Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6D JK] Słaby silnik.

kiwka40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2008, 13:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1.6D JK] Słaby silnik.

Post autor: kiwka40 » 03 kwie 2008, 22:39

W moim audi mam silnik 1,6D i wydaje mi się że bardzo słabo się zbiera.Wiem że to nie są zbyt mocne silniki ale ten wydaje mi się wyjątkowo słaby.Pali od pierwszego kopa, oleju bierze jakieś 0,2l na 1000km.Żadnego czarnego dymku nie ma,i pracuje bardzo cicho(jak na diesla) i równomiernie. Czy przyczyna może być żle ustawiony zapłon czy może coś innego?I jeszcze jedno, szarpie mi autem na drugim biegu szczególnie jak pod górkę jadę, póżniej jest ok.Proszę o radę może ktoś miał podobny problem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:43 przez kiwka40, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 kwie 2008, 06:59

moze powietrze w ukladzie paliwowym, dawke mozesz delikatnie podkrecic, 1.6d nie jest to odzutowiec wiem bo mam starego paska z takim silnikiem i 54KM to nie ma na co bardzo liczyc, a wogole byl mocniejszy bo piszesz ze ci sie wydaje ze jest słaby tzn :?: :?:

kiwka40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2008, 13:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kiwka40 » 04 kwie 2008, 09:19

Wiem że to nie odrzutowiec ale jeżdziłem golfem z takim silnikiem i naprwdę nieżle się zbierał.Audi jeżdzę od miesiąca to nie mam porównania czy wcześniej lepiej chodził.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 kwie 2008, 10:29

zwieksz mu dawke

[ Dodano: 2008-04-04, 10:31 ]
filtry powymienials :?: nie masz powietrza w werzyku paliwowym idacym do pompy :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 kwie 2008, 12:12

Kolega ja z golfem za bardzo to bym tego nie porównywał, bo golf lżejszy, na mniejszych oponkach to i przyśpieszać mu było łatwiej. Wcześniej też miałem Gofa II z tym silnikiem i jednocześnie starszy miał passata z tym motorem, to mój Golf też lepiej hulał no ale głównie to ze względu na tą różnice mas bo passat był o wiele cięższy.

No ale oczywiście warto sprawdzić to wszytsko co koledzy radzą, do tego można sprawdzić i ewentualnie wymienić filtr powietrza i paliwa.

kiwka40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2008, 13:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kiwka40 » 04 kwie 2008, 12:51

A to szarpanie na drugim biegu to co to może być?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 kwie 2008, 18:59

Pozdrawiam użytkownika z 1,6d :mrgreen:

Też mam takiego 1,6d. I do rakiet to Audi z takim silnikiem napewno nie należy. Ja ze swojego max jaki wycisnąłem to 120km/h (maluchem można szybciej jechać). Jeśli zaś chodzi o zbieranie się to jak probuje bo rozbujać to jest dużo hałasu, później czarnego dymu z tyłu a przyspieszenia i tak nie ma :-/. Jaki masz opony w tym autku? Na jakim jeździsz paliwie? Masz oryginalny silnik, czy może wymieniany? Ile Ci pali? Jak go zapalisz zimnego to nie ma dużo białego gryzącego dymu?

A jeśli chodzi o to szarpanie to jest napewno na drugim biegu tylko? Może na każdym tylko tego nie czuć? W którym momencie drugiego biegu następuje? Jeśli do górki musisz wkładać drugi bieg, więc na 3 się nie wyciągnie i się nie przekonasz, czy nie szarpie, a na jedynce pewnie nie będzie bo wtedy jest mocny. Spróbuj pokonać jaką mniejsza górke pod którą się wyciągnie na 3 biegu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 kwie 2008, 19:51

Najpierw wymien filtry i potem zobacz jak ci jezdzi. Dawke paliwa mozesz pokręcic ale tak zeby nie kopcil.

spiczi pisze: Ja ze swojego max jaki wycisnąłem to 120km/h (maluchem można szybciej jechać).
Co 120km/h chyba na trojce :mrgreen: na tym silniku minimum 170km/h da sie jechac.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 04 kwie 2008, 20:29

