Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Mastery w centralnym

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

[ALL] Mastery w centralnym

Post autor: Oofol » 29 mar 2008, 18:37

Pytanko moje jest następujące: czy mastery w ori centralnym zamku są sterowane w ten sposób jak w zamkach elektrycznych? Tzn czy jak podam na niego impuls to drzwi się otworzą?

Mam jeszcze jedno pytanko. Dzisiaj odkryłem że do klamki drzwi kierowcy (nie wiem czy w drzwiach pasażera jest tak samo) podłączone są 2 kabelki które robią styk w momencie "szarpnięcia" klamki - otworzenia drzwi. Kabelki prowadzą do dna drzwi gdzie pod siłownikiem znajduje się mikro sterownik (Mikroschalter) i nie wiem do czego on służy...

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 29 mar 2008, 18:41

Nie, bo w naszych autach jest centralny zamek pneumatyczny... żeby się zamek otworzył/zamknął musisz podać ciśnienie/podciśnienie...

przy zmianie trzpienia w siłowniku zostaje wyzwolony impuls masy lub plusa który daje znać centralce - pompce że powinna wytworzyć podciśnienie które otworzy pozostałe zamki...

krótko mówiąc sygnał elektryczny jest skutkiem a nie przyczyną zmiany położenia siłownika master

Awatar użytkownika
tomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 20 kwie 2007, 18:17
Lokalizacja: DTR

Post autor: tomo » 29 mar 2008, 19:47

Nie wiem czy tak ma być ale ja mam master w drzwiach pasażera i klapie bagażnika, otwierając u kierowcy otwieram tylko jedne drzwi. Alarm był podłączony do mastera, ale coś się popsuło i go wyrzuciłem. W sumie drzwi kierowcy bez mastera są dla mnie bardzo wygodne - często jeżdżę sam i nie mam powodu by otwierać wszytsko.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 30 mar 2008, 00:13

tomo pisze:Nie wiem czy tak ma być ale ja mam master w drzwiach pasażera i klapie bagażnika, otwierając u kierowcy otwieram tylko jedne drzwi. Alarm był podłączony do mastera, ale coś się popsuło i go wyrzuciłem. W sumie drzwi kierowcy bez mastera są dla mnie bardzo wygodne - często jeżdżę sam i nie mam powodu by otwierać wszytsko.
To albo miałeś źle podłączone za pierwszym razem albo po zdemontowaniu nie podłączyłeś wszystkiego tak jak trzeba.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 30 mar 2008, 11:57

tomo pisze:Nie wiem czy tak ma być ale ja mam master w drzwiach pasażera i klapie bagażnika, otwierając u kierowcy otwieram tylko jedne drzwi. Alarm był podłączony do mastera, ale coś się popsuło i go wyrzuciłem. W sumie drzwi kierowcy bez mastera są dla mnie bardzo wygodne - często jeżdżę sam i nie mam powodu by otwierać wszytsko.
Tak nie powinno być.
A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 30 mar 2008, 14:26

Oofol pisze:A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?
Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 mar 2008, 18:49

assai pisze:
Oofol pisze:A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?
Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.
e tam pitolicie... przecież to wyraźnie jakaś samoróba albo podgrzewacz do zamka

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 mar 2008, 19:08

cobra pisze:e tam pitolicie... przecież to wyraźnie jakaś samoróba albo podgrzewacz do zamka
Ja też uważam że dwa przewody które są złączane przy podniesieniu klamki to podgrzewacz wkładki zamka drzwi.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 30 mar 2008, 21:00

cobra pisze:
assai pisze:
Oofol pisze:A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?
Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.
e tam pitolicie... przecież to wyraźnie jakaś samoróba albo podgrzewacz do zamka
muszę was rozczarować..
użądlenie które jest w moich drzwiach jest ori AUDI i kabelek też fabrycznie jest zamontowany (blaszka stykowa) i jest po drugiej stronie niż wkładka zamka... także nie wiem dalej co to jest..
Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.
To chyba logiczne że piszę o swoim aucie a na tym forum jest tylko kilka osób które nie mają 80tki, a że to B3 to widać pod moim loginem...
To tak gwoli wyjaśnienia:-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 mar 2008, 23:20

no to sprawdź kody wyposażenia, może tam coś znajdziesz "komfortowego" <ok>

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 31 mar 2008, 00:02

Oofol pisze:Mam jeszcze jedno pytanko. Dzisiaj odkryłem że do klamki drzwi kierowcy (nie wiem czy w drzwiach pasażera jest tak samo) podłączone są 2 kabelki które robią styk w momencie "szarpnięcia" klamki - otworzenia drzwi. Kabelki prowadzą do dna drzwi gdzie pod siłownikiem znajduje się mikro sterownik (Mikroschalter) i nie wiem do czego on służy...
Wydaje mi sie że jest to taka opcja że jak otworzysz drzwi z pilota a nie otworzysz drzwi (nie podniesiesz klamki do góry) to automatycznie się zamykają drzwi po iluś tam sekundach.

Awatar użytkownika
Bondek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bondek » 31 mar 2008, 09:37

A masz jakiś alarm :?:
Bo wydaje mi się że to może być stycznik alarmu. Jak ktoś szarpnie za klamkę to będzie "wył".
Taka opcja jak mówi DYZIO jest przy alarmie (jak przez 30s nie otworzysz drzwi to się zamyka), nie wiem czy przy samym centralnym coś takiego było.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 31 mar 2008, 09:39

Oofol pisze:kabelek też fabrycznie jest zamontowany
Możesz podać kolory kabelków sprawdzę na schematach jaką mają funkcję,oraz czy szyby są elektryczne czy na korbkę?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 31 mar 2008, 15:21

więc tak,
centralny jest fabryczny i na bank nic nie było przy nim kombinowane, alarmu nie mam i nie było go fabrycznie, szyby mam seryjnie na korbki także nie wiem.... Kolory kabelków to niebieski i czarny albo brązowy. Jak się wkurzę to zdejmę ten boczek jeszcze raz i porobię temu zdjęcia - szkoda że tego wcześniej nie zrobiłem... myślałem że to nie jest taką "anomalią"...

[ Dodano: 2008-04-05, 20:41 ]
Zdjąłem boczek i porobiłem fotki. Z tego co widzę to faktycznie jest to chyba podgrzewanie zamka... Czy działa to właśnie jak podniesie się klamkę?
http://picasaweb.google.pl/Oofol31/OOOO

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 06 kwie 2008, 21:51

W Volvo 480 jest taki bajer,po szarpnięciu klamki zaświeca się dioda i ułatwia trafienie kluczykiem w zamek,w audi na żadnym schemacie nie znalazłem tej krańcówki a przejrzałem sporo modeli,więc nie wiem o co chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl