[1.6D JK] Słaby silnik.
[1.6D JK] Słaby silnik.
W moim audi mam silnik 1,6D i wydaje mi się że bardzo słabo się zbiera.Wiem że to nie są zbyt mocne silniki ale ten wydaje mi się wyjątkowo słaby.Pali od pierwszego kopa, oleju bierze jakieś 0,2l na 1000km.Żadnego czarnego dymku nie ma,i pracuje bardzo cicho(jak na diesla) i równomiernie. Czy przyczyna może być żle ustawiony zapłon czy może coś innego?I jeszcze jedno, szarpie mi autem na drugim biegu szczególnie jak pod górkę jadę, póżniej jest ok.Proszę o radę może ktoś miał podobny problem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:43 przez kiwka40, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolega ja z golfem za bardzo to bym tego nie porównywał, bo golf lżejszy, na mniejszych oponkach to i przyśpieszać mu było łatwiej. Wcześniej też miałem Gofa II z tym silnikiem i jednocześnie starszy miał passata z tym motorem, to mój Golf też lepiej hulał no ale głównie to ze względu na tą różnice mas bo passat był o wiele cięższy.
No ale oczywiście warto sprawdzić to wszytsko co koledzy radzą, do tego można sprawdzić i ewentualnie wymienić filtr powietrza i paliwa.
No ale oczywiście warto sprawdzić to wszytsko co koledzy radzą, do tego można sprawdzić i ewentualnie wymienić filtr powietrza i paliwa.
Pozdrawiam użytkownika z 1,6d :mrgreen:
Też mam takiego 1,6d. I do rakiet to Audi z takim silnikiem napewno nie należy. Ja ze swojego max jaki wycisnąłem to 120km/h (maluchem można szybciej jechać). Jeśli zaś chodzi o zbieranie się to jak probuje bo rozbujać to jest dużo hałasu, później czarnego dymu z tyłu a przyspieszenia i tak nie ma . Jaki masz opony w tym autku? Na jakim jeździsz paliwie? Masz oryginalny silnik, czy może wymieniany? Ile Ci pali? Jak go zapalisz zimnego to nie ma dużo białego gryzącego dymu?
A jeśli chodzi o to szarpanie to jest napewno na drugim biegu tylko? Może na każdym tylko tego nie czuć? W którym momencie drugiego biegu następuje? Jeśli do górki musisz wkładać drugi bieg, więc na 3 się nie wyciągnie i się nie przekonasz, czy nie szarpie, a na jedynce pewnie nie będzie bo wtedy jest mocny. Spróbuj pokonać jaką mniejsza górke pod którą się wyciągnie na 3 biegu.
Pozdrawiam
Też mam takiego 1,6d. I do rakiet to Audi z takim silnikiem napewno nie należy. Ja ze swojego max jaki wycisnąłem to 120km/h (maluchem można szybciej jechać). Jeśli zaś chodzi o zbieranie się to jak probuje bo rozbujać to jest dużo hałasu, później czarnego dymu z tyłu a przyspieszenia i tak nie ma . Jaki masz opony w tym autku? Na jakim jeździsz paliwie? Masz oryginalny silnik, czy może wymieniany? Ile Ci pali? Jak go zapalisz zimnego to nie ma dużo białego gryzącego dymu?
A jeśli chodzi o to szarpanie to jest napewno na drugim biegu tylko? Może na każdym tylko tego nie czuć? W którym momencie drugiego biegu następuje? Jeśli do górki musisz wkładać drugi bieg, więc na 3 się nie wyciągnie i się nie przekonasz, czy nie szarpie, a na jedynce pewnie nie będzie bo wtedy jest mocny. Spróbuj pokonać jaką mniejsza górke pod którą się wyciągnie na 3 biegu.
Pozdrawiam
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Witam, czytając wasze posty faktycznie jestem zaskoczony, moje auto na oponkach 195/50 R 15 z silnikiem JK o poj. 1.6 leci 54KM jakieś 160km więcej nie ciągnołem bo mi się droga kończyła a nie mam okazji polecieć więcej i szkoda mi trochę silnika, co do drugiego biegu również mam szarpanie ale to tylko na 2 biegu jak zapinam 2 i jeszcze na obroty nie wejdzie, co do reszty wydaje mi się że nieźle się zbiera jak na te konie, także może masz kata już przypchanego na maxa? filtr powietrza sprawdzałeś? Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Spiczi ja swoim bez problemu 150/godz.jechałem więcej nie cisłem ale myślę żeby jeszcze trochę poszedł, a jechałem tak nonstop prawie 500 km.Żadnego czarnego dymu nie mam. Paliwo tankowałem na normalnej stacji.Na trasie do 90km/godz. pali poniżej 5l. Silnik orginalny bez przeróbek,mam do tego książkę serwisową. Ma przejechane ponad 260tyś.Zawsze olej był wymieniany na czas a ostatnio rozrząd.Pali od pierwszego kopa.Żadnych wycieków na silniku nie widać, olej trzyma się normy.Opony mam firestone na orginalnych fabrycznych alu felgach.A jeśli chodzi o te szarpanie to mieszkam w takim miejscu ze z pod bloku od razu jadę pod górkę i jak wbiję 2 to właśnie szarpie.Chyba napisałem już wszystko.
To teraz poczytałem co koledzy napisali i zaczynam sie zastanawiać co w moim jest nie tak, ze tak słabo idzie :oops: . Ja mam w swoim zmieniany silnik i poprzedni właściciel założył niby jakiegoś z passata. Może ten mój ma 50KM bo też takie były (gdzie w tym silniku znajde oznaczenie jaki to model). Wiem, że leją mi wtryski, bo jak zapale go rano to jest dużo białego gryzącego dymu. Pompa też już przebiera bo szarpie mi autem jak zpuszcze z gazu i dość wolno schodzi z obrotów. Może i katalizator mam zapchany. Kurcze pasowało by to wszystko zrobić tylko na wszystko trzeba kasy. :cry:
Jaki dystans jest wam potrzebny żeby złapać 100km/h ewentualnie ile czasu(prostu płaski odcinek z kierowcą na pokładzie, plus z 15L w baku)?
Na 4 mam 110km/h i wkładam 5 bo 4 sie już kończy i jest dużo hałasu i jak włoże 5 to już się nie rozpędza.matt1988 pisze: Co 120km/h chyba na trojce :mrgreen: na tym silniku minimum 170km/h da sie jechac.
Jaki dystans jest wam potrzebny żeby złapać 100km/h ewentualnie ile czasu(prostu płaski odcinek z kierowcą na pokładzie, plus z 15L w baku)?
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Skrzynia jest oryginalna. Patrzyłem na oznaczenie silnika i po prawej stronie na dole kadłuba znalazłem takie coś:
LH D(w takim kółeczku)-coś jak to ® tylko zamiast R jest D. i są jeszcze cyfry: 18 9 84
Sądze, że to LH to oznaczenie silnika, Ale nigdzie nie znalazłem takiego modelu Tu też nie maoznaczenia silników produkowanych przez VAG a te cyfry na końcu to pewnie data produkcji.
LH D(w takim kółeczku)-coś jak to ® tylko zamiast R jest D. i są jeszcze cyfry: 18 9 84
Sądze, że to LH to oznaczenie silnika, Ale nigdzie nie znalazłem takiego modelu Tu też nie maoznaczenia silników produkowanych przez VAG a te cyfry na końcu to pewnie data produkcji.