Witam, czytając wasze posty faktycznie jestem zaskoczony, moje auto na oponkach 195/50 R 15 z silnikiem JK o poj. 1.6 leci 54KM jakieś 160km więcej nie ciągnołem bo mi się droga kończyła a nie mam okazji polecieć więcej i szkoda mi trochę silnika, co do drugiego biegu również mam szarpanie ale to tylko na 2 biegu jak zapinam 2 i jeszcze na obroty nie wejdzie, co do reszty wydaje mi się że nieźle się zbiera jak na te konie, także może masz kata już przypchanego na maxa? filtr powietrza sprawdzałeś? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 kwie 2008, 23:36

Dokładnie, 120 na ten silnik to o wiele za mało. Spokojnie powinien śmigać przynajmniej 150. Oczywiście bujnąc się trochę trzeba ale do tych 120 to powinien śmiało dochodzić ewentualnie potem potrzeba już troszkę wiecej drogi.

kiwka40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2008, 13:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kiwka40 » 04 kwie 2008, 23:38

Spiczi ja swoim bez problemu 150/godz.jechałem więcej nie cisłem ale myślę żeby jeszcze trochę poszedł, a jechałem tak nonstop prawie 500 km.Żadnego czarnego dymu nie mam. Paliwo tankowałem na normalnej stacji.Na trasie do 90km/godz. pali poniżej 5l. Silnik orginalny bez przeróbek,mam do tego książkę serwisową. Ma przejechane ponad 260tyś.Zawsze olej był wymieniany na czas a ostatnio rozrząd.Pali od pierwszego kopa.Żadnych wycieków na silniku nie widać, olej trzyma się normy.Opony mam firestone na orginalnych fabrycznych alu felgach.A jeśli chodzi o te szarpanie to mieszkam w takim miejscu ze z pod bloku od razu jadę pod górkę i jak wbiję 2 to właśnie szarpie.Chyba napisałem już wszystko.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 kwie 2008, 08:16

To teraz poczytałem co koledzy napisali i zaczynam sie zastanawiać co w moim jest nie tak, ze tak słabo idzie :oops: . Ja mam w swoim zmieniany silnik i poprzedni właściciel założył niby jakiegoś z passata. Może ten mój ma 50KM bo też takie były (gdzie w tym silniku znajde oznaczenie jaki to model). Wiem, że leją mi wtryski, bo jak zapale go rano to jest dużo białego gryzącego dymu. Pompa też już przebiera bo szarpie mi autem jak zpuszcze z gazu i dość wolno schodzi z obrotów. Może i katalizator mam zapchany. Kurcze pasowało by to wszystko zrobić tylko na wszystko trzeba kasy. :cry:
matt1988 pisze: Co 120km/h chyba na trojce :mrgreen: na tym silniku minimum 170km/h da sie jechac.
Na 4 mam 110km/h i wkładam 5 bo 4 sie już kończy i jest dużo hałasu i jak włoże 5 to już się nie rozpędza.
Jaki dystans jest wam potrzebny żeby złapać 100km/h ewentualnie ile czasu(prostu płaski odcinek z kierowcą na pokładzie, plus z 15L w baku)?

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 05 kwie 2008, 08:37

a moze ty masz skrzynie biegow od benzyniaka odnosnie tej niskiej predkosci. Spradz czy masz dobre cicnienie to tez ma wplyw na moc

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 05 kwie 2008, 09:35

spiczi pisze:Jaki dystans jest wam potrzebny żeby złapać 100km/h ewentualnie ile czasu(prostu płaski odcinek z kierowcą na pokładzie, plus z 15L w baku)?
Ok. 20-25 sek.? nie mierzyłem nigdy dokładnie ale mniej więcej tyle czasu ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 kwie 2008, 15:35

Skrzynia jest oryginalna. Patrzyłem na oznaczenie silnika i po prawej stronie na dole kadłuba znalazłem takie coś:

LH D(w takim kółeczku)-coś jak to ® tylko zamiast R jest D. i są jeszcze cyfry: 18 9 84

Sądze, że to LH to oznaczenie silnika, Ale nigdzie nie znalazłem takiego modelu :-/ Tu też nie maoznaczenia silników produkowanych przez VAG a te cyfry na końcu to pewnie data produkcji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl