Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] sonda lamda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[80 B3] sonda lamda

Post autor: krisPrG » 15 kwie 2008, 23:28

Witam!
właśnie zabieram się za generalny przegląd silnika, mam wszystkie części prócz sondy nie wiem gdzie ją szukać w aucie :-/ i w ostateczności jaki tam może być kabel 1, 2, 3 czy może 4 żyły :?:
silnik 1,8 PM[JN] autko z roku 88.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2008, 08:28 przez krisPrG, łącznie zmieniany 1 raz.

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 15 kwie 2008, 23:33

sonda jest w puszce przed katalizatorem...i jest na 3 kable...jeden czarny i dwa białe

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 15 kwie 2008, 23:39

qterek18, thx, a czy warto patrzeć na cenę czy na markę typu bosch lub ngk, czy może lepiej nie przepłacać, czy jakaś polska konstrukcja będzie trwała :?:

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 16 kwie 2008, 07:47

jak chcesz sonde to bosch lub NGK..żadnych innych wynalazków....ja u siebie juz wymieniłem sonde na boscha uniwersalną...sonda boscha o takich numerach jaka powinna być w moim aucie kosztuje 374 pln...uniwersalna 150...z tym że w uniwersalnej jest kostka do wpięcia w układ elektryczny w NGK nie ma...trzeba samemu sobie polutować..a cena NGK jest podobna...sonda jest bardzo ważnym urządzeniem i raczej nie ma co zakładać byle co...natomiast jeżeli chodzi o świece przewody kopułke i palec to każdy mechenik mi powiedział że albo NGK Beru i w ostateczności Bosch...

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 16 kwie 2008, 08:20

Z tego co mi się wydaje to sondy sie nie powinno lutować tylko końcówki zagniatać.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 kwie 2008, 08:30

krisPrG, Na początek proszę byś pamiętał o stosowaniu nawiasów kwadratowych dla TAG-a w tytule wątku.

Wracając do tematu. to sonda w PM-ie jest wkręcona w kolektor wydechowy, a nie w puszkę przed katem. Jak to jest w JN-ie nie wiem.

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 16 kwie 2008, 17:27

w JN sonda jest w puszcze przed katem taj jak w SD...JN i SD to silniki na wielopunkcie mechanicznym...różnią się mocą i pojemnością...również małe różnice są w osprzęcie silnika

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 17 kwie 2008, 00:39

audiktom pisze:Z tego co mi się wydaje to sondy sie nie powinno lutować tylko końcówki zagniatać.
Z tym się zgodzę i popieram w 100%

proszę przeczytać sobie to TERMOPARA

jak wymieniam komuś sondę to tylko zagniatam przewody żadnego lutowania

Jeżeli w autku jest LPG to lepiej założyć lepszą sondę. go tanie zamienniki to jak to mówią skórka za wyprawkę.
NGK jest jak najbardziej wporządku. bo jak widze zamienniki w stylu GOLDEN LODGE czy inne za miseczkę ryżu to mi sie śmiać chce

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 17 kwie 2008, 21:45

jutro wjeżdżam na kanał i i zaczynam wymianę od sondy po rozrząd, dzięki za dokształcenie :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 kwie 2008, 21:49

Ja w swoim PM-ie miałem sonde jednoprzewodową. Jaka jest u kolegi to nie wiem, ale przed zakupem warto zobaczyć ją na oczy.

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 17 kwie 2008, 22:01

właśnie dlatego chcę ją najpierw wykręcić a wtedy lecieć do sklepu, by pokazać ją na wzór

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl