Witam.
Parę tysięcy kilometrów temu miałem remont silnika i został cofnięty zapłon żeby się silnik "ułożył". Auto miało być niby trochę słabsze. Na tym cofniętym zapłonie zrobiłem kilka tysięcy km i przyszedł czas na ustawienie go tak jak powinien być. I niestety auto zamiast zyskać na mocy to ją straciło i przy pierwszej przejażdżce nie poleciało więcej niż 125 km/h :shock: . Druga próba to już 140 km/h ale to pewnie dlatego, że jechałem w drugą stronę i było z wiatrem. Polecono mi wypróbowanie samochodu na polskiej ropie, bo dotychczas jeździłem przeważnie na ukraińskiej i że na ukraińskiej ropie jak będę jeździć na normalnie ustawionym zapłonie to tak będzie mulić. Trochę to dziwne bo wcześniej nie odczuwałem żadnej różnicy w mocy zarówno na polskiej jak i na ukraińskiej ropie. Ale wypompowałem wschodnią ropę i wlałem 20 litrów polskiej. Zrobiłem trasę ok 120 km w trzy osoby + bagaże i na polskiej ropie wyciągnąłem 150km/h . Czyli jest lepiej, ale wydaje mi się, że nie jest tak dobrze jak było przed przestawieniem zapłonu i to na ropie z UA. I teraz nie wiem co robić, czy opóźniać znowu zapłon, bo na polskim paliwie nie za bardzo opłaca mi się jeździć? Powiedziano mi, że jak się opóźni to silnik się prędzej zje...psuje. Czy to prawda? Co o tym sądzić? Dodam jeszcze, że po przestawieniu zapłonu silnik tak jakby ładniej mruczy.
[B3 1.6 TD SB] problem z zapłonem
Nie, według mnie mechanik jest dobry.przemik pisze:Pogratulowac mechanika <ok> <ok>mar0z pisze:Parę tysięcy kilometrów temu miałem remont silnika i został cofnięty zapłon żeby się silnik "ułożył".
Sam tego pewnie nie sprawdzę bo nie mam czym, a ile to sprawdzenie może kosztować? Teraz też przy dodaniu gazu lekko dymi na czarno. Może wtryski już leją?Solskier pisze:Zapłon zostaw ustawiony tak jak ma być prawidłowo, sprawdz dodatkowo kat wtrysku, dawke paliwa i ciśnienie doładowania. Czy teraz przy dodaniu gazu lekko Ci dymi czy wcale?
A to aby nie to samo ????? <ok> <ok>Solskier pisze:Zapłon zostaw ustawiony tak jak ma być prawidłowo, sprawdz dodatkowo kat wtrysku
Zapłon (statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku) - w kazdych warunkach powinien byc ustawiony "ksiazkowo" dla kazdego silnika bez wzgledu na to czy silnik jest "na dotarciu" czy ma nalatane 1 mln kilometrów.
Amen
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Podjedz do jakiegos mechanika ale nie tego co Ci predzej mieszał w motorze :mrgreen: nie zapłacisz za to duzo ale ile dokładnie to nie wiem mysle ze coś w granicach 50-100złmar0z pisze:Sam tego pewnie nie sprawdzę bo nie mam czym, a ile to sprawdzenie może kosztować? Teraz też przy dodaniu gazu lekko dymi na czarno. Może wtryski już leją?
Jak czytam i czytam az mi sie juz myli od tego wszystkiego, dzieki za popraweprzemik pisze:Solskier napisał/a:
Zapłon zostaw ustawiony tak jak ma być prawidłowo, sprawdz dodatkowo kat wtrysku
A to aby nie to samo ?????