[80 B3 2.0 ABK] Nadmierne nagrzewanie silnika ?
[80 B3 2.0 ABK] Nadmierne nagrzewanie silnika ?
Witam. W sezonie upałów na wolnych obrotach, albo podczas wolnej jazdy na drugim biegu, np. po lesie zapala mi się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej. Żeby ostudzić silnik włączam na maxa ogrzewanie i po chwili kontrolka gaśnie. Z tego co zauważyłem włącza się również wentylator. Czy nie daje rady chłodzić???
No i jeszcze drugi dylemat; Gdy wyłączam gorący silnik, wyłącza się również wentylator. Gdy wrócę do samochodu po chwili i go uruchomię zaczyna świecić się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej, a wentylator się nie włącza. Pytałem mechaników, mówili że w audi wentylator bez zapłonu nie działa, a ta kontrolka to może świeci bo czujnik zepsuty. Obawiam się, że nie zepsuty, bo jak podniosę maskę to aż żar spod niej bucha. Poradźcie coś klubowicze, bo boję się przegrzać swoje cudeńko.
No i jeszcze drugi dylemat; Gdy wyłączam gorący silnik, wyłącza się również wentylator. Gdy wrócę do samochodu po chwili i go uruchomię zaczyna świecić się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej, a wentylator się nie włącza. Pytałem mechaników, mówili że w audi wentylator bez zapłonu nie działa, a ta kontrolka to może świeci bo czujnik zepsuty. Obawiam się, że nie zepsuty, bo jak podniosę maskę to aż żar spod niej bucha. Poradźcie coś klubowicze, bo boję się przegrzać swoje cudeńko.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
układ chłodzenia w ABK jest wydajny, nie ma mowy przy sprawnym układzie o przegraniu. Do sprawdzenia masz chłodnicę ( czy nie jest czymś zatkana, zasyfiona- proponuje wykręcić i wypłukać pod ciśnieniem), pompę wody ( wydajność), korek na zbiorniku wyrównawczym ( źle działający nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie- brak dobrego obiegu). Ale przede wszystkim sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu!!! odpowietrznik znajduję sie na kolanku węża gumowego do nagrzewnicy w komorze silnika. Z wentylatorem to sprawa wygląda tak że po zgaszeniu silnika wyłącza sie ale drugi czujnik temperatury załancza go po jakimś czasie sam. Może jestem w błędzie ale wydaje mi się ze będzie to ten czujnik co jest zamontowany przy listwie wtryskowej na takiej blasze tuż koło krokowca ( odpowiada też za załączenie wentylatora przy uruchamianiu gorącego silnika w celu schłodzenia wtrysków). Udanej zabawy!
Dzięki za cenne wskazówki. To oznacza, że u mnie coś jest zepsute, bo bez włączenia zapłonu wentylator się nie włącza, a temperatura rośnie. Zazwyczaj staram się go schłodzić przed zostawieniem na dłużej, przez włączenie ogrzewania, ale nie zawsze mam na to czas. Wobec tego muszę poszukać dobrego mechanika, tylko gdzie? U mnie wszyscy powiedzieli, że w audi po prostu tak musi być. Ciekawe?!?
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Pozwolę sobie dorzucić informację,że wentylatory mają dwa zasilania.Jedno przez stacyjkę gdy zadziała czujnik na chłodnicy przy pracującym silniku a drugie niezależne gdy silnik jest wyłączony i zadziała czujnik na głowicy żeby schłodzić wtryskiwacze tzn.wentylatory działają przy wyłączonym zapłonie.