[80 B3 1.8 PM] Pompa wody?
[80 B3 1.8 PM] Pompa wody?
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna. Przedstawię mój problem. Otóż ostatnio silnik złapał za wysoką temperaturę więc wymieniłem termowyłącznik wentylatora oraz termostat. Niby wszystko wróciło do normy. Dzisiaj jednak sprzątałem auto w garażu i postanowiłem wszystko jeszcze raz sprawdzić. Odpaliłem silnik i pozwoliłem mu się grzać czasem lekko przygazowując. Górny wąż stopniowo łapał temperaturę a dolny pozostał zimny do ok 85 stopni, potem się nagrzewał, tu akurat chyba wszystko ok. Po jakimś czasie włączył się wentylator. Tu niby też wszystko w porządku. Oba węże gorące. Jednak dotknąłem zbiorniczka wyrównawczego i okazało się, że jest zimny. Odkręciłem korek, leciutkie pssst, włożyłem palca i... woda zimna!! Zadzwoniłem do swojego mechanika, który stwierdził, że może to być pompa wody. Co o tym myślicie? Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam.
Słabo czytałeś. Popraw proszę nazwę tematu. Użyj edycji.
Jak nazywać tematy napisane jest w każdym dziale.
viewtopic.php?t=9608
Jeśli nie poprawisz, temat usuniemy.
Doc
Słabo czytałeś. Popraw proszę nazwę tematu. Użyj edycji.
Jak nazywać tematy napisane jest w każdym dziale.
viewtopic.php?t=9608
Jeśli nie poprawisz, temat usuniemy.
Doc
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2008, 20:45 przez Ossek, łącznie zmieniany 4 razy.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
u mnie płyn nagrzewa się w momencie gdy otworzy się termostat i zrobi się pełny obieg układu silnik - chłodnica, wtedy tym cienkim wężykiem gorący płyn przelewa się z chłodnicy do zbiorniczka a stamtąd pompa zasysa go do układu więc ... jeśli miałbyś uwaloną pompe to by ci zagotował z braku obiegu, mechanik chce cie naciągnąć na wydatki bez sensu.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Słabo czytałeś. Popraw proszę nazwę tematu. Użyj edycji.Ossek pisze:Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna.
Jak nazywać tematy napisane jest w każdym dziale.
viewtopic.php?t=9608
Jeśli nie poprawisz, temat usuniemy.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2008, 20:43 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Po pierwsze to regulamin poczytaj i popraw temt bo wladze beda zle.
Wracajac do tematu to masz wszystko ok, wymuszony obieg wystepuje w nagrzewnicy, bloku silnika, i opcjonalnie po otwarciu termostatu w chlodnicy. W zbiorniczku wyrownawcym obieg wymuszony nie wystepuje. Plyn w nim nagrzeje sie po naprawde dlugim czasie. Do zbiorniczka goraca woda dostaje sie za pomoca grawitacyjnego obiegu wody i rozszezeniu jej objetosci. Wszystko masz jak najbardziej ok <ok>
Jedna rada, zmien mechanika......
[ Dodano: 2008-04-17, 20:47 ]
A jednak, wladze dopatrzyly
Wracajac do tematu to masz wszystko ok, wymuszony obieg wystepuje w nagrzewnicy, bloku silnika, i opcjonalnie po otwarciu termostatu w chlodnicy. W zbiorniczku wyrownawcym obieg wymuszony nie wystepuje. Plyn w nim nagrzeje sie po naprawde dlugim czasie. Do zbiorniczka goraca woda dostaje sie za pomoca grawitacyjnego obiegu wody i rozszezeniu jej objetosci. Wszystko masz jak najbardziej ok <ok>
Jedna rada, zmien mechanika......
[ Dodano: 2008-04-17, 20:47 ]
A jednak, wladze dopatrzyly
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ale zbiornik wyrównawczy jest przeważnie zimny. Sama nazwa "wyrównawczy" wskazuje na to iż ma wyrównywać pozim cieczy chłodzącej. Samochód musi naprawdę bardzo gługo chodzić i to na postoju żeby płyn w nim zrobił się ciepły. Moim zdaniem jak masz drożne przewody i temperaturę utzymuje w normie to nie ma żadnych powodów do zmatwień.