Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z 1,9 TDI] Problem z odpaleniem zimnego silnika

ODPOWIEDZ
sebio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2007, 21:07

[b4 1Z 1,9 TDI] Problem z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: sebio » 16 kwie 2008, 17:37

Witam wszystkich forumowiczów!

Prosiłbym o porade i pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny usterki mojej niuni.
chodzi o to że nie umiem odpalić zimnego silnika (trzeba kręcić ze 2 minuty żeby zaskoczył). Najpierw na samym poczatku problemow z autem pojawił mi się błąd 550 sterowanie poczatkiem wtrysku. Pojechałem do mechanika zeby ustawic kąt wtrsysku statyczny. Poniewaz mam deltascan i interfejs zobaczylem ze po regulacji ma on wartosć w granicach 57. Przedtem 150!!! Po regulacji ciszej pracował i ładnie sie jezdzilo. Następnego dnia po regulacji z rana auto nie chcialo odpalic na zimnym silniku. Na ciepłym pali od reki. Co moze byc tego przyczyna? dawka 15 czyli dobra i bledów juz nie ma jak przestawili mi zapłon. Czy moze byc cos wspolnego z przestawiaczem kąta wtrysku w pompie? Co odpowiada za przypieszenie kąta wtrysku jak nie ma ssania ręcznego? Jesli odepnę czujnik od swiec zarowych i zapale je na chwile ręcznie auto lepiej sie uruchamia.Da sie ten przestawiacz jakos wyczyscicć lub zregenerować? Lub przyczyna leży po innej stronie?Dodam ze auto stracilo na mocy. Prosze o pomoc! Pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 kwie 2008, 09:13

Czyli widać że nie właczaja sie świece żarowe czyli mozesz miec uszkodzony czujnik temp do ECU po drugie sprawdx dawke na wolnych obrotach oraz dawke rozruchowa

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 17 kwie 2008, 09:34

Na początek sprawdź,czy nie ma bąbelków powietrza w przewodach biegnących od filtra od pompy i z powrotem.Jesli nie "bąbelkuje" ,to na odpalonym silniku uderz lekko we wtrysk sterujący.Gdy nie będzie żadnej reakcji /wachanie obrotów/ to znak,że jest dobry.Sprawdź następnie zawór ciśnienia tłoczenia na pompie /puknij go lekko przed odpaleniem/.jak to wszystko nie pomoże to jeszcze raz na vaga....oby nie słynny klin koła pasowego na wale.

sebio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2007, 21:07

Post autor: sebio » 17 kwie 2008, 12:03

Bąbelków nie zauważyłem. we wtrysk sterujący już też pukałem. Wskazuje na to że jest dobry. Na vagu i deltascanie moge tylko podejrzeć dawkę ale to jest dawka ta na wolnych obrotach. Gdzie szukać dawki rozruchowej i czym się ją ustawia? Niby dawkę normalnie ruszając lekko nastawinikem a rozruchową? Ponadto gdzie znajdę owy zawór cisnienia tłoczenia na pompie? Czy jest to ten niby taki co sie go wbija jak cisnienie jest za niskie?
świece żarowe dobre i czujnik też bo jak było zimno ponizej 5 stopni to grzał swiece od samosci. Klin koła pasowego jest ok bo był spawdzany w serwisie boscha bo też bylo takie podejrzenie. Na razie żeby odpalać na zimnym musiałem niestety przestawić kąt wtrysku na wcześniejszy bo wtedy lepiej pali. Ale błąd niestety wywala od sterowania początkiem wtrysku.

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 17 kwie 2008, 12:57

WOJTEK26 pisze:Czyli widać że nie właczaja sie świece żarowe czyli mozesz miec uszkodzony czujnik temp do ECU po drugie sprawdx dawke na wolnych obrotach oraz dawke rozruchowa
Jak dla mnie to swiece przy tej temperaturze nie powinny sie wrecz wlaczac. Dodam tylko ze przy -15 (powaznie) po kilku obrotach walem moj 1z palil..przy 4 spalonych swiecach. Oczywiscie ze bedzie palil lepiej po podgrzaniu..ale nie w swiecach szukalbym przyczyny, one maja sie wlaczach ponizej +5 stopni.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 kwie 2008, 14:01

a czy kolega kąt wtrysku ustawial w Basic Set :?:

sebio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2007, 21:07

Post autor: sebio » 17 kwie 2008, 14:26

Tak było ustawiane w basic settings

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 17 kwie 2008, 14:41

Jak ustawiłeś kąt wtrysku to jakie miałeś granice?Jak się wahały wskazania kąta wtrysku.Jeśli różnica pomiedzy wartościami jest wieksza niz 5 jednostek może to oznaczać na wyrobiony klin lub "wyklepany" wpust na kole pasowym wału
sebio pisze:Klin koła pasowego jest ok bo był spawdzany w serwisie boscha bo też bylo takie podejrzenie.
Najłatwiej sprawdzisz to na vagu nieraz fachowcom nie ma co wierzyć zobacz jakie są wahania wskazania kąta w basic setting tak jak napisałem.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 kwie 2008, 14:42

Jeżeli jest kont źle ustawiony to problem jest z odpaleniem zimnego silnika, sprawdx czy po przekręceniu zapłonu pojawia sie napięcie od zaworu odcinajacego paliwo przy pompie wtryskowej.

sebio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2007, 21:07

Post autor: sebio » 17 kwie 2008, 18:18

Napiecie na zaworze jest. sprawdzalem miernikiem. po dłuższym pokręceniu zapala wiec to nie wina zaworu raczej. Kąt zmienia się trochę ale jego wachania nie przekraczają 2-3 jednostek. Czy tą dawkę rozruchową ustalam też vagiem czy ingerując w mapy czy tez ustawia się ją na pompie? Podejrzewam ze jest cos z przestawiaczem ze nie przyspiesza jak jest zimny moze jest jakos zablokowany w jakiejs granicy zmian koniecznych do przyspieszenia wtrysku? Dodam ze nie innego bloku nie zdiagnozuję w tym aucie oprócz 000 czyli silnika bo autko jest z 92r i przepływka klapowa bosh. I tak cieżko sie bylo wogole polaczyc z kompem.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 kwie 2008, 19:27

a sprawdz jaki masz kat na zimnym a jaki na ciepłym zobacz czy wogóle sie zmienia wtedy bedziesz wiedzial czy przestawiacz kąta wtrysku dziala , a oprócz tego odpalania na zimnym silniku to maszynka dobrze sie sprawuje :?: czy zauwazyles jakies zmiany :?:

[ Dodano: 2008-04-17, 19:28 ]
i wogóle jaki masz ten kąt wtrysku jaka wartość

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 kwie 2008, 22:04

Sebio

zaloguj VAG iem grupe 000 Basic Settings i wstaw na forum - tylko dogrzej dobrze fure przed vagowaniem... ;-)

Pozdrawiam

sebio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2007, 21:07

Post autor: sebio » 18 kwie 2008, 10:58

Ok w poniedzialek postaram sie wrzucić logi z zvagowanej grupy 000 basic settings. Dam na zimnym i ciepłym silniku. Dziękuję za wszelką pomoc i sugestie.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 18 kwie 2008, 11:27

sebio pisze:na zimnym i ciepłym silniku.
Daj tylko na rozgrzanym... na zimnym dziala dynamiczny kat wtrysku a my zajmujemy sie statycznym, ktory ma kolosane znaczenie dla rozruchu.

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl