Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Grzeje się - nie otwiera na długi obieg.

Dejzi

[1.9TDI 1Z] Grzeje się - nie otwiera na długi obieg.

Post autor: Dejzi » 06 kwie 2008, 16:07

Witam
Koledzy proszę o pomoc, mianowicie moja Audi reaguje tak:
Wkładam termostat odpalam silnik nabiera temperatury,ale tylko w bloku pokazuje już ponad 90 stopni ok. 93 i zapala się czerwona kontrolka od temperatury i oby dwa węze dolny i górny są zimne, chłodnica zimna, płyn w zbiorniczku zimny!! Objawy jakby nie otwierał dużego obiegu! Potrzymam silnik na chodzie i zaraz zaczyna kopcić się z silnika więc odrazu go wyłączyłem.Na początku myślałem, że termostat nie otwiera no bo takie objawy, wymieniłem na nowy i to samo. Zagotowałem je w garnku,oby dwa się otwierają! Więc co jest nie tak??
Teraz jeżdze bez termostatu i wszystko jest ok tylko, że wolniej się nagrzewa i skacze temperatura ale węże się robią ciepłe chłodnica też więc wszustko drożne, więc o co chodzi, że jak jest termostat to się grzeje. Pomocy
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 21:08 przez Dejzi, łącznie zmieniany 1 raz.

lalu66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2008, 15:10

Post autor: lalu66 » 06 kwie 2008, 16:22

a czy napewno po wymianie termostatu cały obieg został dokładnie odpowietrzony? bo tak sie zachowuje jak byłby zapowietrzony

Dejzi

Post autor: Dejzi » 06 kwie 2008, 16:27

Nie no tylko założyłem termostat i wlałem płyn i nic pozatym,a jak wyciągne termostat i też tylko wleje płyn i wszystko ok nie grzeje sie.j
Ale w jaki sposób mam go odpowietrzyć??i czy to może być przyczyną, że jak jest zapowietrzony to nie będzie otwierał na długi obieg.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 06 kwie 2008, 16:34

jesli układ jest zapowietrzony powstaje poduszka powietrzna w układzie, pompa wody nie ma siły przepchnąc i nagle potrafi wzrosnąc tem. płynu

zeby otpowietrzyc układ zalewasz układ płynem odpalasz samchód ustawiasz tem. na maxa na grzanie ale bez właczonego wentylatora i nagrzewasz auto
na wezu który wchodzi do nagrzewnicy masz taka srubke która odkrecasz aby odpoiwetrzyc układ. jak tem dojdzie do 90st odkrecasz ta srubke i powinno uciec powietrze z układu. układ jest poprawnie odpowietrzony gdy z pod tej srubki bedzie sie wydostawał sam plyn bez powietrza.

Dejzi

Post autor: Dejzi » 06 kwie 2008, 16:40

No tak,ale dziwne jest to, że włozyłem termostat na zegarze pokazuje ponad 90st włączam ogrzewanie na czerwone a tam wieje zimnym powietrzem!! i odkręcam ta śrubke przy nagrzewnicy a płyn nie leci. to co mam czekać jakiś czas??a gdy nie ma termostatu wieje ciepłem jak się nagrzeje a gdy odkręce śribke to wtedy płyn cieknie.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 06 kwie 2008, 16:50

sprubuj ponaciskac gorny waż.
odkrec srubke, nacisnij waż, zakrec srubke, pusc wąż
w chwili nacisniecia weza powinien pujsc płyn przez srubke

ja jak zalewam pusty układ płynem to odkrecam górny waz co idzie od bloku od chłodnicy zalewam przez niego chłodnice i blok płynem reszta do zbiorniczka grzanie silnika i odpowietzanie nie ma bata musi sie odpowietrzyc jesli termostat jest sprawny i pompa wody bo zakładam ze tak jest.?

Dejzi

Post autor: Dejzi » 06 kwie 2008, 17:01

No gadałem z jednym mechanikiem i twierdzi, że pompa nie mogła się zepsuć wygląda na dobrą, spróbuje zrobić tak jak mówisz, to na to wychodzi, że się zapowietrza jak wkładam termostat tak?? No bo nic groźnego i innego nie może być jak tylko zapowietrzenie prawda? ewentualnie pompa wodna jak twój sposób nie pomoże.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 06 kwie 2008, 17:07

w najgorszym przypadku pozostaje jeszcze uszczelka pod głowica. bo jak bedzie przedmuch to z termostatem bedzie wywalac płyn gdyż powietrze w układzie nie pozwoli na wystarcajace otwarcie termostatu

ale narazie sprubuj tak jak ci doradziłem jesli nie pomoze to ..................... oby nie głowica.

Dejzi

Post autor: Dejzi » 06 kwie 2008, 17:13

Ale jeśli by była uszczelka to by wywalało płyn nawet bez termostatu prawda?lub był by olej w zbiorniczku a tak nie jest. a jak przejade sie na trasie otwieram maske dotykam węże są takie lekko sztywne i jak odkrece korek od zborniczka to lekkie psyknięcie powietrza i węże robią się miększe, tak powinno być??Oczywiście jazda bez termostatu. jeżdze już tak jakiś czas.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 06 kwie 2008, 20:14

co do sztywnych węży i pssyt ze zbiorniczka to tak powinno byc bo układ chłodzenia jest ciśnieniowy ...a co do długiego nieotwierania się termostatu po wymianie to właśnie przez powietrze w układzie chłodzenia jak piszą koledzy ...odpowietrzyć się powinno somo bez żadnych zabiegów (przynajmniej u mnie tak zawsze było)u mnie po wymianie termostatu też mocno się zagrzał (powyżej 95stopni )zanim się otworzył ale tylko pierwszy raz potem jak się odpowietrzył już normalnie czyli cały czas ok.90stopni...a jaki termostat kupiłeś? bo niektóre nowe(badziewie marki vernet np.)już są kiepskie i otwierają sie jak już woda się gotuje ...
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2008, 20:18 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 06 kwie 2008, 20:14

Witam radze kolego zrobic tak.-wjedz samochodem a dokladnie przodem pod cos wysokiego podjazd czy wysoki-naprawde wysoki kraweznik odkreć korek wlewu plynu chłodniczego wtedy zadziala Fizuka i powinno sie ładnie odpowietrzyć
Nie kombinuj za mocno przy tym odpowietrzniku bo on potrafi szybko przepuszczać przy czestych manipulacjach. Powodzenia

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 06 kwie 2008, 20:14

po wymianie termostatu najlepiej jest zalać blok silnika poprzez wąż idący z głowicy do chłodnicy. w tym celu odkręcasz ten wąż od strony chłodnicy i wlewasz do niego płyn (ok 2l), zakładasz wąż na swoje miejsce i napełniasz resztę układu poprzez zbiornik wyrównawczy. to znacznie ułatwi ci odpowietrzenie układu.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 06 kwie 2008, 20:21

ale chętnych do pomocy ...hehe wszyscy w tej samej minucie ...i tak powinno byc byle by nasze odpowiedzi były z sensem bo jak czasem czytam to rece opadają...

Dejzi

Post autor: Dejzi » 07 kwie 2008, 07:30

muniorek, ale mam też stary oryginalny termostat który jest sprawny i go gotowałem w domu i się otwiera i wsadziłem go i jakoś same auto nie chce się odpowietrzyć:( spróbuje zrobić tak jak piszą koledzy czyli wlać płyn najpierw do bloku, później do zbiorniczka odpalić i ogrzewanie na full!! mam nadzieje, że prędzej się nie zagotuje:( jak wykonam ten zabieg to dam znać, mam nadzieje, że będzie dobrze:) Dzięki wszystkim za porady :-D

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 kwie 2008, 15:45

Kolego , sprawdź czy kolanko dolnego węża nie jest powyżej wylotu z chłodnicy . Jeżeli jest to będzie się w nim gromadziło powietrze i problem pozostanie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl