
Panowie kiedyś zakupiłem http://allegro.pl/show_item.php?item=335303417 po to aby zrobić sobie taki bajer jak automatyczny włącznik świateł bo skleroza nie boli a mandaty kosztują. Niestety nie wiem jak go podłączyć. Taki przekaźnik jak widzicie jest bardzo tani więc pomyślałem żeby zrobić taki temat a jak wiadomo każdy użytkownik który nie ma takiego bajeru a chce mieć może w tani i prosty sposób takie coś zrobić. Tylko czy któryś z was wie jak te licho podłączyć tak aby po wzroście napięcia w instalacji światełka się same zapalały i wiadomo później gasły, i była możliwość włączania świateł manualnie (tak jak teraz -włącznikiem na konsoli) :?:
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
no to jest przekaźnik do świateł a gdzie reszta, z samego przekaźnika nie zrobisz włącznikazimektm pisze:Panowie kiedyś zakupiłem http://allegro.pl/show_item.php?item=335303417
Pewnie że zrobi :!: Ja tak zrobiłem u siebie na zwykłym przekaźniku. Sygnał wziąłem od alternatora kabelek od świateł mijania plus i minus i działa. Minus dałem przez włącznik zwykły w razie czego żeby to wyłączyć bo wiadomo czasami nie trzeba mieć włączonych świateł. Tylko jak wieczorem nie będzie ci się chciało wyłączać tego to musisz jeszcze dać przekaźnik przełączający bo gdy zapalisz długie światła to będą świecić długie i krótkie razem więc musisz dać przekaźnik i jak zapalisz długie to poda sygnał i wyłączy krótkie.MARCIN 80B4 pisze:z samego przekaźnika nie zrobisz włącznika
Może to zagmatwane ale to jest naprawdę proste wieczorem narysuje schemat jak nie będziesz wiedział o co biega <ok>
tak łapie ale nie do końca
Schemacik przekaźnika:
Opis jego działania: Do 85 ma dochodzić masa, do 86 ma dopływać prąd od włącznika(tego z konsoli), do 87 kabel do świateł(+12V), do 30 +12V, a 87a zostawiłbym wolne. Z tego co mi wiadomo kiedy zacznie do 86 dochodzić +12V wtedy przekaźnik "przeżuca" z 87a na 87 i włącza światła i tym sposobem przez włącznik na konsoli nie musi przechodzić taki duży prąd dzięki czemu włączniki tak szybko "nie padają". Ale nie wiem jak to zastosować do syganłu od alternatora (D+) bo przecież z niego płynie prąd kiedy silnik "spoczywa" a kiedy chodzi to już nie daje prądu. Troche namieszałem(przedstawiłem jego normane przeznaczenie do odciążenia instalacji). Jak będziesz miał czas DYZIO to zrób ten schemacik podłączenia -napewno się przyda nietylko mi :mrgreen: Z góry dzięki za pomoc
Schemacik przekaźnika:
Opis jego działania: Do 85 ma dochodzić masa, do 86 ma dopływać prąd od włącznika(tego z konsoli), do 87 kabel do świateł(+12V), do 30 +12V, a 87a zostawiłbym wolne. Z tego co mi wiadomo kiedy zacznie do 86 dochodzić +12V wtedy przekaźnik "przeżuca" z 87a na 87 i włącza światła i tym sposobem przez włącznik na konsoli nie musi przechodzić taki duży prąd dzięki czemu włączniki tak szybko "nie padają". Ale nie wiem jak to zastosować do syganłu od alternatora (D+) bo przecież z niego płynie prąd kiedy silnik "spoczywa" a kiedy chodzi to już nie daje prądu. Troche namieszałem(przedstawiłem jego normane przeznaczenie do odciążenia instalacji). Jak będziesz miał czas DYZIO to zrób ten schemacik podłączenia -napewno się przyda nietylko mi :mrgreen: Z góry dzięki za pomoc
to bym wyłączył po prostu światła... jedyna różnica to by było to że po przełączeniu guzika który bym zamontował nie miałbym możliwości włączenia świateł postojowych bez kluczyka...
nie używa się tego często a jeśli zaszłaby taka potrzeba to wystarczy jeden przycisk przełączyć....
myślę że to o wieeeele prostsze rozwiązanie, przez co i mniej awaryjne a do tego przeróbka instalacji jest prawie żadna... koszt jednego przełącznika to 2 zł, czas zamontowania także się skraca bo to tylko 3 przewody a nie 5-7 :mrgreen:
jeśli są zainteresowani to postaram się zainstalować coś tekiego w mojej niuni 8-)
nie używa się tego często a jeśli zaszłaby taka potrzeba to wystarczy jeden przycisk przełączyć....
myślę że to o wieeeele prostsze rozwiązanie, przez co i mniej awaryjne a do tego przeróbka instalacji jest prawie żadna... koszt jednego przełącznika to 2 zł, czas zamontowania także się skraca bo to tylko 3 przewody a nie 5-7 :mrgreen:
jeśli są zainteresowani to postaram się zainstalować coś tekiego w mojej niuni 8-)