[ b3 1.6 TD] wymiana przegubu
[ b3 1.6 TD] wymiana przegubu
witam czy przegub zewnetrzny mozna samodzielnie wymienic czy trzeba udac sie do mechanika?
jeśli masz trochę smykałki i wolnego czasu spokojnie można samemu, nie trzeba jechac na warsztat.gaav1000 pisze:witam czy przegub zewnetrzny mozna samodzielnie wymienic czy trzeba udac sie do mechanika?
niby co w tym dziwnego?? nie każdy jest mechanikiem i po to mamy forum aby pytać o takie rzeczy. Lepiej wcale nie odpowiadać niż byle jak...madazaw pisze:można samodzielnie, można również w warsztacie. Dziwne pytanie, dziwna odpowiedź.
viewtopic.php?t=12522&highlight=wymiana+przegubu
tutaj luknij <ok>
No pewnie że wiem doskonale że to forum, że każdy ma prawo pytać...tylko o co?
Pytanie brzmiało:czy przegub zewnetrzny mozna samodzielnie wymienic czy trzeba udac sie do mechanika?. Ani słowa czy to trudne, czy żmudne, jakie narzędzia potrzebne, od czego zacząć, na co zwrócić uwagę, nic. Tak wiec brzmiała też moja odp. nie to że sie czepiam, ale mamy chyba najbardziej rozbudowany język na świecie i łatwo za jego pomocą stworzyć w miarę konkretne pytanie, dzięki któremu łatwo i prosto będzie można usłyszeć odpowiedź.
Pytanie brzmiało:czy przegub zewnetrzny mozna samodzielnie wymienic czy trzeba udac sie do mechanika?. Ani słowa czy to trudne, czy żmudne, jakie narzędzia potrzebne, od czego zacząć, na co zwrócić uwagę, nic. Tak wiec brzmiała też moja odp. nie to że sie czepiam, ale mamy chyba najbardziej rozbudowany język na świecie i łatwo za jego pomocą stworzyć w miarę konkretne pytanie, dzięki któremu łatwo i prosto będzie można usłyszeć odpowiedź.
Nie jest trudne. Jak jeszcze samochód stoi na glebie, luzujesz tę śrubę po środku (klucz 24 bodaj). Podnosisz samochód. Wykręcasz śrubę sworznia wahacza, po jej wyjęciu wybijasz sworzeń z wahacza, , skręcasz koło (lewe w lewo, prawe w prawo) do oporu. Wykręcasz tą dużą śrubę centralną tak, żebyś mógł w nią uderzyć młotkiem (bo musi wyjść z piasty). Potem wykręcasz kawałek dalej i znów stukasz. Tak do skutku. Jak wyjdzie przegub z piasty, to zwyczajnie odciągasz całą kolumnę tak, żeby przegub wyszedł z piasty do końca. Jak już masz wszystko wyjęce, to zdejmujesz osłonę przegubu (ta guma) i zbijasz przegub z półosi, trzymając półoś mocno, żeby Ci się nie rozleciał przegub wewnętrzny. Jak go zbijesz, to popatrz jak były ułożone te 2 podkładki (jedna plastikowa, druga metalowa, sprężynująca). Wkładasz nową osłonę, potem te podkładki, potem ten drucik (czy też pierścień, czy jak go tam zwał) zabezpieczający, po czym ściskasz go i nasuwasz na niego przegub aż pyknie. Jak pyknie i się będzie trzymać na miejscu, to składasz zawieszenie tak, jak rozłożyłeś. Załapujesz nową śrubą centralną, dokręcasz, opuszczasz samochód, dokręcasz jak już stoi na glebie i masz zrobione.
Witam wszystkich,
Nie trzeba w nic walić młotkiem :mrgreen: Po prostu wkręca się śrubę centralną w sam przegub (półos trzeba trzymać np. morsem żeby się nie obracała).Śruba opierając się o półoś w środku, sama wyrzuca przegub z zabezpieczenia.Wszystko odbywa się bez nerwów i słów na k...
Pozdrawiam i życzę miłej pracy :->
Nie trzeba w nic walić młotkiem :mrgreen: Po prostu wkręca się śrubę centralną w sam przegub (półos trzeba trzymać np. morsem żeby się nie obracała).Śruba opierając się o półoś w środku, sama wyrzuca przegub z zabezpieczenia.Wszystko odbywa się bez nerwów i słów na k...
Pozdrawiam i życzę miłej pracy :->
Też polecam tą metodę! Ale działa to tylko w przegubach ze śrubą wkręcaną w przegub, czyli w AUDI, VW w przegubach z nakrętką juz trzeba użyć młotkatomweapon pisze:Witam wszystkich,
Nie trzeba w nic walić młotkiem :mrgreen: Po prostu wkręca się śrubę centralną w sam przegub (półos trzeba trzymać np. morsem żeby się nie obracała).Śruba opierając się o półoś w środku, sama wyrzuca przegub z zabezpieczenia.Wszystko odbywa się bez nerwów i słów na k...
Pozdrawiam i życzę miłej pracy :->