dodam też swoje 3 grosze do tematu
Otóż u siebie w B4 też założyłem bixenony.
reflektory mam zwykłe (nie ori) tylko jakieś zamienniki bo wtedy tylko na takie było mnie stac. Swiatełka świecą naprawdę dobrze, świateł drogowych używam naprawdę rzadko, gdyż mijania mi wystarczają w zupełności.
Swiatła ustawione są dobrze. odcięcie swiatło/cień w normie, wiązka skierowana eliptycznie też
rozmawiałem z diagnostą odnośnie ksenonów. powiedział, że aby mozan było montować ksenony musi być sprysk i autopoziomowanie ( żyroskopowe bądź poziomicowe -> 2 różne patenty ale działanie podobne)
spryski nie problem zebrać czesci troche rezania i gotowe.
autopoziomowanie jest juz trudniesze do wykonania ...
Zauważyłem też ze wszystkie auta które fabrycznie posiadają ksenony, szkło reflektora jest gładkie i powinno posiadać homologacje bodajże DC lub DR
Tylko w krajach UE jest przepis mówiący o tym: jeżeli samochód jest wyposazony w oświetlenie emitujące strumień swietlny o mocy powyżej 2000 lm to musi być wyposażony w układy oczyszczania szkła reflektora czyli w spryski lub wycieraczki jak w volvo lub ładzie
o autopoziomowaniu nic nie mówią.
Polskie przepisy nic nie mówią o ksenonach. pytałem znajomego z komendy i powiedział ze nic mu o tym nie wiadomo.
Powiem że zdania są podzielone. jedni mówią ze policja zabierze dowód, drugi ze bedzie problem z przeglądem, a ja powiem ze ani z tym ani z tamtym nie miałem problemu. Policja mnie zatrzymała sprawdzili dowód, sprawdzili czy wszystkie swiatła działają, popatrzyli na opony, zobaczyli ze jest apteczka, gaśnica, kamizelka, kpl zarówek z bezpiecznikami, koło zapasowe, podnosnik i klucze, linka holownicza, sprawdzili czy szyba przednia nie ma pęknięcia czy większych odprysków czyli ogólnie trafiłem na najbardziej upierdliwy patrol Policji ze znakiem towarowym zastrzeżonym "R" jaki mozna było.
o dmuchaniu i numerze VIN nie wspomnę...
i do ksenonów sie nie doczepili ... :shock: :roll: pomimo ze sprysków nie mam... jeszcze nie mam ale juz kolejna porcja czesci leci z Tradexu :mrgreen:
Z jednej strony jest to dobre ze kierowca lepiej widzi, oszczędza wzrok, oszczedza prąd z akumulatora (2x xenon to 70W a nie 2x H4=130W) oszczędza paliwo, mniej niszczy środowisko naturalne
z drugiej strony przy złym ustawieniu reflektorów razi innych kierowców, jesli montuje do fabrycznych reflektorów to łamie prawo tak jak ja, za brak sprysków łamie prawo
jesli ktoś jechał samochodem z fabrycznymi ksenonami i autopoziomowaniem to pewnie wie ze autopoziom to jedna wielka kicha i stek bzdur...
gdy się jedzie pod duże wzniesienie to swiatła swiecą dosłownie przed maskę ...
a jak za samej górze wzniesienia jest zakręt to wtedy jest naprawdę nieprzyjemnie ...
Reasumując.
Odnośnie swiateł ksenonowych mozna powiedzieć wiele. a ja to ujmę tak ze wszystko kręci się wokół pieniędzy.
polecam poczytać.
http://wesem.pl/pytania/
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm (rozdział 3)
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... age=czytaj
http://www.infor.pl/dzienniki-unii-euro ... r,137.html (pierwszy plik pdf punkt 6.2.9)