[80 B4 2.0 ABK]płyn chłodniczy dziwny przypadek
[80 B4 2.0 ABK]płyn chłodniczy dziwny przypadek
Witam.Mam problem z samochodem posiadam AUDI 80 2.0e 115KM B4 Z 92 ROKU .Problem polega na tym ze po kupnie autka postanowiłem wymienic płyn chłodniczy bo był brudny a poprzedni włascicial uzupełniał ubytki czym popadnie (płyn niebieski czerwony woda).Po wymianie płynu pojawiły sie problemy (układ odpowietrzyłem), wskaznik temperatura jak przyspieszam wskakuje na 90 jak jade wolniej spada na 70 -80stopni, najpierw płyn wywalało mi przez zbiorniczek co wskazywało by na wydmuchana uszcelke pod głowica zalałem mu uszczelniacz przestało ale temperatu dalej skacze,podejrzewam ze to moze byc czujnik temperatury ale nie jestem pewnein prosze o rady.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 lut 2007, 21:26 przez Kamil0075, łącznie zmieniany 1 raz.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Witam.
No najprawdopodobnie jednak uklad jest zapowietrzony.Czy odpowietrzyłes go w najwyższym miejscu?Najlepiej na wężu który prowadzi do nagrzewnicy,pod maską silnika doskonale go widać ,to ten lewy z dwóch które wchodzą do kabiny(na ścianie grodziowej)Jeśli nie pomoże to zmień termostat to częsta przyczyna.Potem dopiero myśl o uszczelce głowicy.Zrobileś błąd dodając uszczelniacz,to ustrojstwo często zapycha nagrzewnicę.
Jasiu.
PS. Pamiętaj o bezpieczeństwie! W zapowietrzonym ukladzie rośnie ciśnienie płynu chłodzącego!
Jasiu.
No najprawdopodobnie jednak uklad jest zapowietrzony.Czy odpowietrzyłes go w najwyższym miejscu?Najlepiej na wężu który prowadzi do nagrzewnicy,pod maską silnika doskonale go widać ,to ten lewy z dwóch które wchodzą do kabiny(na ścianie grodziowej)Jeśli nie pomoże to zmień termostat to częsta przyczyna.Potem dopiero myśl o uszczelce głowicy.Zrobileś błąd dodając uszczelniacz,to ustrojstwo często zapycha nagrzewnicę.
Jasiu.
PS. Pamiętaj o bezpieczeństwie! W zapowietrzonym ukladzie rośnie ciśnienie płynu chłodzącego!
Jasiu.
Zalecam wymiane termostatu. Koszt niewielki a uchronić można silnik przed ewentualną poważniejszą naprawą. Uszkodzenie termostatu może sie objawiać jego zacinaniem się. Raz będzie to pozycja termostatu non stop otwartego a czasami non stop zamkniętego. Obydwie nie są wskazane, przy czym zamknięty termostat spowoduje przegrzanie silnika i opisany przez Pana przypadek "wywalania płynu". Po osiągnieciu temperatury pracy przez silnik i przy sprawnym termostacie wachania temperatury silnika nie powinny być większe niz góra 10 stopni. (zakładam że wskaźnik jest sprawny) . Temperatura 70-80 stopni to według mnie silnik niedogrzany. Nominalnie powinno byc z tego co pamietam 92 stopnie. Pozdrawiam.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
No i to jest fachowa porada. Co mechanik to mechanik! Szacunekczarekj pisze:Zalecam wymiane termostatu. Koszt niewielki a uchronić można silnik przed ewentualną poważniejszą naprawą. Uszkodzenie termostatu może sie objawiać jego zacinaniem się. Raz będzie to pozycja termostatu non stop otwartego a czasami non stop zamkniętego. Obydwie nie są wskazane, przy czym zamknięty termostat spowoduje przegrzanie silnika i opisany przez Pana przypadek "wywalania płynu". Po osiągnieciu temperatury pracy przez silnik i przy sprawnym termostacie wachania temperatury silnika nie powinny być większe niz góra 10 stopni. (zakładam że wskaźnik jest sprawny) . Temperatura 70-80 stopni to według mnie silnik niedogrzany. Nominalnie powinno byc z tego co pamietam 92 stopnie.