Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b3 1.6 TD] wymiana przegubu

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

[ b3 1.6 TD] wymiana przegubu

Post autor: gaav1000 » 15 kwie 2008, 17:42

witam czy przegub zewnetrzny mozna samodzielnie wymienic czy trzeba udac sie do mechanika?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 15 kwie 2008, 19:53

można samodzielnie, można również w warsztacie. Dziwne pytanie, dziwna odpowiedź.

noorbi

Post autor: noorbi » 15 kwie 2008, 20:06

gaav1000 pisze:witam czy przegub zewnetrzny mozna samodzielnie wymienic czy trzeba udac sie do mechanika?
jeśli masz trochę smykałki i wolnego czasu spokojnie można samemu, nie trzeba jechac na warsztat.
madazaw pisze:można samodzielnie, można również w warsztacie. Dziwne pytanie, dziwna odpowiedź.
niby co w tym dziwnego?? nie każdy jest mechanikiem i po to mamy forum aby pytać o takie rzeczy. Lepiej wcale nie odpowiadać niż byle jak...


viewtopic.php?t=12522&highlight=wymiana+przegubu
tutaj luknij <ok>

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 15 kwie 2008, 23:04

No pewnie że wiem doskonale że to forum, że każdy ma prawo pytać...tylko o co?
Pytanie brzmiało:czy przegub zewnetrzny mozna samodzielnie wymienic czy trzeba udac sie do mechanika?. Ani słowa czy to trudne, czy żmudne, jakie narzędzia potrzebne, od czego zacząć, na co zwrócić uwagę, nic. Tak wiec brzmiała też moja odp. nie to że sie czepiam, ale mamy chyba najbardziej rozbudowany język na świecie i łatwo za jego pomocą stworzyć w miarę konkretne pytanie, dzięki któremu łatwo i prosto będzie można usłyszeć odpowiedź.

noorbi

Post autor: noorbi » 16 kwie 2008, 06:59

madazaw każdy od razu zrozumiał o co kolega pyta więc po co odpisywać w ten sposób? Ani to pomoże ani śmieszne nie jest...Mniejsza z tym. Sorry za OT.

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 16 kwie 2008, 11:30

a czy to jakies specjalnie trudne jest??

noorbi

Post autor: noorbi » 17 kwie 2008, 18:34

gaav1000 pisze:a czy to jakies specjalnie trudne jest??
gaav1000 wszystko masz w tym linku co Ci podałem. Dla kogoś co dłubał przy autach nic trudnego, dla laika średnio trudne.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 18 kwie 2008, 00:32

Nie jest trudne. Jak jeszcze samochód stoi na glebie, luzujesz tę śrubę po środku (klucz 24 bodaj). Podnosisz samochód. Wykręcasz śrubę sworznia wahacza, po jej wyjęciu wybijasz sworzeń z wahacza, , skręcasz koło (lewe w lewo, prawe w prawo) do oporu. Wykręcasz tą dużą śrubę centralną tak, żebyś mógł w nią uderzyć młotkiem (bo musi wyjść z piasty). Potem wykręcasz kawałek dalej i znów stukasz. Tak do skutku. Jak wyjdzie przegub z piasty, to zwyczajnie odciągasz całą kolumnę tak, żeby przegub wyszedł z piasty do końca. Jak już masz wszystko wyjęce, to zdejmujesz osłonę przegubu (ta guma) i zbijasz przegub z półosi, trzymając półoś mocno, żeby Ci się nie rozleciał przegub wewnętrzny. Jak go zbijesz, to popatrz jak były ułożone te 2 podkładki (jedna plastikowa, druga metalowa, sprężynująca). Wkładasz nową osłonę, potem te podkładki, potem ten drucik (czy też pierścień, czy jak go tam zwał) zabezpieczający, po czym ściskasz go i nasuwasz na niego przegub aż pyknie. Jak pyknie i się będzie trzymać na miejscu, to składasz zawieszenie tak, jak rozłożyłeś. Załapujesz nową śrubą centralną, dokręcasz, opuszczasz samochód, dokręcasz jak już stoi na glebie i masz zrobione.

tomweapon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2008, 19:12
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: tomweapon » 19 kwie 2008, 19:16

Witam wszystkich,
Nie trzeba w nic walić młotkiem :mrgreen: Po prostu wkręca się śrubę centralną w sam przegub (półos trzeba trzymać np. morsem żeby się nie obracała).Śruba opierając się o półoś w środku, sama wyrzuca przegub z zabezpieczenia.Wszystko odbywa się bez nerwów i słów na k...
Pozdrawiam i życzę miłej pracy :->

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 19 kwie 2008, 19:43

tomweapon pisze:Witam wszystkich,
Nie trzeba w nic walić młotkiem :mrgreen: Po prostu wkręca się śrubę centralną w sam przegub (półos trzeba trzymać np. morsem żeby się nie obracała).Śruba opierając się o półoś w środku, sama wyrzuca przegub z zabezpieczenia.Wszystko odbywa się bez nerwów i słów na k...
Pozdrawiam i życzę miłej pracy :->
Też polecam tą metodę! Ale działa to tylko w przegubach ze śrubą wkręcaną w przegub, czyli w AUDI, VW :-) w przegubach z nakrętką juz trzeba użyć młotka :-)

tomweapon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2008, 19:12
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: tomweapon » 19 kwie 2008, 20:22

Są różne patenty stosowane przez firmy 8-)
,,Młotkowanie" zostawiłbym na sam koniec a po wszystkim dobre <piwo>

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 20 kwie 2008, 10:26

tomweapon pisze:Są różne patenty stosowane przez firmy 8-)
,,Młotkowanie" zostawiłbym na sam koniec a po wszystkim dobre <piwo>
Firmy to mają specjalistyczne narzędia do tych spraw. A w warunkach garażowych walnięcie młotkiem w i tak zużyty już przgub to nic złego :-) A z tym <piwo> to jasna sprawa :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl