Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]płyn chłodniczy dziwny przypadek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kamil0075
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:56
Lokalizacja: Sandomierz

[80 B4 2.0 ABK]płyn chłodniczy dziwny przypadek

Post autor: Kamil0075 » 27 lut 2007, 21:07

Witam.Mam problem z samochodem posiadam AUDI 80 2.0e 115KM B4 Z 92 ROKU .Problem polega na tym ze po kupnie autka postanowiłem wymienic płyn chłodniczy bo był brudny a poprzedni włascicial uzupełniał ubytki czym popadnie (płyn niebieski czerwony woda).Po wymianie płynu pojawiły sie problemy (układ odpowietrzyłem), wskaznik temperatura jak przyspieszam wskakuje na 90 jak jade wolniej spada na 70 -80stopni, najpierw płyn wywalało mi przez zbiorniczek co wskazywało by na wydmuchana uszcelke pod głowica zalałem mu uszczelniacz przestało ale temperatu dalej skacze,podejrzewam ze to moze byc czujnik temperatury ale nie jestem pewnein prosze o rady.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 lut 2007, 21:26 przez Kamil0075, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 27 lut 2007, 21:15

Nie wiem czy to może mieć związek z płynem. Moze to być wina czujnikam ale też samego wskaźnika!
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 27 lut 2007, 22:09

obadaj też funkcjonowanie termostatu - może być non stop otwarty - a jak z nagrzewaniem się silnika po odpaleni?
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 27 lut 2007, 22:12

Gdyby termostat był nonstop otwarty to auto by się nie dogrzewało, a ono łapie 90st. później spada. Tekże "moim" zdaniem termostat odpada. Ale mogę się mylić.
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 27 lut 2007, 22:19

Witam.
No najprawdopodobnie jednak uklad jest zapowietrzony.Czy odpowietrzyłes go w najwyższym miejscu?Najlepiej na wężu który prowadzi do nagrzewnicy,pod maską silnika doskonale go widać ,to ten lewy z dwóch które wchodzą do kabiny(na ścianie grodziowej)Jeśli nie pomoże to zmień termostat to częsta przyczyna.Potem dopiero myśl o uszczelce głowicy.Zrobileś błąd dodając uszczelniacz,to ustrojstwo często zapycha nagrzewnicę.
Jasiu.
PS. Pamiętaj o bezpieczeństwie! W zapowietrzonym ukladzie rośnie ciśnienie płynu chłodzącego!
Jasiu.
Audi 80 the best !

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 lut 2007, 22:22

Zalecam wymiane termostatu. Koszt niewielki a uchronić można silnik przed ewentualną poważniejszą naprawą. Uszkodzenie termostatu może sie objawiać jego zacinaniem się. Raz będzie to pozycja termostatu non stop otwartego a czasami non stop zamkniętego. Obydwie nie są wskazane, przy czym zamknięty termostat spowoduje przegrzanie silnika i opisany przez Pana przypadek "wywalania płynu". Po osiągnieciu temperatury pracy przez silnik i przy sprawnym termostacie wachania temperatury silnika nie powinny być większe niz góra 10 stopni. (zakładam że wskaźnik jest sprawny) . Temperatura 70-80 stopni to według mnie silnik niedogrzany. Nominalnie powinno byc z tego co pamietam 92 stopnie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 27 lut 2007, 22:25

czarekj pisze:Zalecam wymiane termostatu. Koszt niewielki a uchronić można silnik przed ewentualną poważniejszą naprawą. Uszkodzenie termostatu może sie objawiać jego zacinaniem się. Raz będzie to pozycja termostatu non stop otwartego a czasami non stop zamkniętego. Obydwie nie są wskazane, przy czym zamknięty termostat spowoduje przegrzanie silnika i opisany przez Pana przypadek "wywalania płynu". Po osiągnieciu temperatury pracy przez silnik i przy sprawnym termostacie wachania temperatury silnika nie powinny być większe niz góra 10 stopni. (zakładam że wskaźnik jest sprawny) . Temperatura 70-80 stopni to według mnie silnik niedogrzany. Nominalnie powinno byc z tego co pamietam 92 stopnie.
No i to jest fachowa porada. Co mechanik to mechanik! Szacunek
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

Lisek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 25 lut 2007, 11:11

Post autor: Lisek » 28 lut 2007, 11:47

siemano moi zdaniem sprawdź jeszcze korek wlewu do zbiorniczka wyrównawczego,może być walnięty zawór który odprowadza nadmiar powietrza z układu chłodzenia a z tym uszczeliaczem to zgodze się z kolegą lepiej go nielać. Chociasz u moiej żony w astrze ciekła chłodnica wlałem to ustrojstwo i jest lux.

Kamil0075
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Kamil0075 » 28 lut 2007, 18:58

w najblizszym czasie sprawdze termostat narazie jezdze na krótkie dystanse. dziekuje za rady pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga