[80 B3 1.8 S] Tuż po odpaleniu wskaźnik pokazuje 110 stopni!
[80 B3 1.8 S] Tuż po odpaleniu wskaźnik pokazuje 110 stopni!
Wiem, że problem temperatury był wielokrotnie poruszany, ale nie znalazłem jednoznacznej odp. Przekręcam kluczyk, silnik zaskakuje i wskaźnik paliwa idzie do góry. Niestety w takim samym tempie idzie do góry wskaźnik temperatury i zatrzymuje się na ok 110 stopniach. Silnik jednak pracuje normalnie, nie zapalają się żadne kontrolki ostrzegające o ew. przegrzniu. Wentylator się nie załącza. Poziom oleju i płynu w zbiorniku ok. Brak objawów parowania, wyciekania, itp. Moc bez zmian. Byłem niestety zmuszony kontynuować jazdę pomimo tak wysokiego wskazania temperatury i po przejechaniu ok. 100 km zauważyłem, że wskaźnik w czasie jazdy dwukrotnie powrócił do wskazania ok 60-70 stopni, a po chwili znowu wskazywał 110! Może to jakieś zwarcie. Jak to sprawdzić. Dzisiaj byłem na myjce, jednak jak wracałem, wszystko było ok. Dopiero po 3-4 godzinach postoju i ponownym uruchomieniu silnika wskaźnik temperatury oszalał. Nadmienię, że 3 miesiące temu był zrobiony rozrząd i wymieniona pompa. Właśnie wybieram się na urlop, więc rozpaczliwie potrzebuję fachowej porady, ew. namiarów na jakiegoś fachowca na terenie Warszawy. Z góry dziękuję. gabrielz1
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Kabelek to jedno a drugie...bardziej prawdopodobne jest nei właściwy czujnik. Sa różne różniste mimo że tak samo wyglądają - maja inną rezystancje. Warto się zorientować jaki obecny czujnik ma kolor. Kup nowy pamietając aby posilić się książką lub zdaniem innych. Ja coprawda nei pamietyam jaki powinien byc JV.
Czujnik działał ok. Nie był wymieniany. Bardziej wiążę usterkę z wizytą na myjce i zwarciem. Zastanawia mnie teraz tylko, czy pomimo tej usterki można wybrać się w trasę. Ktoś kiedyś pisał na forum, że jego wskaźnik pokazuje max, ale silnik w rzeczywistości działa ok i ma właściwą temperaturę. Muszę sprawdzić, czy normalnie załączy się wiatrak. Wystarczy tylko włączyć zapłon i już wskaźnik idzie do góry. Kabelki przeglądałem, wyglądają ok.
koledzy ja sie podłacze do tematu. interesuje mnie do czego jest ten czujnik 3 inowy koło tego niebieskiego dwu pinowego. niebieskie działa chyba bo pokazuje od 80 do 90 chociaż czesto skacze ale mysle ze to wina termostatu ze sie odtwiera i zamyka albo nie domyka i temp spada ponizej 80 potem na postoju rośnie do 80 albo wiecej na zapalonym silniku. no ale to inna bajka. wiec do czego słuzy ten 3 pinowy ??
Niebieski 2-pinowy-sygnał do ecu(odpowiada za ssanie)
Szary 3-pinowy podaje teperature na zegar w kabinie.Jeśli on bedzie szwankował to bedzie ci pokazywać cały czas inna temp albo całkiem maksymalną albo 0.Problem z tym czujnikiem miał szwagier w swojej B3.Myślał,zemu zegar w kabinie padł i wymienił na nowy a tu taki zonk-szary czujnik is death :mrgreen:
Szary 3-pinowy podaje teperature na zegar w kabinie.Jeśli on bedzie szwankował to bedzie ci pokazywać cały czas inna temp albo całkiem maksymalną albo 0.Problem z tym czujnikiem miał szwagier w swojej B3.Myślał,zemu zegar w kabinie padł i wymienił na nowy a tu taki zonk-szary czujnik is death :mrgreen: