Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9tdi 1Z avant] kłopocik z turbo

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

[B4 1,9tdi 1Z avant] kłopocik z turbo

Post autor: Benito » 10 kwie 2008, 09:48

nie wiem dlaczego ale nie mogę dodać tematu w dziale "silniki wysokopręzne" więc pisze tutaj
znalazłem w szukajce, że turbine można sprawdzić przez ściśnięcie gumowych węży i dodanie gazu, jeżeli węże "puchną" to jest ok' u mnie tak się nie dzieje, co może być przyczyną, czy samemu mogę to naprawić i jak ?

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 10 kwie 2008, 13:19

Najprawdopodobniej turbina przeszła swoje i czas albo na wymianę albo na regeneracje. Możesz jeszcze rozebrać i sprawdzić w jakim stanie są łopatki i czy nie ma luzów na boli i góra dół.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 kwie 2008, 13:28

Benito, ale czy coś dzieje się z autem nie tak :?: Słaby jest, nie rozpędza się :?: Czy jeździ normalnie a poprostu stwierdzasz że węże ci nie puchną :?:
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2008, 13:38 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 kwie 2008, 13:34

Na poczatek sprawdź czy zawór upustowy nie zablokował sie w położeniu otwarty lub uchylony, sprawdź przewody cisnieniowe od N-75 do turbiny.

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 10 kwie 2008, 16:01

Labiel
autko jeździ normalnie tylko stwierdziłem, że węże nie puchną.
jak podpowiadają inni koledzy sprawdzę całą reszte jak znajdę chwilkę.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 kwie 2008, 19:24

Benito, sprawdzić nigdy nie zaszkodzi, ale jeśli coś byłoby nie tak, to na pewno odczułbyś to w postaci spadku mocy.

Szczerze powiem, że kiedyś też przygazowałem i czułem to puchnięcie węży. Jakiś czas później robiłem to samo i już tego nie wyczuwałem, aczkolwiek nic jeśli chodzi o prace silnika i moc się nie zmieniło., wiec się nie przejmowalme. Być może nie dodałem tyle gazu co trzeba już nie pamietam, no i może turbinka była nierozgrzana, bo tak ostatnio zauważyłem że przy rozgrzanej szybciej daje ciśnienie.

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 10 kwie 2008, 20:27

Labiel
no tak sprawdzić nie szkodzi ale jak piszesz rozgrzana turbinka daje szybciej ciśnienie, a ja sprawdzałem to zaraz po odpaleniu autka i wyjechaniu z garażu, a gaz wciskała moja żona więc... :roll: napewno próbę powtórze. w sumie to może dam sobie narazie spokój bo furka śmiga ok' ale jeszcze sprawdze węże na rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 kwie 2008, 20:40

Ogólnie nie powinno sie tak robić że zaraz po odpaleniu dodawać mu ostro gazu.

Co do tej rozgrzanej turbiny i ciśnienia to nie jest jakaś naukowa hipoteza. Założyłem u siebie boosta i tak właśnie zauważyłem, że jak już autko sie rozgrzeje to ciśnienie rośnie szybciej i od mniejszych obrotów niż jest to na zimnym, dopiero co odpalonym silniku.

No ale bądź co bądź, wszystkie testy i badania silnika powinno sie robić po jego nagrzaniu do temperatury roboczej.

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 11 kwie 2008, 06:59

dziś będe wszystko sprawdzał i jeśli znajde usterkę to napiszę, a jeśli nie to dam spokój i będe czekał na dalsze efekty...

[ Dodano: 2008-04-11, 10:14 ]
sprawdzając przewody i n75 to niby jest ok' ale na górze turbiny jest cienki przewód, który jest zaślepiony czy tak ma być, gdzie on ma prowadzić?
tu foto: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ca ... f79a3.html
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2008, 11:22 przez Benito, łącznie zmieniany 1 raz.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 kwie 2008, 11:14

Benito z ktorego roku masz to B4 albo napisz jaką masz przepływke ???

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 11 kwie 2008, 12:31

autko jest z '93 a przepływomierz bosch.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 12 kwie 2008, 09:50

W tescie dynamicznym(VAG-COM) w grupie 000 w pozycji 5 powinno byc - 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania) - jesli miescisz sie w tych granicach Twoja sprezarka jest OK.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 12 kwie 2008, 17:22

ok' przemik sprawdzę to

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 13 kwie 2008, 09:48

przemik pisze:W tescie dynamicznym(VAG-COM) w grupie 000 w pozycji 5 powinno byc - 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)

Pozdrawiam
nie zaduzo to 1.75bara w 1Z-ecie jesli sie nie myle cisnienie doładowania jest 0.8 bara

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 kwie 2008, 12:09

Kiedyś coś na ten temat na forum było, i jeśli się nie mylę to, to ciśnienie 1,75 w kąpie oznacza 1 bar atmosferycznego plus 0,75 bara ktore daje turbina. Jeśli się myle to mnie poprawcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl