Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDi 1Z 93r] olej w układzie chłodzenia silnika

ODPOWIEDZ
slimmaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 kwie 2008, 21:34

[B4 1.9TDi 1Z 93r] olej w układzie chłodzenia silnika

Post autor: slimmaq » 05 kwie 2008, 21:55

wiatam! zauważyłem ostatnio osad olejowy w zbiorniczku płynu chłodzącego, jest tego dosc znaczna ilosc, także cały układ musi być zabity takim osadem, to jest chyba przyczyną lekko podwyższoną temperaturą pracy silnika tzn. silnik ma jakies 95 stopni i nie spada nigdy poniżej 90, wydaje mi sie ze to olej z komory silnika bo poziom w po przejechaniu jakichs 10tys km spadl na bagnecie do min (wczesniej był na poziomie połowy zakresu) zastanawia mnie to co może byc przyczyną nieszczelnosci, czy to jakas uszczelka albo jakis uszczelniacz, czy przez to pompa wodna nie padnie? nie wiem... no i co radzicie z tym zrobic.

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 05 kwie 2008, 22:02

najprawdopodobniej jest to uszkodzona uszczelka pod głowica. wtedy albo olej dostaje sie do plynu chłodzacego albo na odwrót

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 05 kwie 2008, 22:06

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Odkręć korek w zbiorniczku z płynem i zapal silnik. Jeżeli będą pojawiać się pęcherzyki gazu to na 100% uszczelka.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 05 kwie 2008, 22:54

uszczelka pod głowica , sciag głowice i bedzieszwidzial czy to ona na 100% :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 kwie 2008, 08:04

Jak idzie płyn do ukladu to albo puszcza uszczelka albo głowica jest peknieta.
slimmaq pisze:po przejechaniu jakichs 10tys km spadl na bagnecie do min (wczesniej był na poziomie połowy zakresu)
Po 10 tys km to i tak coś za mało Ci ubyło tego oleju, nowe auta z salonu spalaja wiecej :-?

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 06 kwie 2008, 13:52

Ja również obstawiam uszczelke pod głowicą.
Solskier pisze:albo głowica jest peknieta
lepiej żeby nie niby głowica w 1Z jest odporna na takie rzeczy.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 06 kwie 2008, 16:25

dlaczego wszyscy obstawiaja od razu głowice jesli tylko olej dostaje sie do płynu. równierz dobrze moze to by uszkona chłodniczka oleju i przez nia olej dostaje sie do plynu chlodzącego. wmiare czesty przypadek.
jesli nie ma bombelków w zbiorniczku wyrownawczym zaczoł bym od chłodniczki oleju - wymienic ja, przeplukac układ i zobaczyc co sie bedzie działo zawsze to mniejszy koszt niz robienie głowicy i mozna zrobic to samemu.

slimmaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 kwie 2008, 21:34

Post autor: slimmaq » 18 kwie 2008, 22:25

jednak to jest chyba uszczelka, w zbiorniczku na płyn nie zauważyłem bąbelków powietrza a ponadto spaliny maja biało-niebieski kolor a wczesniej były bezbarwne,także czeka mnie remont głowicy... przy okazji warto jest wymienic rozrząd (obecny ma już jakies 50tys km)no i jaka orientacyjnie jest cena takiej zabawy??

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 18 kwie 2008, 22:58

jak robisz glowice to polecam wymiane kpl. rozrzadu, koszt to czesci plus robocizna nie wiem bo robie wszystko sam a na czesci mam rabaty :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl