Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] pin out sterownika "BOSCH 0 280 000 711&

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Szymek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:30
Lokalizacja: Mrągowo

[80 B3 1.8 PM] pin out sterownika "BOSCH 0 280 000 711&

Post autor: Szymek18 » 04 kwie 2008, 14:52

Witam!
Potrzebuje pin out sterownika audi 80 b3 1.8s PM "Bosch 0 280 000 711"
Najbardziej interesuje mnie pin do którego podłączona jest sonda lambda
Linki ze zdjęciem sterownika

sterownik1
sterownik2
sterownik3
sterownik4

Dzięki za schemat o to mi chodziło tylko jeszcze nie mam najważniejszej rzeczy, nie wiem do jakiego pinu podłączona jest lambda, a te czarne cyfry na schemacie w sterowniku idą tak samo jak zaznaczyłem na zdjęciu czy może od innej strony? Jeszcze jedno, można w jakiś sposób sprawdzić sterownik? Ogólnie to mam problem nie tylko ze sterownikiem, ale podejrzewam że może to jest przyczyna, samochód strasznie dużo pali 17-18 na w cyklu mieszanym, silnik przerywa kopci na czarno czasami aż leje wodą z sadzą, świece i wydech są czarne, obroty nie trzymają sie kupy falują poniżej 1000, czasami potrafi zgasnąć, wcześniej tylko mi więcej palił ale nie było takiej tragedii więc wymieniłem sondę i od tego zaczęły sie problemy, później wyczytałem że to może być wina czujnika temperatury więc kupiłem nowy, wymieniłem i 0 poprawy, podejrzewałem trochę zwarcie kabla od sondy ponieważ na złączonym kablu sterownika z sondą nie było żadnego napięcia po odłączeniu sonda dawała napięcie, po sprawdzeniu miernikiem "+" sondy z "-" akumulatora wykazywało zwarcie a "+" sondy z "+' akumulatora dawało nie pamiętam ale było to kilkanaście albo kilkadziesiąt kohm, po tym puściłem nowy kabel od sondy i teraz mam problem z podłączeniem sterownika i dlatego prosiłem o pomoc w rozszyfrowaniu pin out sterownika. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc, długo czytałem forum i starałem sie dojść do usterki, ale niestety nic nie osiągnąłem:-( aha i jeszcze jedno jak silnik jest zimny to trzyma obroty ok 1100 też trochę falują i lekko przerywa ale nie dymi, dymienie i reszta nasila sie po rozgrzaniu

niebieskie 37 na schemacie (czujnik tlenu) to sonda lambda? Wczoraj jak patrzyłem na schemat to pomyślałem że chodzi o czujnik zasysanego powietrza, sorry za niedopatrzenie no chyba ze jestem w błędzie i nie jest to sonda, tylko zastanawia mnie trochę podłączenie kabel sygnałowy od sondy idzie do 5 i do 20 a później łączy sie z masą? sonda jest jednoprzewodowa więc nie może to być kabel z "-"


Już sobie z tym poradziłem dzięki za pomoc nie wiedziałem że "5" to ekran, myślę że lepiej sie zapytać i podłączyć dobrze a nie kombinować i później szukać nowego sterownika, a numerki są widoczne dopiero po rozkręceniu sterownika i idą trochę inaczej niż na zdjęciu. Wcześniej odczytywałem kody zapomniałem o tym napisać raz wybiło mi 2-3-4-3 ( układ regulacji mieszkanki znajduje sie na granicy zakresu regulacji "uboga mieszanka") po tym myślałem że sterownik zwariował i źle odczytuje wskazania sondy, a później po ponownej adaptacji cały czas 4-4-4-4 czyli brak błędów. Wcześniej czytałem też na forum że może to być wina regulatora ciśnienia więc wziąłem sie za niego i okazało sie że to była przyczyna, wymieniłem sprężynkę i wydaje mi sie że ciśnienie na wtryskiwaczu spadło i teraz jest ok samochód pali ok 10 i nie dymi myślę że można będzie jeszcze trochę podgiąć sprężynkę i może spalanie spadnie jeszcze 1-2l
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2008, 14:55 przez Szymek18, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 kwie 2008, 15:15

Nie wiem czy tylko o to Ci chodzi czy o jakieś napięcia itp.
Obrazek

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 kwie 2008, 14:16

No jak nie wiesz do jakiego pinu jest wpięta lambda? Przecież na schemacie wyraźnie widać, że lambda (przewód sygnałowy) do pinu nr 20 ten kabel co idzie do pinu nr 5 to ekran (oplot) przewodu sygnałowego i w żadnym razie nie jest z nim połączony.
Co do numeracji na ECU to nie wiem, powinny być opisane te piny. Przynajmniej pierwszy i ostatni.
A próbowałeś odczytać kody usterek?

Szymek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:30
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Szymek18 » 09 kwie 2008, 19:56

Dzisiaj chciałem trochę poprawić podłączenie sondy i niestety po podłączeniu zgodnie ze schematem obroty falowały i mocno przerywał, a po złączeniu "5" (ekranu) z "20" i kabla sygnałowego od sondy silnik pracuje poprawnie, czasami tylko wyczuwam lekką przerwę ale to pewnie od przewodów WN. Może mi ktoś powiedzieć w jakim celu jest kabel ekranowany do sondy? W komorze gdzie znajduje sie silnik kabel który idzie od sondy nie jest ekranowany, oplot jest na kablu przy sterowniku a dalej nie wiem gdzie jest podłączony, ze schematu wynika że powinien być podłączony do masy, jak podłączałem "5" do masy to nic sie nie działo, silnik dalej przerywał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl