Katalizator ogranicza moc silnika poprzez pogarszanie opróżniania komór spalania, jednak bywa istotny dla prawidłowej pracy silnika, ponieważ może być niezbędny dla poprawnej pracy sondy lambda ( brak sondy w b3 i b4 diesel ).




Kurde teraz mi sie przypomniało że mój wujaszek w swojej niuni 1,6 TD SB wymieniał ten tłumnik. Tyle że zamiennik był jakiś lipny i walił mu o podłogę to założył spowrotem ten stary. Wtedy jeszcze nie miałem swojej Audi, więc tak nie za bardzo się interesowałem. Ale jak kiedy go spotkam to spytam jak to wygląda.spiczi pisze:Trzeba jakiegoś ochotnika, który poświeci 85zł i kupi nowy tłumik na allegro, a ten stary rozetnie i da znać co tam jest <ok> :mrgreen: Jest ktoś chetny?

Ale tutaj mowa jest o B3 a ty masz już B4 a w B4 zarówno w AAZ jak i 1Z były już katalizatory (według ETKI).Kamil 20 pisze:Nie tylko w tych, ja mam AAZ-ta i mam kata a pompa sterowana jest mechanicznieMobilek pisze:Natomiast katalizatory były montowane w samochodach z pompą sterowaną elektronicznie
zgadza sie fabryka wprowadziła katalizatory ze względu na Euro I (normy emisji spalin1992r) i razem z nimi montowała zawory recyrkulacji spalin, także precyzując moją poprzednią wypowiedź powiem tak: kata ma ten samochód, który posiada EGR.Labiel pisze:Ale tutaj mowa jest o B3 a ty masz już B4 a w B4 zarówno w AAZ jak i 1Z były już katalizatory (według ETKI).Kamil 20 pisze:Nie tylko w tych, ja mam AAZ-ta i mam kata a pompa sterowana jest mechanicznieMobilek pisze:Natomiast katalizatory były montowane w samochodach z pompą sterowaną elektronicznie