Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9tdi 1Z avant] kłopocik z turbo

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 kwie 2008, 12:24

Labiel pisze:Kiedyś coś na ten temat na forum było, i jeśli się nie mylę to, to ciśnienie 1,75 w kąpie oznacza 1 bar atmosferycznego plus 0,75 bara ktore daje turbina. Jeśli się myle to mnie poprawcie.
Dokładnie tak, ciśnienie atmosferyczne jest sumowane z tym które pompuje turbina dla tego pokazywane sa takie wartosci.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 13 kwie 2008, 20:06

Potwierdzam - 1,75 bara minus 1 bar atmosferycznego.. daje nam rzeczywiste cisnienie w dolocie...

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 14 kwie 2008, 07:40

jak się dziś wyrobię to podepnę autko pod VAG-a i może coś się wyjaśni, tylko dziwi mnie to, że moc nie spada i w moim odczuciu autko jeździ normalnie, jak należy, przepływka ok', N-75 ok' tylko węże nie puchną, a może ja tego nie wyczuwam?

[ Dodano: 2008-04-14, 10:46 ]
jeszcze powtórze pytanie:
sprawdzając przewody i n75 to niby jest ok' ale na górze turbiny jest cienki przewód, który jest zaślepiony czy tak ma być, gdzie on ma prowadzić?
tu foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ca ... f79a3.html

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 kwie 2008, 12:42

A nigdzie....
w tym miejscu powinna byc oryginalna zaslepka - to krociec do podłaczania miernika cisnienia... ktos dorobil "profesionalną zaslepke".

pozdr

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 14 kwie 2008, 13:13

o dzięki bo już myślałem, że dodatkowy problem...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 kwie 2008, 19:48

zeby sprawdzic czy turbo jest ok wystarczy podpiac manometr wlasnie pod ten kruciec co idzie od kolektora ssacego i bedzie wiadomo ile turbo pompuje a nie sprawdzac przez sciskanie weza sciskac to se mozna :mrgreen: a najlepiej manometr zamontowac sobie na stale

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 15 kwie 2008, 20:08

jaki to ma być manometr i ile bar ma wskazać żeby było ok' proszę o więcej info na temat testu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 kwie 2008, 22:00

A no na przykład coś takiego jak mam ja:

Obrazek

Ponieważ mam podkręconą turbinkę do 1 bara założyłem sobie dla bezpieczeństwa tak zwany BOOST (wskaźnik ciśnienia doładowania) aby cały czas mieć kontrolę nad ciśnieniem turbinki.

Takie boosty są zazwyczaj do 2 barów, tak jak ten który mam ja.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 kwie 2008, 06:27

Benito pisze:jaki to ma być manometr i ile bar ma wskazać żeby było ok' proszę o więcej info na temat testu.
max cisnienie doladowania manometr powinien pokazywac okolo 0.8bara, a moze byc to zwykly manometr np do 2bar wystarczy ja mam np od gazu C2H2

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 16 kwie 2008, 07:12

o i oto chodzi, kupię takiego boosta albo pożyczę tylko na sprawdzenie bo przecież na stałe na deske nie potrzebuję, jak sprawdzę napiszę ile było bar, bo może coś będzie nie tak i dalej będę drążył temat (wolał bym nie)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 kwie 2008, 12:23

najlepiej to zrób logi dynamiczne wtedy bedziesz wiedzial co nie co o przepływce turbulum oczywiscie jak masz nowszy komp tzn przepływka pirburg

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 kwie 2008, 12:48

Benito pisze:o i oto chodzi, kupię takiego boosta albo pożyczę tylko na sprawdzenie bo przecież na stałe na deske nie potrzebuję, jak sprawdzę napiszę ile było bar, bo może coś będzie nie tak i dalej będę drążył temat (wolał bym nie)
Tylko jak będziesz sprawdzał to musisz to zrobić podczas jazdy. Najlepiej 3 bieg i gaz do dechy.

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 16 kwie 2008, 17:07

karol121 pisze:najlepiej to zrób logi dynamiczne wtedy bedziesz wiedzial co nie co o przepływce turbulum oczywiscie jak masz nowszy komp tzn przepływka pirburg
mam przepływke boscha

[ Dodano: 2008-04-16, 17:08 ]
Labiel pisze:Tylko jak będziesz sprawdzał to musisz to zrobić podczas jazdy. Najlepiej 3 bieg i gaz do dechy.
dzięki za podpowiedź.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 kwie 2008, 07:27

jak masz bosha to tylko logi grupy 000 MS i BS i odczytasz bledy

[ Dodano: 2008-04-17, 07:34 ]
a najlepije to logi rób vagiem VC 311.2 nie deltascaenm w VC wszystko zapisywane jest w exelu

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 17 kwie 2008, 10:25

karol121 pisze:a najlepije to logi rób vagiem VC 311.2 nie deltascaenm w VC wszystko zapisywane jest w exelu
gdzie mogę zrobić logi, na stacji diagnostycznej? bo laptopa nie mam. co muszę zakupić żeby sprawdzić? autko z '93 w którym miejscu mam podpiąć? proszę o szczegółowe info na ten temat bo nie mam pojęcia z czym to się je.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl