Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Grzeje się - nie otwiera na długi obieg.

Dejzi

Post autor: Dejzi » 07 kwie 2008, 17:23

marko ale jak ja mam to sprawdzić? chodzi o to kolano co w nim jest termostat??ale jak ono mogło być powyżej??o co chodzi?

[ Dodano: 2008-04-09, 13:47 ]
Panowie!!!! UDAŁO SIĘ <ok> włożyłem termostat wlałem najpierw płyn przez górny wąż do bloku a później do zbiorniczka, nagrzał się, odpowietrzyłem przy nagrzeqwnicy w wszystko OK :-D tylko na zegarze pokazuje ponad 100st. ale się nie gotuje wszystko jest dobrze. Myślę, że to wina czujnika który jest odpowiedzialny za wskazywanie temperatury (siwy 3 pinowy)bo tamten mialem zepsuty i kupiłem nowy ale zamiennik za 20zł i on może okłamywać prawda??co o tym sądzicie??Poradzcie[img]http://[/img]

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 09 kwie 2008, 15:18

Dejzi pisze:marko ale jak ja mam to sprawdzić? chodzi o to kolano co w nim jest termostat??ale jak ono mogło być powyżej??o co chodzi?
Chodzi o kolanko na wężu gumowym idącym z chłodnicy do krućca w którym jest termostat . Wąż idzie poziomo po czym skręca pod kątem 90 stopni w dół tworząc kolanko . Jeżeli to kolanko będzie powyżej dolnego wyjścia z chłodnicy to będzie się w nim gromadziło powietrze .

zacart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2008, 13:55

Post autor: zacart » 21 maja 2009, 18:01

Witam, piszę do Was bo nie mogę dojść o co chodzi z moim 1,9 tdi, mianowicie po wymianie króćca odpowietrzam układ chłodzenia na wszystkie możliwe sposoby i gdy wygląda na to że jest odpowietrzony bo łapie duży obieg, załączają się wiatraki więc robię próbę tzn przejadę ok 5 km i temp skacze na 100*C i dolny wąż robi się zimny tak jak by tracił obieg, zatrzymuje samochód i na postoju znowu łapie obieg. Przestudiowałem chyba całe forum na ten tem i nie mogę sobie poradzić w żaden sposób.Jeśli miałby ktoś jakies sugestie to proszę o pomoc.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 24 maja 2009, 21:51

Wygląda na uszkodzony termostat(zapóżno się otwiera ) ,a odpowietrzyć powinien się sam po zagrzaniu ...przynajmniej u mnie tak było

zacart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2008, 13:55

Post autor: zacart » 27 maja 2009, 18:03

Termostat wywaliłem i z temp jest ok, tylko zauważyłem że po przejechaniu kilku km ubywa mi płynu w zbiorniczku i wypatrzyłem że silnik jest mokry po króćcem wychodzącym z głowicy do nagrzewnicy, zaznaczam że króciec wymieniony na nowy i nie wygląda mi na to żeby to spod niego wyciekało. Czy może to być uszczelka pod głowicą? Olej jest czysty, płyn w zbiorniczku też jest czysty. Jak na razie nie mogę dorwać żadnego mechanika bo wszyscy mają terminy oczekiwania i to dosyć długie, a ja sam jestem już głupi. Pomóżcie proszę!

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 maja 2009, 23:11

A nie ma śladów żeby przez korek wywalało??

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 28 maja 2009, 22:10

zacart pisze:silnik jest mokry po króćcem wychodzącym z głowicy
szukaj tu gdzie jest mokry ,szczególnie jak wymieniałeś ten króciec i cieknie po wymianie

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 maja 2009, 22:51

Kolego oblukaj dokładnie na rozgrzanym silniku, bo może przy wysokiej temperaturze puszcza!

Awatar użytkownika
damian19772
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: łęczna/przeworsk

Post autor: damian19772 » 29 maja 2009, 13:54

w moim przypadku było zapowietrzone musiałem zrobic plukanke aby wyczyscic wszystki kanały od brudu a co do czujników 3 pinowy zamiennik nie radze zamiennika tylko orginalny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl