[B4 1Z Avant] urwany pasek wieloklinowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 mar 2008, 23:27
- Lokalizacja: Lidzbark Warminski
[B4 1Z Avant] urwany pasek wieloklinowy
koledzy dzisiaj urwał mi się pasek wieloklinowy i poczynił ogromne szkody. strzępy paska wkreciły się na pompę wspomagania kierownicy i zablokowały ją. pompa cieknie. mam pytanie, czy taka pompa jest elementem rozbieralnym czy da się to naprawic? jeszcze jedno, migają czerwone kontrolki mowiące o braku płynu chłodniczego,czy jest to informacja dot. plynu chlodniczego czy tez przyczyną swiecenia lampki jest brak płynu wspomagania kierownicy..mam jeszcze jedno pytanie : czy jazda z niesprawnym wspomaganiem wplynie niekorzystnie na jakies podzespoly układu kierowniczego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 mar 2008, 23:27
- Lokalizacja: Lidzbark Warminski
jesli pompa sie zepsuła to jazda bez plynu nie zepsuje jej jeszcze raz. pytałem czy to np zle wpłynie na np. przekladnię kierowniczą albo inne podzespoly.czynnik chłodzący jest w układzie, moja watpliwosc dotyczyła tego czy czrwona lampka miga tylko w przypadku ubytku plynu chłodzacego czy tez innych płynow. urwany pasek wieloklinowy napędza alternator, zapalila sie czerwona lampka ladowania ale dlaczego w tym samym czasie zapalila sę lampka plynu chlodniczego? czy ten pas wieloklinowy napedza też pompe wody? nie wydaje mi się ale może ktos wie wiecej ode mnie.
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
Dokładnie jest dwa paski klinowy i wielorowkowy. Jeżeli zerwał się pasek klinowy pompy wspomagania to będzie Ci świecić się kontroka płynu bo pompa wody jest tym samym paskiem napędzana ( brak chłodzenia ).
Niekoniecznie mogła się w środku pompa uszkodzić, sprawdz najpierw czy nie są uszkodzone przewody do niej i czy daje się swobodnie obracać za koło pasowe.
Niekoniecznie mogła się w środku pompa uszkodzić, sprawdz najpierw czy nie są uszkodzone przewody do niej i czy daje się swobodnie obracać za koło pasowe.