Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Pompa wody?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

[80 B3 1.8 PM] Pompa wody?

Post autor: Ossek » 17 kwie 2008, 18:37

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna. Przedstawię mój problem. Otóż ostatnio silnik złapał za wysoką temperaturę więc wymieniłem termowyłącznik wentylatora oraz termostat. Niby wszystko wróciło do normy. Dzisiaj jednak sprzątałem auto w garażu i postanowiłem wszystko jeszcze raz sprawdzić. Odpaliłem silnik i pozwoliłem mu się grzać czasem lekko przygazowując. Górny wąż stopniowo łapał temperaturę a dolny pozostał zimny do ok 85 stopni, potem się nagrzewał, tu akurat chyba wszystko ok. Po jakimś czasie włączył się wentylator. Tu niby też wszystko w porządku. Oba węże gorące. Jednak dotknąłem zbiorniczka wyrównawczego i okazało się, że jest zimny. Odkręciłem korek, leciutkie pssst, włożyłem palca i... woda zimna!! Zadzwoniłem do swojego mechanika, który stwierdził, że może to być pompa wody. Co o tym myślicie? Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam.



Słabo czytałeś. Popraw proszę nazwę tematu. Użyj edycji.
Jak nazywać tematy napisane jest w każdym dziale.
viewtopic.php?t=9608

Jeśli nie poprawisz, temat usuniemy.
Doc
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2008, 20:45 przez Ossek, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 kwie 2008, 19:03

phi ale wymyślił, sprawdź drożność tego cienkiego wężyka między chłodnicą a zbiorniczkiem

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 17 kwie 2008, 19:42

Zdjąłem i przedmuchałem ten wężyk, nic nie wyleciało. Przejechałem się kawałek, temperatura doszła do około 80 stopni. Górny wąż ciepły, dolny zimny, zbiorniczek zimny, w/w wężyk także. Jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 kwie 2008, 20:10

u mnie płyn nagrzewa się w momencie gdy otworzy się termostat i zrobi się pełny obieg układu silnik - chłodnica, wtedy tym cienkim wężykiem gorący płyn przelewa się z chłodnicy do zbiorniczka a stamtąd pompa zasysa go do układu więc ... jeśli miałbyś uwaloną pompe to by ci zagotował z braku obiegu, mechanik chce cie naciągnąć na wydatki bez sensu.

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 17 kwie 2008, 20:23

No faktycznie nie poczekałem do otwarcia termostatu ale wcześniej termostat się włączał, dolny wąż się nagrzewał a zbiornik zimny. Nurtuje mnie dlaczego węże są ciepłe a z zbiornik zimny, przecież woda w nich jest ta sama.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 17 kwie 2008, 20:43

Ossek pisze:Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna.
Słabo czytałeś. Popraw proszę nazwę tematu. Użyj edycji.
Jak nazywać tematy napisane jest w każdym dziale.
viewtopic.php?t=9608

Jeśli nie poprawisz, temat usuniemy.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2008, 20:43 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 kwie 2008, 20:43

sprawdzałeś czy nie ma powietrza w układzie? a po za tym wrzuc jakąś fotę silnika tak żeby było widać układ może jeszcze coś mi przyjdzie do głowy

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 17 kwie 2008, 20:44

Po pierwsze to regulamin poczytaj i popraw temt bo wladze beda zle.

Wracajac do tematu to masz wszystko ok, wymuszony obieg wystepuje w nagrzewnicy, bloku silnika, i opcjonalnie po otwarciu termostatu w chlodnicy. W zbiorniczku wyrownawcym obieg wymuszony nie wystepuje. Plyn w nim nagrzeje sie po naprawde dlugim czasie. Do zbiorniczka goraca woda dostaje sie za pomoca grawitacyjnego obiegu wody i rozszezeniu jej objetosci. Wszystko masz jak najbardziej ok <ok>

Jedna rada, zmien mechanika......

[ Dodano: 2008-04-17, 20:47 ]
A jednak, wladze dopatrzyly :-P

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 17 kwie 2008, 20:54

Za złamanie regulaminu przepraszam, już poprawione :) Fotek na razie nie zrobię, bo nie mam czym :) Jutro jadę ze Szczecina do rodzinnej Ustki i po podróży sprawdzę temperaturę. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 17 kwie 2008, 21:02

W podruzy tez moze byc zimny plyn w zbiorniczku, poniewaz zadko termostat sie otwiera. Najlepiej sprawdzic w ladna pogode w duzym natezeniu ruchu miejskiego, tak zeby wentylatory mialy co robic ;-)

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 17 kwie 2008, 21:10

bartek18150 pisze:W podruzy tez moze byc zimny plyn w zbiorniczku, poniewaz zadko termostat sie otwiera. Najlepiej sprawdzic w ladna pogode w duzym natezeniu ruchu miejskiego, tak zeby wentylatory mialy co robic ;-)
I tak zrobię ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 kwie 2008, 11:43

dokładnie tak jak napisał Darecki3037 sprawdz cienki wężyk idący od zbiorniczka do chłodnicy czy nie jest zapchany :-D

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 kwie 2008, 12:25

Ale zbiornik wyrównawczy jest przeważnie zimny. Sama nazwa "wyrównawczy" wskazuje na to iż ma wyrównywać pozim cieczy chłodzącej. Samochód musi naprawdę bardzo gługo chodzić i to na postoju żeby płyn w nim zrobił się ciepły. Moim zdaniem jak masz drożne przewody i temperaturę utzymuje w normie to nie ma żadnych powodów do zmatwień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl