Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB] problem z zapłonem

ODPOWIEDZ
mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

[B3 1.6 TD SB] problem z zapłonem

Post autor: mar0z » 06 kwie 2008, 19:25

Witam.
Parę tysięcy kilometrów temu miałem remont silnika i został cofnięty zapłon żeby się silnik "ułożył". Auto miało być niby trochę słabsze. Na tym cofniętym zapłonie zrobiłem kilka tysięcy km i przyszedł czas na ustawienie go tak jak powinien być. I niestety auto zamiast zyskać na mocy to ją straciło i przy pierwszej przejażdżce nie poleciało więcej niż 125 km/h :shock: . Druga próba to już 140 km/h ale to pewnie dlatego, że jechałem w drugą stronę i było z wiatrem. Polecono mi wypróbowanie samochodu na polskiej ropie, bo dotychczas jeździłem przeważnie na ukraińskiej i że na ukraińskiej ropie jak będę jeździć na normalnie ustawionym zapłonie to tak będzie mulić. Trochę to dziwne bo wcześniej nie odczuwałem żadnej różnicy w mocy zarówno na polskiej jak i na ukraińskiej ropie. Ale wypompowałem wschodnią ropę i wlałem 20 litrów polskiej. Zrobiłem trasę ok 120 km w trzy osoby + bagaże i na polskiej ropie wyciągnąłem 150km/h :-? . Czyli jest lepiej, ale wydaje mi się, że nie jest tak dobrze jak było przed przestawieniem zapłonu i to na ropie z UA. I teraz nie wiem co robić, czy opóźniać znowu zapłon, bo na polskim paliwie nie za bardzo opłaca mi się jeździć? Powiedziano mi, że jak się opóźni to silnik się prędzej zje...psuje. Czy to prawda? Co o tym sądzić? Dodam jeszcze, że po przestawieniu zapłonu silnik tak jakby ładniej mruczy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 kwie 2008, 07:59

Zapłon zostaw ustawiony tak jak ma być prawidłowo, sprawdz dodatkowo kat wtrysku, dawke paliwa i ciśnienie doładowania. Czy teraz przy dodaniu gazu lekko Ci dymi czy wcale?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 kwie 2008, 09:34

powiedzcie o co chodzi z tym zapłonem ?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 07 kwie 2008, 09:49

mar0z pisze:Parę tysięcy kilometrów temu miałem remont silnika i został cofnięty zapłon żeby się silnik "ułożył".
Pogratulowac mechanika <ok> <ok>

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 07 kwie 2008, 10:31

przemik pisze:
mar0z pisze:Parę tysięcy kilometrów temu miałem remont silnika i został cofnięty zapłon żeby się silnik "ułożył".
Pogratulowac mechanika <ok> <ok>
Nie, według mnie mechanik jest dobry.
Solskier pisze:Zapłon zostaw ustawiony tak jak ma być prawidłowo, sprawdz dodatkowo kat wtrysku, dawke paliwa i ciśnienie doładowania. Czy teraz przy dodaniu gazu lekko Ci dymi czy wcale?
Sam tego pewnie nie sprawdzę bo nie mam czym, a ile to sprawdzenie może kosztować? Teraz też przy dodaniu gazu lekko dymi na czarno. Może wtryski już leją?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 07 kwie 2008, 11:11

Solskier pisze:Zapłon zostaw ustawiony tak jak ma być prawidłowo, sprawdz dodatkowo kat wtrysku
A to aby nie to samo ????? <ok> <ok>


Zapłon (statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku) - w kazdych warunkach powinien byc ustawiony "ksiazkowo" dla kazdego silnika bez wzgledu na to czy silnik jest "na dotarciu" czy ma nalatane 1 mln kilometrów.
Amen

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 07 kwie 2008, 11:29

Parę tysięcy kilometrów temu miałem remont silnika i został cofnięty zapłon żeby się silnik "ułożył".
Młody już nie jestem , z motoryzacją jestem na "ty" dosyć długo ale czegoś takiego nie słyszałem w swoim życiu , a mam paru mechaników znajomych :-D

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 kwie 2008, 11:42

dorzućmy aparat zapłonowy i gra :mrgreen:
a zapłon to samoczynny ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 kwie 2008, 18:40

mar0z pisze:Sam tego pewnie nie sprawdzę bo nie mam czym, a ile to sprawdzenie może kosztować? Teraz też przy dodaniu gazu lekko dymi na czarno. Może wtryski już leją?
Podjedz do jakiegos mechanika ale nie tego co Ci predzej mieszał w motorze :mrgreen: nie zapłacisz za to duzo ale ile dokładnie to nie wiem mysle ze coś w granicach 50-100zł
przemik pisze:Solskier napisał/a:
Zapłon zostaw ustawiony tak jak ma być prawidłowo, sprawdz dodatkowo kat wtrysku

A to aby nie to samo ?????
Jak czytam i czytam az mi sie juz myli od tego wszystkiego, dzieki za poprawe ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl