Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDi] problem z odpaleniem auta

ODPOWIEDZ
mindur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2007, 14:28
Lokalizacja: iława

[80 B4 1.9 TDi] problem z odpaleniem auta

Post autor: mindur » 17 kwie 2008, 06:58

witam i pozdrawiam wszystkich
mam problem moje auto audi b4 TDi jak ma rozgrzany silnik nie chce się uruchomić jak włączę stacyjkę i zgasną wszystkie kontrolki te co powinny zgasnąć oczywiście, przekręcam kluczykiem i kreci kreci i nie zaskoczy po kilku razach dopiero odpalając go czyli przekręcając kluczykiem dopiero załapuje zawsze czekam aż zgasną wszystkie kontrolki, a co wydaje mi się istotne pod kierownicą gdzie są te przekaźniki taki głuchy dźwięk jakby się przełączył przekaźnik muszę czekać na ten dźwięk bo inaczej jest 90% ze nie odpali i dopiero wtedy próbuje załączyć ale ostatnio już nie słyszę tego dźwięku, jak była zima to jak świece nagrzały si poczekałem chwilę przekaźnik sie jakiś przełączył i uruchomiłem go; ogólnie jak jest ciepły częściej mi się zdarza ze coś nie zaskoczy, było że i z 4 razy nie odpalił na zimno, ale reguła jak coś mi nie przełączy sie po przekręceniu kluczyka tylko na zapłon to dalej nie mam co startować bo nie odpalę teraz jak juz jest ciepło na dworze to praktycznie w cale nie słyszę tego przekaźnika, dodam ze mam immobilaiser ale on jak działa bo odpalam kluczykiem zapasowym bez tego nadajnika to "szczeka" elekrtozawór w silniku dzwoni aż huczy więc ta sprawa raczej odpada


może mi ktoś powiedzieć jaki przekaźnik od świec to go wymienię może to jego wina albo może inny czujnik kiedyś ktoś mi doradzał ze czujnik położenia wału może szfankowacć proszę o pomoc bo może być tak że w ogóle go nie zapalę kiedyś

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 kwie 2008, 08:16

Z tego co piszesz to wglada na to ze czekasz na dzwiek pykniecia przekaznika swiec zarowych, jesli przy mniejszych temperaturach miałeś wiekszy problem z odpalaniem jak teraz i jesli pali Ci tylko po tym "pstryknieciu" przekaznika to sprawdz pozadnie swiece zarowe, bezpiecznik świec zarowych oraz oraz sparawdz dodatkowo sprawnosc akumulatora, co do czekania az zgasna wszystkie kontrolki to nie ma wiekszego sensu, czekasz az zgasnie ta od grzania swiec i palisz, a przy ujemnych temperaturach mozesz poczekać na dzwiek klikniecai przekaźnika (bo swiece nadla grzeja dopuki nie kliknie przekaźnik - a na desce lampka gasnie jakieś 10s predzej) Doskonale mozna to zaobserwowoc na voltomierzu. Dodatkowo mozesz również sprawdzić czujnik temperatury do ECU - ten niebieski (dwu pinowy) w króćcu głowicy. Jeszcze na koniec jesli masz mozliwosc podpiecia vaga również jak najbardziej zalecane, moze to coś wyjaśni. Powodzenia <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 kwie 2008, 09:11

Do sprawdzenia czujnik temp do ECU 2 pinowy a powiedz czy przy rozgrzanym silniku zapala sie kontrolka od swiec czy nie??

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 17 kwie 2008, 09:36

Rozgrzany silnik+niemożność odpalenia=kąt wtrysku.
Sprawdź,czy nie masz zapowietrzonego układu paliwa /bąbelkowania na przewodach pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową/.

mindur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2007, 14:28
Lokalizacja: iława

[80 B4 1.9 TDi] problem z odpaleniem auta

Post autor: mindur » 17 kwie 2008, 09:57

WOJTEK26 pisze:Do sprawdzenia czujnik temp do ECU 2 pinowy a powiedz czy przy rozgrzanym silniku zapala sie kontrolka od swiec czy nie??



Jak silnik jest ciepły to kontrlka od świec odrazu gaśnie po zapaleniu zapłonu

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 17 kwie 2008, 14:47

Sprawdź szczelność układu paliwowego od filtra paliwa do pompy wtryskowej jak również od baku do samego filtra.Najlepiej zaobserwować czy nie lecą babelki powietrza przy przeźroczystym przewodzie paliwowym.Koszt nie duży a wiele nam to powie.Następnie sprawdź kąt wtrysku on też jest istotny.Czy Twoje problemy nie zaczeły sie po wymianie rozrządu :?:

mindur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2007, 14:28
Lokalizacja: iława

Post autor: mindur » 18 kwie 2008, 06:42

rajdowiec86 pisze:Sprawdź szczelność układu paliwowego od filtra paliwa do pompy wtryskowej jak również od baku do samego filtra.Najlepiej zaobserwować czy nie lecą babelki powietrza przy przeźroczystym przewodzie paliwowym.Koszt nie duży a wiele nam to powie.Następnie sprawdź kąt wtrysku on też jest istotny.Czy Twoje problemy nie zaczeły sie po wymianie rozrządu :?:

nie ten problem mam od początku nawet jak nie zmieniłem rozrządu i nie czyściłem pompy wtryskowej

chyba faktycznie w grę wchodzi tu elektrozawór i albo on sie nie otwierz po zapaleniu zapłonu albo winny jest jakiś przekażnik który podaje na niego napiecie zapowietrzony na bank nie jest powiem tak jak jest ciepły i odpalam to czasmi jest faktycznie tak jabym nie miał ROPY baku normalnie pustynia ale dlaczego jak jest cieły


tak na marginesie może ktos wie jak sprawdzić czujnik tem ten ECU2 chyba tak cie nazywa co jest wkręcony w głowicę ?????? może ton jet winny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl