Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 S] Tuż po odpaleniu wskaźnik pokazuje 110 stopni!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gabrielz1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, 22:55

[80 B3 1.8 S] Tuż po odpaleniu wskaźnik pokazuje 110 stopni!

Post autor: gabrielz1 » 07 kwie 2008, 00:24

Wiem, że problem temperatury był wielokrotnie poruszany, ale nie znalazłem jednoznacznej odp. Przekręcam kluczyk, silnik zaskakuje i wskaźnik paliwa idzie do góry. Niestety w takim samym tempie idzie do góry wskaźnik temperatury i zatrzymuje się na ok 110 stopniach. Silnik jednak pracuje normalnie, nie zapalają się żadne kontrolki ostrzegające o ew. przegrzniu. Wentylator się nie załącza. Poziom oleju i płynu w zbiorniku ok. Brak objawów parowania, wyciekania, itp. Moc bez zmian. Byłem niestety zmuszony kontynuować jazdę pomimo tak wysokiego wskazania temperatury i po przejechaniu ok. 100 km zauważyłem, że wskaźnik w czasie jazdy dwukrotnie powrócił do wskazania ok 60-70 stopni, a po chwili znowu wskazywał 110! Może to jakieś zwarcie. Jak to sprawdzić. Dzisiaj byłem na myjce, jednak jak wracałem, wszystko było ok. Dopiero po 3-4 godzinach postoju i ponownym uruchomieniu silnika wskaźnik temperatury oszalał. Nadmienię, że 3 miesiące temu był zrobiony rozrząd i wymieniona pompa. Właśnie wybieram się na urlop, więc rozpaczliwie potrzebuję fachowej porady, ew. namiarów na jakiegoś fachowca na terenie Warszawy. Z góry dziękuję. gabrielz1

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 kwie 2008, 00:36

Kolego prawdopodobnie masz zwarcie (przetarty lub urwany kabelek)idący od czujnika (jest na krućcu od wody przy głowicy) do wskaźników i dlatego Ci tyle pokazuje.
Spróbuj ściągnąć kabelek z czujnika i dotknąć nim do masy i pewnie będzie tak samo, że będzie Ci pokazywać max na wskaźniku.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 kwie 2008, 18:04

Kabelek to jedno a drugie...bardziej prawdopodobne jest nei właściwy czujnik. Sa różne różniste mimo że tak samo wyglądają - maja inną rezystancje. Warto się zorientować jaki obecny czujnik ma kolor. Kup nowy pamietając aby posilić się książką lub zdaniem innych. Ja coprawda nei pamietyam jaki powinien byc JV.

gabrielz1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, 22:55

Post autor: gabrielz1 » 07 kwie 2008, 21:13

Czujnik działał ok. Nie był wymieniany. Bardziej wiążę usterkę z wizytą na myjce i zwarciem. Zastanawia mnie teraz tylko, czy pomimo tej usterki można wybrać się w trasę. Ktoś kiedyś pisał na forum, że jego wskaźnik pokazuje max, ale silnik w rzeczywistości działa ok i ma właściwą temperaturę. Muszę sprawdzić, czy normalnie załączy się wiatrak. Wystarczy tylko włączyć zapłon i już wskaźnik idzie do góry. Kabelki przeglądałem, wyglądają ok.

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 09 kwie 2008, 12:33

koledzy ja sie podłacze do tematu. interesuje mnie do czego jest ten czujnik 3 inowy koło tego niebieskiego dwu pinowego. niebieskie działa chyba bo pokazuje od 80 do 90 chociaż czesto skacze ale mysle ze to wina termostatu ze sie odtwiera i zamyka albo nie domyka i temp spada ponizej 80 potem na postoju rośnie do 80 albo wiecej na zapalonym silniku. no ale to inna bajka. wiec do czego słuzy ten 3 pinowy ??

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 09 kwie 2008, 14:46

Niebieski 2-pinowy-sygnał do ecu(odpowiada za ssanie)
Szary 3-pinowy podaje teperature na zegar w kabinie.Jeśli on bedzie szwankował to bedzie ci pokazywać cały czas inna temp albo całkiem maksymalną albo 0.Problem z tym czujnikiem miał szwagier w swojej B3.Myślał,zemu zegar w kabinie padł i wymienił na nowy a tu taki zonk-szary czujnik is death :mrgreen:

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 09 kwie 2008, 15:16

jakie mogą byc obiawy niedziałającego tego niebieskiego czujnika ??

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 09 kwie 2008, 15:46

[quote="msanchez"]jakie mogą byc obiawy niedziałającego tego niebieskiego czujnika ??[/quote
Nierówne,falujące obroty na biegu jałowym-ja tak miałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl