[1.9 TDI 1Z] intercooler ??
[1.9 TDI 1Z] intercooler ??
intercooler działa korzystnie i zwiększa nieco moc silnika, może jednak dławić przepływ (a co za tym idzie – obniżać moment obrotowy). Wystarczy jednak niewielka korekta ciśnienia doładowania i zyskiem mocy możemy cieszyć się w całym zakresie obrotów. Jak to uczynić??
W standardzie cisnienie doładowania wynosi 0.75 bara sztanga operuje w tym zakresie i pewnie samą regulacja sztangi niewiele mozna tu ugrac.
Podnoszenie cisnienia doładowania ma sens tylko w przypadku kiedy modyfikujesz mape w sterowniku.
Neo - ustaw sobie dawke na 2.2 mg/R - wiecej dymu ale lepiej bedzie Ci sie zbierał z dołu.
pozdr
Podnoszenie cisnienia doładowania ma sens tylko w przypadku kiedy modyfikujesz mape w sterowniku.
Neo - ustaw sobie dawke na 2.2 mg/R - wiecej dymu ale lepiej bedzie Ci sie zbierał z dołu.
pozdr
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Aby zwiekszyć ciśnienie doładowania to po pierwsze trzeba zamień mape w ecu, mechaniczne zwiekszanie doladowania nic nam nie da bo N75 i tak wywali nadmmiar cisnienia w dolot. Korekcja dawki moimi zdaniem bez powietrza również mija sie z celem, poza niewielka słabo odczuwalna róznica, wzrośnie dymienie - co oznacza ze mieszanka jest wyrzucana w wydech zamias spalana (i co to nam daje?- wieksze bez sensu spalanie), jak chcesz juz cos uzyskać to zachipuj ECU wtedy bedzie to miało sens. Ustawienia dawki beda idealnie dobrana do masy powietrza, auto bedzie mialo lepszego kopa a przy nie zmeinnym stylu zazdy spadnie spalanie.