Witam!
Potrzebuje pin out sterownika audi 80 b3 1.8s PM "Bosch 0 280 000 711"
Najbardziej interesuje mnie pin do którego podłączona jest sonda lambda
Linki ze zdjęciem sterownika
sterownik1
sterownik2
sterownik3
sterownik4
Dzięki za schemat o to mi chodziło tylko jeszcze nie mam najważniejszej rzeczy, nie wiem do jakiego pinu podłączona jest lambda, a te czarne cyfry na schemacie w sterowniku idą tak samo jak zaznaczyłem na zdjęciu czy może od innej strony? Jeszcze jedno, można w jakiś sposób sprawdzić sterownik? Ogólnie to mam problem nie tylko ze sterownikiem, ale podejrzewam że może to jest przyczyna, samochód strasznie dużo pali 17-18 na w cyklu mieszanym, silnik przerywa kopci na czarno czasami aż leje wodą z sadzą, świece i wydech są czarne, obroty nie trzymają sie kupy falują poniżej 1000, czasami potrafi zgasnąć, wcześniej tylko mi więcej palił ale nie było takiej tragedii więc wymieniłem sondę i od tego zaczęły sie problemy, później wyczytałem że to może być wina czujnika temperatury więc kupiłem nowy, wymieniłem i 0 poprawy, podejrzewałem trochę zwarcie kabla od sondy ponieważ na złączonym kablu sterownika z sondą nie było żadnego napięcia po odłączeniu sonda dawała napięcie, po sprawdzeniu miernikiem "+" sondy z "-" akumulatora wykazywało zwarcie a "+" sondy z "+' akumulatora dawało nie pamiętam ale było to kilkanaście albo kilkadziesiąt kohm, po tym puściłem nowy kabel od sondy i teraz mam problem z podłączeniem sterownika i dlatego prosiłem o pomoc w rozszyfrowaniu pin out sterownika. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc, długo czytałem forum i starałem sie dojść do usterki, ale niestety nic nie osiągnąłem:-( aha i jeszcze jedno jak silnik jest zimny to trzyma obroty ok 1100 też trochę falują i lekko przerywa ale nie dymi, dymienie i reszta nasila sie po rozgrzaniu
niebieskie 37 na schemacie (czujnik tlenu) to sonda lambda? Wczoraj jak patrzyłem na schemat to pomyślałem że chodzi o czujnik zasysanego powietrza, sorry za niedopatrzenie no chyba ze jestem w błędzie i nie jest to sonda, tylko zastanawia mnie trochę podłączenie kabel sygnałowy od sondy idzie do 5 i do 20 a później łączy sie z masą? sonda jest jednoprzewodowa więc nie może to być kabel z "-"
Już sobie z tym poradziłem dzięki za pomoc nie wiedziałem że "5" to ekran, myślę że lepiej sie zapytać i podłączyć dobrze a nie kombinować i później szukać nowego sterownika, a numerki są widoczne dopiero po rozkręceniu sterownika i idą trochę inaczej niż na zdjęciu. Wcześniej odczytywałem kody zapomniałem o tym napisać raz wybiło mi 2-3-4-3 ( układ regulacji mieszkanki znajduje sie na granicy zakresu regulacji "uboga mieszanka") po tym myślałem że sterownik zwariował i źle odczytuje wskazania sondy, a później po ponownej adaptacji cały czas 4-4-4-4 czyli brak błędów. Wcześniej czytałem też na forum że może to być wina regulatora ciśnienia więc wziąłem sie za niego i okazało sie że to była przyczyna, wymieniłem sprężynkę i wydaje mi sie że ciśnienie na wtryskiwaczu spadło i teraz jest ok samochód pali ok 10 i nie dymi myślę że można będzie jeszcze trochę podgiąć sprężynkę i może spalanie spadnie jeszcze 1-2l
[80 B3 1.8 PM] pin out sterownika "BOSCH 0 280 000 711&
[80 B3 1.8 PM] pin out sterownika "BOSCH 0 280 000 711&
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2008, 14:55 przez Szymek18, łącznie zmieniany 4 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No jak nie wiesz do jakiego pinu jest wpięta lambda? Przecież na schemacie wyraźnie widać, że lambda (przewód sygnałowy) do pinu nr 20 ten kabel co idzie do pinu nr 5 to ekran (oplot) przewodu sygnałowego i w żadnym razie nie jest z nim połączony.
Co do numeracji na ECU to nie wiem, powinny być opisane te piny. Przynajmniej pierwszy i ostatni.
A próbowałeś odczytać kody usterek?
Co do numeracji na ECU to nie wiem, powinny być opisane te piny. Przynajmniej pierwszy i ostatni.
A próbowałeś odczytać kody usterek?
Dzisiaj chciałem trochę poprawić podłączenie sondy i niestety po podłączeniu zgodnie ze schematem obroty falowały i mocno przerywał, a po złączeniu "5" (ekranu) z "20" i kabla sygnałowego od sondy silnik pracuje poprawnie, czasami tylko wyczuwam lekką przerwę ale to pewnie od przewodów WN. Może mi ktoś powiedzieć w jakim celu jest kabel ekranowany do sondy? W komorze gdzie znajduje sie silnik kabel który idzie od sondy nie jest ekranowany, oplot jest na kablu przy sterowniku a dalej nie wiem gdzie jest podłączony, ze schematu wynika że powinien być podłączony do masy, jak podłączałem "5" do masy to nic sie nie działo, silnik dalej przerywał