[ALL] Mastery w centralnym
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
[ALL] Mastery w centralnym
Pytanko moje jest następujące: czy mastery w ori centralnym zamku są sterowane w ten sposób jak w zamkach elektrycznych? Tzn czy jak podam na niego impuls to drzwi się otworzą?
Mam jeszcze jedno pytanko. Dzisiaj odkryłem że do klamki drzwi kierowcy (nie wiem czy w drzwiach pasażera jest tak samo) podłączone są 2 kabelki które robią styk w momencie "szarpnięcia" klamki - otworzenia drzwi. Kabelki prowadzą do dna drzwi gdzie pod siłownikiem znajduje się mikro sterownik (Mikroschalter) i nie wiem do czego on służy...
Mam jeszcze jedno pytanko. Dzisiaj odkryłem że do klamki drzwi kierowcy (nie wiem czy w drzwiach pasażera jest tak samo) podłączone są 2 kabelki które robią styk w momencie "szarpnięcia" klamki - otworzenia drzwi. Kabelki prowadzą do dna drzwi gdzie pod siłownikiem znajduje się mikro sterownik (Mikroschalter) i nie wiem do czego on służy...
Nie, bo w naszych autach jest centralny zamek pneumatyczny... żeby się zamek otworzył/zamknął musisz podać ciśnienie/podciśnienie...
przy zmianie trzpienia w siłowniku zostaje wyzwolony impuls masy lub plusa który daje znać centralce - pompce że powinna wytworzyć podciśnienie które otworzy pozostałe zamki...
krótko mówiąc sygnał elektryczny jest skutkiem a nie przyczyną zmiany położenia siłownika master
przy zmianie trzpienia w siłowniku zostaje wyzwolony impuls masy lub plusa który daje znać centralce - pompce że powinna wytworzyć podciśnienie które otworzy pozostałe zamki...
krótko mówiąc sygnał elektryczny jest skutkiem a nie przyczyną zmiany położenia siłownika master
Nie wiem czy tak ma być ale ja mam master w drzwiach pasażera i klapie bagażnika, otwierając u kierowcy otwieram tylko jedne drzwi. Alarm był podłączony do mastera, ale coś się popsuło i go wyrzuciłem. W sumie drzwi kierowcy bez mastera są dla mnie bardzo wygodne - często jeżdżę sam i nie mam powodu by otwierać wszytsko.
To albo miałeś źle podłączone za pierwszym razem albo po zdemontowaniu nie podłączyłeś wszystkiego tak jak trzeba.tomo pisze:Nie wiem czy tak ma być ale ja mam master w drzwiach pasażera i klapie bagażnika, otwierając u kierowcy otwieram tylko jedne drzwi. Alarm był podłączony do mastera, ale coś się popsuło i go wyrzuciłem. W sumie drzwi kierowcy bez mastera są dla mnie bardzo wygodne - często jeżdżę sam i nie mam powodu by otwierać wszytsko.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Tak nie powinno być.tomo pisze:Nie wiem czy tak ma być ale ja mam master w drzwiach pasażera i klapie bagażnika, otwierając u kierowcy otwieram tylko jedne drzwi. Alarm był podłączony do mastera, ale coś się popsuło i go wyrzuciłem. W sumie drzwi kierowcy bez mastera są dla mnie bardzo wygodne - często jeżdżę sam i nie mam powodu by otwierać wszytsko.
A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?
Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.Oofol pisze:A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?
e tam pitolicie... przecież to wyraźnie jakaś samoróba albo podgrzewacz do zamkaassai pisze:Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.Oofol pisze:A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
muszę was rozczarować..cobra pisze:e tam pitolicie... przecież to wyraźnie jakaś samoróba albo podgrzewacz do zamkaassai pisze:Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.Oofol pisze:A co do mojego drugiego pytania? wie ktoś co to jest?
użądlenie które jest w moich drzwiach jest ori AUDI i kabelek też fabrycznie jest zamontowany (blaszka stykowa) i jest po drugiej stronie niż wkładka zamka... także nie wiem dalej co to jest..
To chyba logiczne że piszę o swoim aucie a na tym forum jest tylko kilka osób które nie mają 80tki, a że to B3 to widać pod moim loginem...Szkoda,że nie napisałeś jakie auto masz na myśli.W niektórych modelach ten impuls jest brany do sterownika lub komputera pokładowego,oprócz impulsu z otwarcia drzwi,ale zależy to od firmy głównie.W autach wyposażonych w moduł anti- theft wiadomo do czego ten impuls z krańcówki,jeśli po nim nastąpi następny z krańcówki drzwi lub siłownika zamka.
To tak gwoli wyjaśnienia:-)
Wydaje mi sie że jest to taka opcja że jak otworzysz drzwi z pilota a nie otworzysz drzwi (nie podniesiesz klamki do góry) to automatycznie się zamykają drzwi po iluś tam sekundach.Oofol pisze:Mam jeszcze jedno pytanko. Dzisiaj odkryłem że do klamki drzwi kierowcy (nie wiem czy w drzwiach pasażera jest tak samo) podłączone są 2 kabelki które robią styk w momencie "szarpnięcia" klamki - otworzenia drzwi. Kabelki prowadzą do dna drzwi gdzie pod siłownikiem znajduje się mikro sterownik (Mikroschalter) i nie wiem do czego on służy...
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
więc tak,
centralny jest fabryczny i na bank nic nie było przy nim kombinowane, alarmu nie mam i nie było go fabrycznie, szyby mam seryjnie na korbki także nie wiem.... Kolory kabelków to niebieski i czarny albo brązowy. Jak się wkurzę to zdejmę ten boczek jeszcze raz i porobię temu zdjęcia - szkoda że tego wcześniej nie zrobiłem... myślałem że to nie jest taką "anomalią"...
[ Dodano: 2008-04-05, 20:41 ]
Zdjąłem boczek i porobiłem fotki. Z tego co widzę to faktycznie jest to chyba podgrzewanie zamka... Czy działa to właśnie jak podniesie się klamkę?
http://picasaweb.google.pl/Oofol31/OOOO
centralny jest fabryczny i na bank nic nie było przy nim kombinowane, alarmu nie mam i nie było go fabrycznie, szyby mam seryjnie na korbki także nie wiem.... Kolory kabelków to niebieski i czarny albo brązowy. Jak się wkurzę to zdejmę ten boczek jeszcze raz i porobię temu zdjęcia - szkoda że tego wcześniej nie zrobiłem... myślałem że to nie jest taką "anomalią"...
[ Dodano: 2008-04-05, 20:41 ]
Zdjąłem boczek i porobiłem fotki. Z tego co widzę to faktycznie jest to chyba podgrzewanie zamka... Czy działa to właśnie jak podniesie się klamkę?
http://picasaweb.google.pl/Oofol31/OOOO