[B4 1,9tdi 1Z avant] kłopocik z turbo
[B4 1,9tdi 1Z avant] kłopocik z turbo
nie wiem dlaczego ale nie mogę dodać tematu w dziale "silniki wysokopręzne" więc pisze tutaj
znalazłem w szukajce, że turbine można sprawdzić przez ściśnięcie gumowych węży i dodanie gazu, jeżeli węże "puchną" to jest ok' u mnie tak się nie dzieje, co może być przyczyną, czy samemu mogę to naprawić i jak ?
znalazłem w szukajce, że turbine można sprawdzić przez ściśnięcie gumowych węży i dodanie gazu, jeżeli węże "puchną" to jest ok' u mnie tak się nie dzieje, co może być przyczyną, czy samemu mogę to naprawić i jak ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Benito, ale czy coś dzieje się z autem nie tak :?: Słaby jest, nie rozpędza się :?: Czy jeździ normalnie a poprostu stwierdzasz że węże ci nie puchną :?:
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2008, 13:38 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Benito, sprawdzić nigdy nie zaszkodzi, ale jeśli coś byłoby nie tak, to na pewno odczułbyś to w postaci spadku mocy.
Szczerze powiem, że kiedyś też przygazowałem i czułem to puchnięcie węży. Jakiś czas później robiłem to samo i już tego nie wyczuwałem, aczkolwiek nic jeśli chodzi o prace silnika i moc się nie zmieniło., wiec się nie przejmowalme. Być może nie dodałem tyle gazu co trzeba już nie pamietam, no i może turbinka była nierozgrzana, bo tak ostatnio zauważyłem że przy rozgrzanej szybciej daje ciśnienie.
Szczerze powiem, że kiedyś też przygazowałem i czułem to puchnięcie węży. Jakiś czas później robiłem to samo i już tego nie wyczuwałem, aczkolwiek nic jeśli chodzi o prace silnika i moc się nie zmieniło., wiec się nie przejmowalme. Być może nie dodałem tyle gazu co trzeba już nie pamietam, no i może turbinka była nierozgrzana, bo tak ostatnio zauważyłem że przy rozgrzanej szybciej daje ciśnienie.
Labiel
no tak sprawdzić nie szkodzi ale jak piszesz rozgrzana turbinka daje szybciej ciśnienie, a ja sprawdzałem to zaraz po odpaleniu autka i wyjechaniu z garażu, a gaz wciskała moja żona więc... :roll: napewno próbę powtórze. w sumie to może dam sobie narazie spokój bo furka śmiga ok' ale jeszcze sprawdze węże na rozgrzanym silniku.
no tak sprawdzić nie szkodzi ale jak piszesz rozgrzana turbinka daje szybciej ciśnienie, a ja sprawdzałem to zaraz po odpaleniu autka i wyjechaniu z garażu, a gaz wciskała moja żona więc... :roll: napewno próbę powtórze. w sumie to może dam sobie narazie spokój bo furka śmiga ok' ale jeszcze sprawdze węże na rozgrzanym silniku.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ogólnie nie powinno sie tak robić że zaraz po odpaleniu dodawać mu ostro gazu.
Co do tej rozgrzanej turbiny i ciśnienia to nie jest jakaś naukowa hipoteza. Założyłem u siebie boosta i tak właśnie zauważyłem, że jak już autko sie rozgrzeje to ciśnienie rośnie szybciej i od mniejszych obrotów niż jest to na zimnym, dopiero co odpalonym silniku.
No ale bądź co bądź, wszystkie testy i badania silnika powinno sie robić po jego nagrzaniu do temperatury roboczej.
Co do tej rozgrzanej turbiny i ciśnienia to nie jest jakaś naukowa hipoteza. Założyłem u siebie boosta i tak właśnie zauważyłem, że jak już autko sie rozgrzeje to ciśnienie rośnie szybciej i od mniejszych obrotów niż jest to na zimnym, dopiero co odpalonym silniku.
No ale bądź co bądź, wszystkie testy i badania silnika powinno sie robić po jego nagrzaniu do temperatury roboczej.
dziś będe wszystko sprawdzał i jeśli znajde usterkę to napiszę, a jeśli nie to dam spokój i będe czekał na dalsze efekty...
[ Dodano: 2008-04-11, 10:14 ]
sprawdzając przewody i n75 to niby jest ok' ale na górze turbiny jest cienki przewód, który jest zaślepiony czy tak ma być, gdzie on ma prowadzić?
tu foto: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ca ... f79a3.html
[ Dodano: 2008-04-11, 10:14 ]
sprawdzając przewody i n75 to niby jest ok' ale na górze turbiny jest cienki przewód, który jest zaślepiony czy tak ma być, gdzie on ma prowadzić?
tu foto: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ca ... f79a3.html
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2008, 11:22 przez Benito, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: