Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D bez turbo] dymi na czarno, moc spadla...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

[D bez turbo] dymi na czarno, moc spadla...

Post autor: koko666 » 02 kwie 2008, 16:21

Poza audi mam jeszcze Renault mascott 2,8 D z 2000r. Od wczoraj mam z nim maly problem, opisze w miare dokladnie co sie dzieje i prosze o pomoc:
1. Silnik zaczal dymic na czarno, wczesniej nawet dymka nie puscil
2. Moc spadla, wczesniej bylo duzo lepiej
3. Odpala na zimnym i cieplym pieknie, dotkne rozrusznika i gada
4. Wymienilem filtr powietrza i paliwa, wiec to moge wyeliminowac
5. Dymi tylko pod obciazeniem, nie caly czas (jakas gorka, wyprzedzanie, zaladowany...)
6. Dym jest koloru typowo czarnego (zla mieszanka paliwa/powietrza)
7. Problem wystapil z dnia na dzien, dwa dni temu bylo super a wczoraj nagle zaczal dymic i dymi chyba coraz bardziej
8. Silnik mam bez turbiny
9. Jest zawor EGR
10. Silnik ladnie zapala, trzyma rowno obroty, nie szarpie, nie przerywa, nie wibruje jakos inaczej, ale wydaje mi sie ze nie wkreca sie tak na wysokie obroty jak wczesniej

Myslicie ze bedzie to wina zaworu recyrkulacji spalin? nie wiem do konca jak on dziala, ale chyba na wolnych powinien byc otwarty, a pozniej sie zamykac zeby silnik dostawal wiecej tlenu. I jak w takim razie sprawdzic czy dziala? jak sciagne wezyk to bedzie chyba caly czas otwarty wiec nie bedzie rezultatu...albo moze go odkrecic i przeczyscic?

Czy moze bedzie to wina wrtyskow lub pompy?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 kwie 2008, 18:57

Zawór EGRu zaślep albo zaspawaj ;-) to jest zbedny element który moze powodowac taka sytuacje, jesli nie jest to jego wina przydało by sie sprawdzić wtryski, a dopiero potem pompe chociaz wg mnie to odpada. Duzo czarnego dymu wnioskowało by duza dawke paliwa ale to wtedy powinien miec lepszego kopa, wiec raczej dostaje za mało powietrza i nie spala do końca mieszanki.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 kwie 2008, 20:40

Witam
Moim skromnym zdaniem pompa i wtryski nie psują się z dnia na dzień, więc do tej diagnozy podchodziłbym z rezerwą, ale być może zatankowałeś felerne paliwo i stąd takie efekty. Oprócz paliwa na pracę silnika spalinowego wpływają też inne waunki na które nie mamy wpływu: ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza, które trzeba brać pod uwagę przy ocenie osiągów samochodu.
Pozdro

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 kwie 2008, 21:55

Mobilek, no ale przecież to że będzie padać to ie będzie od razu kopcił jak smok :)
Autko nie stare tak wychodzi że jak kolega solskier mowi że coś z mieszanką bo zazwyczaj gdyby nawet wtryski to takiego znacznego spadku mocy bys chyba nie odczuł ale sam niewiem

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 kwie 2008, 22:17

sprawdz szczelnosc ukkladu dolotowego

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 02 kwie 2008, 23:37

dolot wyglada na moje oko dobrze.
spadek mocy jest znaczny, ale na wolnych obrotach i na biegu jalowym wszystko jest ok. zimny tez zalapa pieknie.
z tego co wiem EGR ma za zadanie puszczac spaliny na wolnych obrotach i kiedy silnik nie jest pod obciazeniem, wlasnie wtedy kiedy nie potrzebuje tyle powietrza, Wtedy EGR moze puszczac okolo 60% spalin. Natomiast pod obciazeniem powinien ich dodawac okolo 5%, wiec roznica jest znaczna. Jesli sie zblokowal to stad wlasnie moze brac sie dym i slaba moc - brak tlenu...
zaslepianie tez moze nie byc do konca dobrym rozwiazaniem, bo co bedzie na wolnych obrotach? nie wiem jak jest z regulacja i czy jest wlasnie uwglednione ze na wolnych maja byc te spaliny... dwa ze EGR ma znaczenie przy rozruchu i pracy zimnego silnika (ponoc ma sie szybciej nagrzewac)...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 kwie 2008, 00:00

ja mam zaslepiony i nic sie niedzieje nobo comialo by sie dziac, zasleo egr i zobaczczy bedzie róznica albo sprawdz czy ta gruszka zawór sie porusz mozejest zapieczona icaly czas otwarta

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 03 kwie 2008, 00:27

no wlasnie bede to rozbieral i sprawdzal...mam nadzieje ze to to, a nie wtryski...
a mowilem ze juz nigdy Renault nie kupie :mrgreen: no ale byla naprawde okazyjna

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 kwie 2008, 08:27

Ja mam EGRa wyłaczonego programowo, i nie ma zadnych problemów, na zimnym motorze faktycznie silnk jak by nico inaczj pracował ale nie robi to jakiejs róznicy, mało wsłuchane ucho nic nawet by nie wybadało ze coś jest odłaczone. 90% ropniaków na naszym forum ma zaslepione EGRy i jesy ok i nie jednemu taka operacja pomogła :-D Zaslepiejac EGRa to tylko marniujesz bardziej środowisko a zyskujesz czystość w dolocie (jesli uprzednio doprowadzisz go sobie do czystoci) :mrgreen:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 03 kwie 2008, 10:33

Nie zaleca sie zaslepiania ani adłaczania EGRa.
Zaleca się natomiast okresowe jego czyszczenie.

Zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu.
Zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.
O problematyce i funkcjach działania EGR przeczytacie tutaj:
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html#e
oraz
http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR

Co do przypadku Twojej "renówki" uwazam ze masz dziure w dolocie...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 kwie 2008, 08:09

przemik pisze:Nie zaleca sie zaslepiania ani adłaczania EGRa.
A to niby dla czego? Przecież to praktycznie nie robi żadnej róznicy, przykład były silnki AAZety z EGRem i bez moze nie akurat w audi ale w vw i oba silnki technicznie sa zbudowane identycznie, dołozony jest jedynie EGR a całosc silnka nie jest w zadnym stopniu zmieniona wiec dla czego zaslepianie EGRa jest nie zalecane? Czyszczenie wg mnie nie ma wiekszego sensu zeby dobrze wyczyscic to trzeba zdjac głowice, a jak sie nie zaslepi i na dodatek jezdzi sie na naszym wspaniałym paliwie to po niedługim czasie sadza murowana spowrotem. W Tdiku jest nieco inaczje bo jak wiadomo ecu steruje praca silnka z tego tytułu silnk moze nieco inaczej pracuje z EGRem a inaczej bez, co wg mnie w niczym nie szkodzi. Ja EGRa mam wyłaczonego programowo i nie odczuwam róznicy w pracy silnka. Dla mnie EGRa ma tylko jedno zadanie ochrona srodowiska nic pozatym ;-)
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2008, 08:15 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 kwie 2008, 08:14

jest za <ok> i moim zdaniem zaslepienie EGR nie wpływa zle na silnik czy spalanie zreszta tylko jest wlanaczany na wolnych obrotach i głownie w celu zmniejszenia emisji NO :lol:

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 04 kwie 2008, 22:09

no i po problemie, bylo jak przypuszczalem czyli EGR, zaslepilem go wycietym na wymiar kawalkiem blachy i autko smiga pieknie :mrgreen:
nie ma problemow z wolnymi obrotami, a z zapalaniem na zimnym to dopiero jutro sprawdze.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 kwie 2008, 08:44

koko666 pisze:nie ma problemow z wolnymi obrotami, a z zapalaniem na zimnym to dopiero jutro sprawdze.
Nie ma i nie bedzie, na zimnym również bedzie wszystko wpożadku, tak jak pisałem EGR wpływa tylko na ochrone środowiska i zasyfienie głowicy :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl