Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Mam problem z długimi śwaitłami!!!

Awatar użytkownika
Zetor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 20:30
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: Zetor » 31 sty 2007, 16:04

nie wiem co to za mechanik? Powinien to zrobić elektryk! Poza tym przekaźnik odciąża styki przełącznika, bo cały prąd(natężenie) wali przez przekaźnik a nie przez delikatne bądź co bądź styki przełącznika. Przykład: Koleżka założył do malucha żarówy 100/90 i po tygodniu jazdy na światłach wymieniał przełącznik zespolony. Założyłem mu przekaźniki i ten,, miszczu" jeźdi na nich do teraz bez żadnych problemów( no , nie licząc ładowań akumulatora dosyć częstego!!!)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 lut 2007, 08:22

Montaż przekaźników znacznie wydłuża żywotność przełącznika zespolonego, tak jak kolega Zetor wyżej napisał cały prąd idzie przez przekaźnik, a przez przełącznik idzie zaledwie kilka mA, co nie jest w stanie wypalić styków :)
W Audi mojego ojca przekaźniki od kiedy zostały zamontowane nie musiały być ani razu wymieniane, styków też nie trzeba czyścić :)

FRANZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2007, 21:37
Lokalizacja: SANDOMIERZ

Post autor: FRANZ » 28 lut 2007, 21:34

WITAM. Miałem ten sam problem w dwóch moich audi 80. Zdemontowałem przełączniki z kierownicy i podiąłem styki - problem tkwił w wyrobieniu sprężynki którą trzeba było deko rozciągnąć.
Inaczej sprawa się ma jeżeli stosowałeś zbyt mocne żarówki - wtedy czeka Cię wymiana przełącznika zespolonego - nadpalonych styków nieda się naprawić

Awatar użytkownika
oCOUPANT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:39
Lokalizacja: KR

Post autor: oCOUPANT » 28 lut 2007, 23:34

brunodk pisze:nie jestem mechanikiem... ale na swojim Audi sie znam :-D kumpel kiedys zalorzyl te przekazniki i komputer zacza mu swirowac... najlepsze jest to ze mechanik mu zalkadal te przekazniki i sam nie wiedzial co sie dzieje... :lol: a jak sie wypala styki to wczesniej ''...audica na szrot trafi...''
Moja na szrot sie nie wybiera a juz krotkie klopoty z "pajakiem" miala, naszczescie w pore zareagowalem, ale przekazniki tylo czekaja na montaz (przekaznik pare ziko... "pajak" stopare ziko)

Awatar użytkownika
grzesuaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2010, 13:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: grzesuaw » 23 sty 2011, 15:09

Mnie dotknął ten sam problem co kolegę "zygus". Wina styków, które zaśniedziały. Przeczyściłem i popryskałem WD-40. Działa bez zarzutów. Jedyny problem był z klaksonem, który nie chciał łączyć w miejscu gdzie się styka mały bolec od kierownicy z pierścieniem na dolnej obudowie "pająka". W moim przypadku to była wina zbyt mocnego dociśnięcia "pająka" z plastikową obudową. Trzeba zostawić odrobinę luzu przy przykręcaniu obudowy za pomocą klucza ampułowego pomiędzy obudową a deską rozdzielczą.
Mam nadzieję, że okaże się to komuś pomocne :-) Pozdrawiam 8-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 sty 2011, 15:20

Ten WD40 narobi po czasie więcej szkody niż pożytku.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 23 sty 2011, 16:55

pawelrybak15 pisze:Ten WD40 narobi po czasie więcej szkody niż pożytku.
dokladnie,
tam powinien byc np naj zwyklejszy smar

Awatar użytkownika
Kolber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2010, 12:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Kolber » 23 sty 2011, 18:54

U mnie jest identyczny problem, przy czym jak się mocniej popchnie dźwigienkę to długie się zapalą.

Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki, później jeśli się da naprawić przełącznik długich...

Pozdro

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 23 sty 2011, 22:23

Kolber pisze:Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki, później jeśli się da naprawić przełącznik długich...
W pająku od świateł długich jest mosiężna blaszka z nabitym pinem, przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia. To jest powód twojego problemu. Wystarczy to rozebrać i przeczyścić.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 sty 2011, 22:46

kubik pisze:przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia.
Żeby powstał łuk musiało być kilka KV.

To najzyklejszy nie styk przy dużym prądzie jest wypalany przez małe pole przejścia prądu.

Awatar użytkownika
Kolber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2010, 12:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Kolber » 23 sty 2011, 23:16

kubik pisze:
Kolber pisze:Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki, później jeśli się da naprawić przełącznik długich...
W pająku od świateł długich jest mosiężna blaszka z nabitym pinem, przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia. To jest powód twojego problemu. Wystarczy to rozebrać i przeczyścić.
pewnie jest tak jak mówisz.

Przy czym żeby sytuacja się nie powtórzyła to lepiej założyć przekaźniki :)

Pozdro

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 sty 2011, 00:20

kubik pisze: przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia.
i dlatego sie powinno tam przesmarowac czyms co bedzie nie dopuszczac do tego, fabrycznie jest tam jakis smar, niestety niewiem jaki dokladnie
Kolber pisze:Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki
bez urazy, jesli jest przeczyszczone i przesmarowane to kolejne dziesieciolecia podziala bez takich pomyslow

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sty 2011, 06:07

To ma być czyste bez smaru bez niczego dotykać pełną płaszyzną. Smar i inne środki spowodują nie styk. Styki zawsze muszą być czyste!

Smar jest użyty tylko do plastików ślizgi itd.

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 24 sty 2011, 06:18

Jarewa pisze:To ma być czyste bez smaru bez niczego dotykać pełną płaszyzną. Smar i inne środki spowodują nie styk. Styki zawsze muszą być czyste!
Jeśli będą czyste to problem szybko powróci.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 24 sty 2011, 08:32

Jeśli będą czyste to problem szybko powróci.
U mnie narazie cztery miesiące po czyszczeniu wszystko działa, bez żadnych smarów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl