[80 B3 1.8 PM LPG] zbyt niskie wolne obroty.POMOCY!
panowie mam pomysl.a moze to cos z podcisnieniem do przyspieszacza w aparacie zaplonowym?zdjalem wezyk z przyspieszacza i nic sie nie zmienilo.gdy przytknalem do niego jezyk nic niebylo czuc.a powinno cos ssac.dla potwierdzenia tezy zrobilem to samo w VW golf II z silnikiem 1.8 i tam po zdjeciu wezyka tez nic nie czuc ale jak sie przygazuje to jezyk by wciagło!!czy to moze byc to? a jesli tak to czemu nie ma podcisnienia do aparatu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2007, 23:31
- Lokalizacja: Świętochłowice
Ja mam calkiem podobny problem otorz na LPG mi na biegu jałowym poprostu gasnol i aby zapalic cza bylo niezle wymeczyc rozrusznik i byla to wina reduktora(parownika) ja mam silnik z mechanicznym wtryskiem i parownik cza bylo specjalny kupic(koszt z wymiana i regulacja instalacji ok 350 zł) po wymianie bylo cacy obroty sie utrzymywaly na ok 1000 a na zagrzanym silniku 800 wiec jesli masz problem z instalacja sprawdz parownik a teraz odstawiam zaniedlugo auto do mechanika z owym problemem:
Silnik zimny co stal cala noc ciezko zapala chodzi na wolnych obrotach pomimo iz pedal jest do dechy i slychac jakies dziwne wystrzaly spod maski a jak juz sie lekko zagrzeje to chodzi na obrotach ok 800 jesli wskazowka temp osiagnie temp ok 50 stopni zaczyna sie falowanie o drzenie silniki jesli bedzie temp powyzej 60 to obroty spadaja do 200 i silnik wraz gasnie znajomy mi kazal sprawdzic wlasnie wtryski (niedawno mialem robiona glowice i wymiane ukladu zaplonowego i nic nie dalo wiec swiece raczej nie sa temu winne) takze jak mi mechanik powie co to moze byc to odrazu dam znac.
Silnik zimny co stal cala noc ciezko zapala chodzi na wolnych obrotach pomimo iz pedal jest do dechy i slychac jakies dziwne wystrzaly spod maski a jak juz sie lekko zagrzeje to chodzi na obrotach ok 800 jesli wskazowka temp osiagnie temp ok 50 stopni zaczyna sie falowanie o drzenie silniki jesli bedzie temp powyzej 60 to obroty spadaja do 200 i silnik wraz gasnie znajomy mi kazal sprawdzic wlasnie wtryski (niedawno mialem robiona glowice i wymiane ukladu zaplonowego i nic nie dalo wiec swiece raczej nie sa temu winne) takze jak mi mechanik powie co to moze byc to odrazu dam znac.
dzieki kolego.u mnie sie sprawa dzis wyjasnila.mam padniety silniczek krokowy.tylko jest taka rzecz.jak go troche palcem ponaciskam{ten tłoczek co podstawia przepustnice} to zaczyna cos w nim klikac, tak jakby zalapapywal.po chwili juz dziala,ale tylko na moment.za chwile znowu padaka.
i takie pytanie : Da sie go jakos wyczyscic albo cos takiego,czy od razu wymiana?nowy z podróby to koszt okolo 220 pln.no ale jesli juz trza bedzie kupic.
robil ktos kiedys takie czyszczenie?bo slyszalem ze mozna,tylko czy to cos da i na jak dlugo?..
i takie pytanie : Da sie go jakos wyczyscic albo cos takiego,czy od razu wymiana?nowy z podróby to koszt okolo 220 pln.no ale jesli juz trza bedzie kupic.
robil ktos kiedys takie czyszczenie?bo slyszalem ze mozna,tylko czy to cos da i na jak dlugo?..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2007, 23:31
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
nysiek, w nastawniku przepustnicy najczęściej dochodzi do uszkodzenia (ułamania) mikrostyków i w takim wypadku żadne czyszczenie nie pomoże. Natomiast jeśli jest to tylko przycinanie się samego silniczka (wątpię bardzo) to kąpiel w nafcie albo benzynie ekstrakcyjnej może pomóc. Tylko pamiętaj żeby potem bardzo dokładnie wysuszyć cały nastawnik.
dzieki śliczne panowie za rady.sprubuje wyczyscic na wekendzie ten silniczek.narazie jakos radze sobie z niesprawnym.raczej kupie nowy tak czy siak.ale narazie jest pare innych waznych spraw.tak jak mówilem autko niedawno kupilem, wiec dzis rozrzad wymienilem,klocki,szczeki,olej i filtry.teraz musze budrzet podreperowac i po wyplacie kupie silniczek.chyba ze ma ktos jakies sugestie co to producenta,jaki najlepiej kupic{BOSCH odpada-u mnie kosztuje 430pln}to byłbym wdzieczny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16
Do niedawna też miałem problem z wolnymi obrotami i szarpaniem silnika dlr tylko wtedy gdy był rozgrzany i pracował na benzynie. Gdy padł mi czujnik temperatury ten na dole krućca miałem problemy z odpaleniem zimnego silnika. Myśląc że to wina zapłonu wymieniłem świece , przewody wysokiego napięcia . nic nie pomagało wię kupiłem ten czujnik temperatury orginalny Boscha i od tamtej pory odpala dobrze a problemu z szarpaniem zanikły