[80 B4]Mam problem z długimi śwaitłami!!!
nie wiem co to za mechanik? Powinien to zrobić elektryk! Poza tym przekaźnik odciąża styki przełącznika, bo cały prąd(natężenie) wali przez przekaźnik a nie przez delikatne bądź co bądź styki przełącznika. Przykład: Koleżka założył do malucha żarówy 100/90 i po tygodniu jazdy na światłach wymieniał przełącznik zespolony. Założyłem mu przekaźniki i ten,, miszczu" jeźdi na nich do teraz bez żadnych problemów( no , nie licząc ładowań akumulatora dosyć częstego!!!)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Montaż przekaźników znacznie wydłuża żywotność przełącznika zespolonego, tak jak kolega Zetor wyżej napisał cały prąd idzie przez przekaźnik, a przez przełącznik idzie zaledwie kilka mA, co nie jest w stanie wypalić styków
W Audi mojego ojca przekaźniki od kiedy zostały zamontowane nie musiały być ani razu wymieniane, styków też nie trzeba czyścić
W Audi mojego ojca przekaźniki od kiedy zostały zamontowane nie musiały być ani razu wymieniane, styków też nie trzeba czyścić
WITAM. Miałem ten sam problem w dwóch moich audi 80. Zdemontowałem przełączniki z kierownicy i podiąłem styki - problem tkwił w wyrobieniu sprężynki którą trzeba było deko rozciągnąć.
Inaczej sprawa się ma jeżeli stosowałeś zbyt mocne żarówki - wtedy czeka Cię wymiana przełącznika zespolonego - nadpalonych styków nieda się naprawić
Inaczej sprawa się ma jeżeli stosowałeś zbyt mocne żarówki - wtedy czeka Cię wymiana przełącznika zespolonego - nadpalonych styków nieda się naprawić
Moja na szrot sie nie wybiera a juz krotkie klopoty z "pajakiem" miala, naszczescie w pore zareagowalem, ale przekazniki tylo czekaja na montaz (przekaznik pare ziko... "pajak" stopare ziko)brunodk pisze:nie jestem mechanikiem... ale na swojim Audi sie znam kumpel kiedys zalorzyl te przekazniki i komputer zacza mu swirowac... najlepsze jest to ze mechanik mu zalkadal te przekazniki i sam nie wiedzial co sie dzieje... :lol: a jak sie wypala styki to wczesniej ''...audica na szrot trafi...''
Mnie dotknął ten sam problem co kolegę "zygus". Wina styków, które zaśniedziały. Przeczyściłem i popryskałem WD-40. Działa bez zarzutów. Jedyny problem był z klaksonem, który nie chciał łączyć w miejscu gdzie się styka mały bolec od kierownicy z pierścieniem na dolnej obudowie "pająka". W moim przypadku to była wina zbyt mocnego dociśnięcia "pająka" z plastikową obudową. Trzeba zostawić odrobinę luzu przy przykręcaniu obudowy za pomocą klucza ampułowego pomiędzy obudową a deską rozdzielczą.
Mam nadzieję, że okaże się to komuś pomocne Pozdrawiam 8-)
Mam nadzieję, że okaże się to komuś pomocne Pozdrawiam 8-)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
W pająku od świateł długich jest mosiężna blaszka z nabitym pinem, przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia. To jest powód twojego problemu. Wystarczy to rozebrać i przeczyścić.Kolber pisze:Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki, później jeśli się da naprawić przełącznik długich...
pewnie jest tak jak mówisz.kubik pisze:W pająku od świateł długich jest mosiężna blaszka z nabitym pinem, przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia. To jest powód twojego problemu. Wystarczy to rozebrać i przeczyścić.Kolber pisze:Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki, później jeśli się da naprawić przełącznik długich...
Przy czym żeby sytuacja się nie powtórzyła to lepiej założyć przekaźniki
Pozdro
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
i dlatego sie powinno tam przesmarowac czyms co bedzie nie dopuszczac do tego, fabrycznie jest tam jakis smar, niestety niewiem jaki dokladniekubik pisze: przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia.
bez urazy, jesli jest przeczyszczone i przesmarowane to kolejne dziesieciolecia podziala bez takich pomyslowKolber pisze:Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki