Witam! W młodszym ABT 93> też za wiele nie zdziałasz emulacją "przebieg". Walczyłem z kolegą chyba 4 miesiące i na koniec ustawiliśmy emulację na "odłączona" - emulacja "masa" też powodowała, że mapa wtrysku się rozjeżdżała, co skutkowało zapisaniem błędu o przekroczonych parametrach adaptacji i czasami otwarcia wtrysku dłuższymi niż 8 ms. Dlatego często pod Twoimi wypowiedziami (jeśli pamiętasz) nt. emulacji w ABT dopisywałem, że jeśli nie sprawdza się na masie to ustawiać na odłączoną. W 3 autach 2xABT oraz PM tylko ta opcja zdawała egzamin. Obserwowaliśmy zachowanie się czasu otwarcia wtrysku na VAG'u na jednym laptopie a na drugim lapku śmigał fejs LPG (komputer Bingo). Jak emulacja była na "masę" to ECU silnika po otrzymaniu sygnału "masa" odbierało sygnał z sondy jako błędny po ok.20-30 sekundach ale w tym czasie cały czas wydłużało czas otwarcia wtrysku (masa oznaczała dla ECU napięcie 0V a tym samym stwierdzało, że mieszanka ma zły skład i dolewało paliwa). Przy ustawieniu emulacji na "odłączona" w momencie przejścia na gaz sonda jest odłączona i ECU podstawia sygnał zastępczy odpowiadający LAMBDA=1 nie modyfikując (wydłużenie/skrócenie) czasu otwarcia wtrysku. Dlatego jeśli emulacja "masa" nie przynosi efektu to proponuję ustawić emulacje na "brak" (ewentualnie odłączona - zależy od sterownika LPG).Danek pisze:Jeśli masz na "masę" to nic już nie pogrzebiesz. Co innego gdybyś miał na "fala/przebieg", wtedy pod spodem pojawią się dwa dodatkowe parametry do ustawiania czasów maksymalnego i minimalnego napięcia sygnału z emulatora.
Dziwne, że pomimo ustawienia na "masa" rozjeżdża Ci mapę . Może sonda nie jest już pierwszej świeżości i podaje nieco za niski sygnał. Ponieważ na benzynie jeździsz bardzo mało to zanim zmiana będzie zauważalna upływa sporo czasu.
Kiedyś próbowałem prawidłowo ustawić przebieg sygnału emulowanego i niestety po półrocznych próbach dałem sobie spokój. Może gdybym dysponował nieco młodszym modelem autka (93>) to byłoby łatwiej, bo można wtedy podejrzeć jak zmiana czasów emulacji wpływa na czas wtrysku benzyny.
Sorki za przydługi wykład ale krócej się nie dało.