witam i pozdrawiam wszystkich
mam problem moje auto audi b4 TDi jak ma rozgrzany silnik nie chce się uruchomić jak włączę stacyjkę i zgasną wszystkie kontrolki te co powinny zgasnąć oczywiście, przekręcam kluczykiem i kreci kreci i nie zaskoczy po kilku razach dopiero odpalając go czyli przekręcając kluczykiem dopiero załapuje zawsze czekam aż zgasną wszystkie kontrolki, a co wydaje mi się istotne pod kierownicą gdzie są te przekaźniki taki głuchy dźwięk jakby się przełączył przekaźnik muszę czekać na ten dźwięk bo inaczej jest 90% ze nie odpali i dopiero wtedy próbuje załączyć ale ostatnio już nie słyszę tego dźwięku, jak była zima to jak świece nagrzały si poczekałem chwilę przekaźnik sie jakiś przełączył i uruchomiłem go; ogólnie jak jest ciepły częściej mi się zdarza ze coś nie zaskoczy, było że i z 4 razy nie odpalił na zimno, ale reguła jak coś mi nie przełączy sie po przekręceniu kluczyka tylko na zapłon to dalej nie mam co startować bo nie odpalę teraz jak juz jest ciepło na dworze to praktycznie w cale nie słyszę tego przekaźnika, dodam ze mam immobilaiser ale on jak działa bo odpalam kluczykiem zapasowym bez tego nadajnika to "szczeka" elekrtozawór w silniku dzwoni aż huczy więc ta sprawa raczej odpada
może mi ktoś powiedzieć jaki przekaźnik od świec to go wymienię może to jego wina albo może inny czujnik kiedyś ktoś mi doradzał ze czujnik położenia wału może szfankowacć proszę o pomoc bo może być tak że w ogóle go nie zapalę kiedyś
[80 B4 1.9 TDi] problem z odpaleniem auta
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Z tego co piszesz to wglada na to ze czekasz na dzwiek pykniecia przekaznika swiec zarowych, jesli przy mniejszych temperaturach miałeś wiekszy problem z odpalaniem jak teraz i jesli pali Ci tylko po tym "pstryknieciu" przekaznika to sprawdz pozadnie swiece zarowe, bezpiecznik świec zarowych oraz oraz sparawdz dodatkowo sprawnosc akumulatora, co do czekania az zgasna wszystkie kontrolki to nie ma wiekszego sensu, czekasz az zgasnie ta od grzania swiec i palisz, a przy ujemnych temperaturach mozesz poczekać na dzwiek klikniecai przekaźnika (bo swiece nadla grzeja dopuki nie kliknie przekaźnik - a na desce lampka gasnie jakieś 10s predzej) Doskonale mozna to zaobserwowoc na voltomierzu. Dodatkowo mozesz również sprawdzić czujnik temperatury do ECU - ten niebieski (dwu pinowy) w króćcu głowicy. Jeszcze na koniec jesli masz mozliwosc podpiecia vaga również jak najbardziej zalecane, moze to coś wyjaśni. Powodzenia <ok>
[80 B4 1.9 TDi] problem z odpaleniem auta
WOJTEK26 pisze:Do sprawdzenia czujnik temp do ECU 2 pinowy a powiedz czy przy rozgrzanym silniku zapala sie kontrolka od swiec czy nie??
Jak silnik jest ciepły to kontrlka od świec odrazu gaśnie po zapaleniu zapłonu
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
Sprawdź szczelność układu paliwowego od filtra paliwa do pompy wtryskowej jak również od baku do samego filtra.Najlepiej zaobserwować czy nie lecą babelki powietrza przy przeźroczystym przewodzie paliwowym.Koszt nie duży a wiele nam to powie.Następnie sprawdź kąt wtrysku on też jest istotny.Czy Twoje problemy nie zaczeły sie po wymianie rozrządu :?:
rajdowiec86 pisze:Sprawdź szczelność układu paliwowego od filtra paliwa do pompy wtryskowej jak również od baku do samego filtra.Najlepiej zaobserwować czy nie lecą babelki powietrza przy przeźroczystym przewodzie paliwowym.Koszt nie duży a wiele nam to powie.Następnie sprawdź kąt wtrysku on też jest istotny.Czy Twoje problemy nie zaczeły sie po wymianie rozrządu :?:
nie ten problem mam od początku nawet jak nie zmieniłem rozrządu i nie czyściłem pompy wtryskowej
chyba faktycznie w grę wchodzi tu elektrozawór i albo on sie nie otwierz po zapaleniu zapłonu albo winny jest jakiś przekażnik który podaje na niego napiecie zapowietrzony na bank nie jest powiem tak jak jest ciepły i odpalam to czasmi jest faktycznie tak jabym nie miał ROPY baku normalnie pustynia ale dlaczego jak jest cieły
tak na marginesie może ktos wie jak sprawdzić czujnik tem ten ECU2 chyba tak cie nazywa co jest wkręcony w głowicę ?????? może ton jet winny