Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] intercooler ??

ODPOWIEDZ
Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

[1.9 TDI 1Z] intercooler ??

Post autor: Neo » 18 kwie 2008, 12:21

intercooler działa korzystnie i zwiększa nieco moc silnika, może jednak dławić przepływ (a co za tym idzie – obniżać moment obrotowy). Wystarczy jednak niewielka korekta ciśnienia doładowania i zyskiem mocy możemy cieszyć się w całym zakresie obrotów. Jak to uczynić??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 18 kwie 2008, 12:41

Korekcje ciśnienia doładowania można przeprowadzić na sztandze przy turbinie.
Skracając ją podnosisz ciśnienie, wydłużając zmniejszasz ciśnienie.
Pamiętaj że do tej operacji potrzeby Ci jest barometr, by nie przecholować z doładowaniem.
Było już o tym.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 18 kwie 2008, 14:04

W standardzie cisnienie doładowania wynosi 0.75 bara sztanga operuje w tym zakresie i pewnie samą regulacja sztangi niewiele mozna tu ugrac.
Podnoszenie cisnienia doładowania ma sens tylko w przypadku kiedy modyfikujesz mape w sterowniku.

Neo - ustaw sobie dawke na 2.2 mg/R - wiecej dymu ale lepiej bedzie Ci sie zbierał z dołu.

pozdr

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 kwie 2008, 11:25

Sama regulacji sztangi nie pomoże, tym jedynie mozesz zwiekszyc lekko cisnienie przy max butowaniu, w dolnym zakresie kiedy zawór jest zamkniety to jedynie korekcja dawki wtrysku pomoze.

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

Post autor: Neo » 21 kwie 2008, 15:09

Jakie mogą być tego negatywne skutki??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 kwie 2008, 15:57

Skoro pytałeś o niewielką korekcje ciś. doładowania to podałem Ci że regulacja sztangi, jak coś więcej to korekcja wtrysku oczywiście, czyli skutkiem tego podwyższone jest spalanie i większe kopcenie. Nie wspomne o poważniejszych modach.
A wogóle jaki ty masz silnik bo w podpisie brak jest typu.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 kwie 2008, 08:25

Aby zwiekszyć ciśnienie doładowania to po pierwsze trzeba zamień mape w ecu, mechaniczne zwiekszanie doladowania nic nam nie da bo N75 i tak wywali nadmmiar cisnienia w dolot. Korekcja dawki moimi zdaniem bez powietrza również mija sie z celem, poza niewielka słabo odczuwalna róznica, wzrośnie dymienie - co oznacza ze mieszanka jest wyrzucana w wydech zamias spalana (i co to nam daje?- wieksze bez sensu spalanie), jak chcesz juz cos uzyskać to zachipuj ECU wtedy bedzie to miało sens. Ustawienia dawki beda idealnie dobrana do masy powietrza, auto bedzie mialo lepszego kopa a przy nie zmeinnym stylu zazdy spadnie spalanie.

Awatar użytkownika
xjaoex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 16 lip 2009, 22:25

Post autor: xjaoex » 24 sie 2009, 21:12

a ja mam panowie takie pytanko, czy jak lekko zagiety na gorze jest intercooler to bedzie jakos znaczaco wplywalo na jego prace?? zagiecie jest takie ze palca mozna polozyc wskazujacego :-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 sie 2009, 21:22

Jeżeli jest lekko zagięty to nie ma to większego znaczenia.Gorzej by było gdyby był pęknięty...

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 sie 2009, 21:24

Jak masz zangiety to nic sie nie stanie gorzej jak masz zapchany syfem.

Awatar użytkownika
xjaoex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 16 lip 2009, 22:25

Post autor: xjaoex » 24 sie 2009, 21:31

dzięki bardzo za opinie, wyczyscilem go dzisiaj wiec jutro zakladam i w koncu porobie zdjecia mojej niuni wiec zapraszam do tematu mojego <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 sie 2009, 21:31

lukwoj21 pisze:gorzej jak masz zapchany syfem.
Zdecydowanie popieram. :!: Będziesłabe chłodzenie powietrza a co za tym idzie gorsze spalanie :-/ Polecam czyszczenie, niewiele roboty a efekt odczuwalny. ;-)
xjaoex a jak go wyczyściłeś?? Czym??

Awatar użytkownika
xjaoex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 16 lip 2009, 22:25

Post autor: xjaoex » 24 sie 2009, 21:35

Niki20, sprezarka i pod cisnieniem + benz ekstrakcyjna, a jest jakiś inny sposób czyszczenia?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 sie 2009, 22:01

tak jak kolega napisał tylko bezyna ekstrakcyjna ja swojego zalałem na noc zeby ten cały syf rozpusciło potem zlałem wydmichałem jeszcze raz troche nalałem i wypłukałem.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 sie 2009, 14:52

xjaoex, nie wiem. ;-) Ja także w podobny sposób czyściłem tylko że Karcherem. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl