Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Problem z obrotami i nietylko

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

[80 B4 2.0 ABK]Problem z obrotami i nietylko

Post autor: skywalker » 28 lut 2007, 20:02

Witam
posiadam 80 z silnikiem abk 2.0 na lpg od jakiegoś czasuo broty stoją na rozgrzanym na 1200 na zimnym normalnie. Jest tez mulasta 120-130 to max. gazownik stwierdził padnięta lambde. właśnie wymieniłem na boscha i niema żadnej praktycznie różnicy. co to moze być bo już wogule nierozumiem tego samochodu.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2007, 20:22 przez skywalker, łącznie zmieniany 1 raz.

Lisek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 25 lut 2007, 11:11

Post autor: Lisek » 28 lut 2007, 20:14

siema sprawdź ustawienie zapłonu

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 lut 2007, 20:19

I wszystko to dzieje sie tylko na LPG ? Na benzynie wszystko ok ?

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 28 lut 2007, 20:20

sprawdzałem stroboskopem majster stwierdził wszystko ok

[ Dodano: 2007-02-28, 20:21 ]
benz i gaz bez różnicy no może z tą różnicą ze na benzynie szybciej schodzi z obrotów ale na 1200

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lut 2007, 22:52

Czy mechanik ustawiajac zapłon "zablokował" komputer? Przy jakiej prędkości obrotowej silnika sprawdzane było ustawienie zapłonu?

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 28 lut 2007, 23:05

właśnie coś mi przez tel wspominał o blokadzie na komputerze. ale czy miałoby to znaczenie na benzynie? zapłon był sprawdzany na wolnych i ok 3000.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 mar 2007, 09:24

Zablokowanie oryginalnego sterownika silnika ma zasadnicze znaczenia dla prawidłowego ustawienia zapłonu na benzynie.

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 01 mar 2007, 16:18

co powinienem zrobic w takim przypadku jak pisze kolega czrekj

[ Dodano: 2007-03-01, 16:22 ]
przepraszam czarekj

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 mar 2007, 16:34

Jedź do mechanika który ma tester i którym może zablokowac komputer, lub wie jak ustawić zapłon ze zdjetą wtyczką czujnika temperatury silnika (kolor niebieski). Bez zablokowania komputera będziecie sie bawić w kotka i myszkę. Komputer swoje a wy swoje. Powodzenia.
Zapytaj mechanika czy na kole zamachowym jest znak odpowiadający 6 stopnim przez ZZ.

urszula2101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2007, 13:16
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: urszula2101 » 03 mar 2007, 20:41

Witam lampą stroboskopową to ustawia sie polonezy i małe fiaty,trzeba podlączyć pod kompa u mechanika i niech sprawdzi wartość kontrolną wyprzedzenia zaplonu od 4stopni do 8 stopni a wartość ustawcza powinna wynosić 6 stopni +/- 1 stopień dla silnika ABK

junakos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:52
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice

Post autor: junakos » 06 mar 2007, 22:39

Witam
Mialem podobnie z obrotami ponad 1200 przyczyna byla prozaiczna - spalony bezpiecznik od krokowca wymienilem i wszsytko wrocilo do normy. Moze masz podobnie sprawdz bezpiecznik ten z opisem w skrzynce "MOTOR" i polaczenie kostki elektrycznej do silniczka krokowego - moze cos nie styka . a co do zaplony to moze komp z jakiejs przyczyne wszsedl w tryb awaryjny i nie reguluje wyprzedzenia zaplonu. Podepnij auto pod VAG-a to sie powinienes dowiedziec czy sonda pracuje prawidlowo i jaki jest kat wyprzedzenia zaplonu. Odczytaj przy okazji bledy jak sa i skasuj je .
POWODZENIA ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 mar 2007, 21:05

urszula2101 - no niestety zgodzić się do końca z Pania nie mogę. Wartość pokazywana w okienku testera lub komputera to wartość wygenerowana przez komputer. Proszę pokręcić aparatem na zapalonym silniku i zobaczy Pani, ze w VAG-u pozostanie bez zmian.

Awatar użytkownika
rzecik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 20 maja 2007, 16:00
Lokalizacja: Bedford/UK

[80 B4 2.0 8V] Nierówna praca silnika

Post autor: rzecik » 20 maja 2007, 17:56

Witam.
Moje cudeńko to Audi 80 Coupe, B4, 1995r, 2.0 8V

Mam problem z silnikiem, nie równo pracuje, nie wiem co się stało, nawet na wyższych obrotach nie równo pracuje, w czasie jazdy gdy mu wsisne w podłoge, to najpierw się zdusi, tak jakby paliwa brakło, a potem już normalnie przyspiesza, a gdy normalnie spokojnie jeżdze, nie dodając za dużo gazu, chodzi ok, a i jeszcze z rury szadze czarne wyrzuca, zderzak jest w nich uwalony wokół rury. Proszę o pomoc...

krótka historia mojego audi coupe:
Kupiłem to audi na aukcji, przetestowałem i wszystko było ok, ale po jakichś 60km w drodze powrotnej do domu, zaczął się dusić, zniknęły wolne obroty, a ciśnienie oleju na zegarze spadło do "1,5bara", zatrzymałem się, zgasiłem, spojrzałem na korek od wlewu oleji i był korzuch na nim biały i na pokrywie klawiatury, ale nieprzegrzewał się, woda nie znikała-sprawdziłem, odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy, dojechałem do domu, rano wstałem i już nie było równych obrotów...
Sprawdziłem ponownie korek od wlewu oleju i pokrywę klawiatury, po białym korzuchu nie byo śladu, stan wody, oleju nie zmienił się, z tego co się dowiedziałem ten samochód stał nie urzywany przez 8 miesięcy, potem przez ostatnie 2 miesiące przed zakupem przeze mnie był uruchamiany tylko gdy wjezdzano nim do garazu i z garazu, wymieniono w nim przed sprzedazą: olej i filtr, filtr powietrza, wydech na odcinku od katalizatora, z przodu i z tyłu tarcze, klocki i zaciski oraz przewody hamulcowe i płyn hamulcowy...

tyle udało mi się ustalić o tym aucie, teraz stoi w garażu i czeka na pomoc :)
Ostatnio zmieniony 20 maja 2007, 18:37 przez rzecik, łącznie zmieniany 1 raz.

mellermm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2007, 19:13
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mellermm » 21 maja 2007, 14:34

mam podobny problem tylko ze bez dymienia zobacz moj temat co ludzie odpisali pozdr.. Marcin

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: pietrusek1 » 21 maja 2007, 22:27

Witam czy wydechu leca sadze??czy jedynie koncówka rury jest obkopcona??jak kupowalem moja audice kopcila na niebiesko az myslalem ze uszczelaniacze zaworow do wymiany, ale okazalo sie ze samochod stal 3mc i po kilku jazdach zniklo dymienie. Jakie jest cisnienie na zegarach gdy silnik ma 90C?nie pamietam dokladnie ale moje stare audi na biegu jalowym mialo okolo 1 bara a przy 2 tys chyba powinno wynosic 2 bary ale nie pamietam dokladnie, wiem ze moje audi mialo wieksze cisnienie niz powinno byc przy wlasnie 2 tys.Jesli cisnienie jest ok i nie leca sadze to chyba nie ma co sie martwic, zalac dobre paliwko i pojezdzic, zeby silnik sobie popracował. Napisz co i jak moze cos pomoge. POzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl