Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 ABK] Nadmierne nagrzewanie silnika ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
diver80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2008, 00:10

[80 B3 2.0 ABK] Nadmierne nagrzewanie silnika ?

Post autor: diver80 » 30 mar 2008, 01:06

Witam. W sezonie upałów na wolnych obrotach, albo podczas wolnej jazdy na drugim biegu, np. po lesie zapala mi się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej. Żeby ostudzić silnik włączam na maxa ogrzewanie i po chwili kontrolka gaśnie. Z tego co zauważyłem włącza się również wentylator. Czy nie daje rady chłodzić???
No i jeszcze drugi dylemat; Gdy wyłączam gorący silnik, wyłącza się również wentylator. Gdy wrócę do samochodu po chwili i go uruchomię zaczyna świecić się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej, a wentylator się nie włącza. Pytałem mechaników, mówili że w audi wentylator bez zapłonu nie działa, a ta kontrolka to może świeci bo czujnik zepsuty. Obawiam się, że nie zepsuty, bo jak podniosę maskę to aż żar spod niej bucha. Poradźcie coś klubowicze, bo boję się przegrzać swoje cudeńko. :-(

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 30 mar 2008, 07:40

układ chłodzenia w ABK jest wydajny, nie ma mowy przy sprawnym układzie o przegraniu. Do sprawdzenia masz chłodnicę ( czy nie jest czymś zatkana, zasyfiona- proponuje wykręcić i wypłukać pod ciśnieniem), pompę wody ( wydajność), korek na zbiorniku wyrównawczym ( źle działający nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie- brak dobrego obiegu). Ale przede wszystkim sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu!!! odpowietrznik znajduję sie na kolanku węża gumowego do nagrzewnicy w komorze silnika. Z wentylatorem to sprawa wygląda tak że po zgaszeniu silnika wyłącza sie ale drugi czujnik temperatury załancza go po jakimś czasie sam. Może jestem w błędzie ale wydaje mi się ze będzie to ten czujnik co jest zamontowany przy listwie wtryskowej na takiej blasze tuż koło krokowca ( odpowiada też za załączenie wentylatora przy uruchamianiu gorącego silnika w celu schłodzenia wtrysków). Udanej zabawy! ;-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 30 mar 2008, 10:19

jeśli masz zapowietrzony to zrób następująco:
- odkręć korek ze zbiornika płynu chłodzącego
- zapal samochód
- czekaj tak długo aż włączy sie obieg, ok 5-10 min czekania, musi osiągnąć temp 90 stopni
- wyłącz silnik
- zakręć korek
KONIEC ;-)

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 30 mar 2008, 12:58

I jeszcze jedno, jeśli masz włączony zapłon i go wyłączysz! wentylator sie wyłączy, ale po chwili jeśli temp. cieczy jest wysoka! wentylatory powinny się włączyć bez konieczności włączania zapłonu.

diver80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2008, 00:10

Post autor: diver80 » 30 mar 2008, 13:42

Dzięki za cenne wskazówki. To oznacza, że u mnie coś jest zepsute, bo bez włączenia zapłonu wentylator się nie włącza, a temperatura rośnie. Zazwyczaj staram się go schłodzić przed zostawieniem na dłużej, przez włączenie ogrzewania, ale nie zawsze mam na to czas. Wobec tego muszę poszukać dobrego mechanika, tylko gdzie? U mnie wszyscy powiedzieli, że w audi po prostu tak musi być. Ciekawe?!? :-/

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 30 mar 2008, 14:01

Sprawdź sobie chłodnice czy jest cała gorąca, czy tylko część. Czy dolny wąż jest gorący gdy zagrzejesz na 90 st. i czy wężyk powrotny do zbiorniczka jest czynny. może być zapowietrzony a może być również termostat zacięty .

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 30 mar 2008, 14:03

Sprawdź jeszcze przy okazji termostat

diver80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2008, 00:10

Post autor: diver80 » 30 mar 2008, 16:49

Dziękuje za już i proszę o jeszcze. :-> Widzę że przed sezonem letnim będe musiał troszkę się pogrzebać w swoim cacku, ale przynajmniej już wiem od czego zacząć. <ok>

amon

Post autor: amon » 30 mar 2008, 20:08

wg moich informacji jajie tam w zyciu zdobylem bylbum za termostatem

marian65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 sie 2007, 15:28
Lokalizacja: mikołów

Post autor: marian65 » 14 kwie 2008, 01:19

Pozwolę sobie dorzucić informację,że wentylatory mają dwa zasilania.Jedno przez stacyjkę gdy zadziała czujnik na chłodnicy przy pracującym silniku a drugie niezależne gdy silnik jest wyłączony i zadziała czujnik na głowicy żeby schłodzić wtryskiwacze tzn.wentylatory działają przy wyłączonym zapłonie. ;-)

And-sto

Post autor: And-sto » 15 kwie 2008, 00:30

Ja bym popatrzył jeszcze na pompę.
Jak jest padnięte łożysko to wirnik sie przesuwa i nie ma wystarczającej cyrkulacji cieczy.
Popatrz na kolo pasowe jak bedzie wciśniete to po pompie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl