[D bez turbo] dymi na czarno, moc spadla...
[D bez turbo] dymi na czarno, moc spadla...
Poza audi mam jeszcze Renault mascott 2,8 D z 2000r. Od wczoraj mam z nim maly problem, opisze w miare dokladnie co sie dzieje i prosze o pomoc:
1. Silnik zaczal dymic na czarno, wczesniej nawet dymka nie puscil
2. Moc spadla, wczesniej bylo duzo lepiej
3. Odpala na zimnym i cieplym pieknie, dotkne rozrusznika i gada
4. Wymienilem filtr powietrza i paliwa, wiec to moge wyeliminowac
5. Dymi tylko pod obciazeniem, nie caly czas (jakas gorka, wyprzedzanie, zaladowany...)
6. Dym jest koloru typowo czarnego (zla mieszanka paliwa/powietrza)
7. Problem wystapil z dnia na dzien, dwa dni temu bylo super a wczoraj nagle zaczal dymic i dymi chyba coraz bardziej
8. Silnik mam bez turbiny
9. Jest zawor EGR
10. Silnik ladnie zapala, trzyma rowno obroty, nie szarpie, nie przerywa, nie wibruje jakos inaczej, ale wydaje mi sie ze nie wkreca sie tak na wysokie obroty jak wczesniej
Myslicie ze bedzie to wina zaworu recyrkulacji spalin? nie wiem do konca jak on dziala, ale chyba na wolnych powinien byc otwarty, a pozniej sie zamykac zeby silnik dostawal wiecej tlenu. I jak w takim razie sprawdzic czy dziala? jak sciagne wezyk to bedzie chyba caly czas otwarty wiec nie bedzie rezultatu...albo moze go odkrecic i przeczyscic?
Czy moze bedzie to wina wrtyskow lub pompy?
1. Silnik zaczal dymic na czarno, wczesniej nawet dymka nie puscil
2. Moc spadla, wczesniej bylo duzo lepiej
3. Odpala na zimnym i cieplym pieknie, dotkne rozrusznika i gada
4. Wymienilem filtr powietrza i paliwa, wiec to moge wyeliminowac
5. Dymi tylko pod obciazeniem, nie caly czas (jakas gorka, wyprzedzanie, zaladowany...)
6. Dym jest koloru typowo czarnego (zla mieszanka paliwa/powietrza)
7. Problem wystapil z dnia na dzien, dwa dni temu bylo super a wczoraj nagle zaczal dymic i dymi chyba coraz bardziej
8. Silnik mam bez turbiny
9. Jest zawor EGR
10. Silnik ladnie zapala, trzyma rowno obroty, nie szarpie, nie przerywa, nie wibruje jakos inaczej, ale wydaje mi sie ze nie wkreca sie tak na wysokie obroty jak wczesniej
Myslicie ze bedzie to wina zaworu recyrkulacji spalin? nie wiem do konca jak on dziala, ale chyba na wolnych powinien byc otwarty, a pozniej sie zamykac zeby silnik dostawal wiecej tlenu. I jak w takim razie sprawdzic czy dziala? jak sciagne wezyk to bedzie chyba caly czas otwarty wiec nie bedzie rezultatu...albo moze go odkrecic i przeczyscic?
Czy moze bedzie to wina wrtyskow lub pompy?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Zawór EGRu zaślep albo zaspawaj to jest zbedny element który moze powodowac taka sytuacje, jesli nie jest to jego wina przydało by sie sprawdzić wtryski, a dopiero potem pompe chociaz wg mnie to odpada. Duzo czarnego dymu wnioskowało by duza dawke paliwa ale to wtedy powinien miec lepszego kopa, wiec raczej dostaje za mało powietrza i nie spala do końca mieszanki.
Witam
Moim skromnym zdaniem pompa i wtryski nie psują się z dnia na dzień, więc do tej diagnozy podchodziłbym z rezerwą, ale być może zatankowałeś felerne paliwo i stąd takie efekty. Oprócz paliwa na pracę silnika spalinowego wpływają też inne waunki na które nie mamy wpływu: ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza, które trzeba brać pod uwagę przy ocenie osiągów samochodu.
Pozdro
Moim skromnym zdaniem pompa i wtryski nie psują się z dnia na dzień, więc do tej diagnozy podchodziłbym z rezerwą, ale być może zatankowałeś felerne paliwo i stąd takie efekty. Oprócz paliwa na pracę silnika spalinowego wpływają też inne waunki na które nie mamy wpływu: ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza, które trzeba brać pod uwagę przy ocenie osiągów samochodu.
Pozdro
dolot wyglada na moje oko dobrze.
spadek mocy jest znaczny, ale na wolnych obrotach i na biegu jalowym wszystko jest ok. zimny tez zalapa pieknie.
z tego co wiem EGR ma za zadanie puszczac spaliny na wolnych obrotach i kiedy silnik nie jest pod obciazeniem, wlasnie wtedy kiedy nie potrzebuje tyle powietrza, Wtedy EGR moze puszczac okolo 60% spalin. Natomiast pod obciazeniem powinien ich dodawac okolo 5%, wiec roznica jest znaczna. Jesli sie zblokowal to stad wlasnie moze brac sie dym i slaba moc - brak tlenu...
zaslepianie tez moze nie byc do konca dobrym rozwiazaniem, bo co bedzie na wolnych obrotach? nie wiem jak jest z regulacja i czy jest wlasnie uwglednione ze na wolnych maja byc te spaliny... dwa ze EGR ma znaczenie przy rozruchu i pracy zimnego silnika (ponoc ma sie szybciej nagrzewac)...
spadek mocy jest znaczny, ale na wolnych obrotach i na biegu jalowym wszystko jest ok. zimny tez zalapa pieknie.
z tego co wiem EGR ma za zadanie puszczac spaliny na wolnych obrotach i kiedy silnik nie jest pod obciazeniem, wlasnie wtedy kiedy nie potrzebuje tyle powietrza, Wtedy EGR moze puszczac okolo 60% spalin. Natomiast pod obciazeniem powinien ich dodawac okolo 5%, wiec roznica jest znaczna. Jesli sie zblokowal to stad wlasnie moze brac sie dym i slaba moc - brak tlenu...
zaslepianie tez moze nie byc do konca dobrym rozwiazaniem, bo co bedzie na wolnych obrotach? nie wiem jak jest z regulacja i czy jest wlasnie uwglednione ze na wolnych maja byc te spaliny... dwa ze EGR ma znaczenie przy rozruchu i pracy zimnego silnika (ponoc ma sie szybciej nagrzewac)...
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ja mam EGRa wyłaczonego programowo, i nie ma zadnych problemów, na zimnym motorze faktycznie silnk jak by nico inaczj pracował ale nie robi to jakiejs róznicy, mało wsłuchane ucho nic nawet by nie wybadało ze coś jest odłaczone. 90% ropniaków na naszym forum ma zaslepione EGRy i jesy ok i nie jednemu taka operacja pomogła Zaslepiejac EGRa to tylko marniujesz bardziej środowisko a zyskujesz czystość w dolocie (jesli uprzednio doprowadzisz go sobie do czystoci) :mrgreen:
Nie zaleca sie zaslepiania ani adłaczania EGRa.
Zaleca się natomiast okresowe jego czyszczenie.
Zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu.
Zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.
O problematyce i funkcjach działania EGR przeczytacie tutaj:
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html#e
oraz
http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR
Co do przypadku Twojej "renówki" uwazam ze masz dziure w dolocie...
pozdrawiam
Zaleca się natomiast okresowe jego czyszczenie.
Zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu.
Zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.
O problematyce i funkcjach działania EGR przeczytacie tutaj:
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html#e
oraz
http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR
Co do przypadku Twojej "renówki" uwazam ze masz dziure w dolocie...
pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
A to niby dla czego? Przecież to praktycznie nie robi żadnej róznicy, przykład były silnki AAZety z EGRem i bez moze nie akurat w audi ale w vw i oba silnki technicznie sa zbudowane identycznie, dołozony jest jedynie EGR a całosc silnka nie jest w zadnym stopniu zmieniona wiec dla czego zaslepianie EGRa jest nie zalecane? Czyszczenie wg mnie nie ma wiekszego sensu zeby dobrze wyczyscic to trzeba zdjac głowice, a jak sie nie zaslepi i na dodatek jezdzi sie na naszym wspaniałym paliwie to po niedługim czasie sadza murowana spowrotem. W Tdiku jest nieco inaczje bo jak wiadomo ecu steruje praca silnka z tego tytułu silnk moze nieco inaczej pracuje z EGRem a inaczej bez, co wg mnie w niczym nie szkodzi. Ja EGRa mam wyłaczonego programowo i nie odczuwam róznicy w pracy silnka. Dla mnie EGRa ma tylko jedno zadanie ochrona srodowiska nic pozatymprzemik pisze:Nie zaleca sie zaslepiania ani adłaczania EGRa.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2008, 08:15 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.