Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Problem z odcięciem paliwa !!!

ODPOWIEDZ
Robson0276
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2008, 15:43
Lokalizacja: warszawa/walia

[80 B4 1.9TDI 1Z] Problem z odcięciem paliwa !!!

Post autor: Robson0276 » 21 kwie 2008, 05:10

Witam wszystkich.

Mam ogromny problem z odcięciem paliwa a mianowicie auto wchodzi na obroty około 3000 i zaczyna się falowanie obrotami, z przeczytanych tematów i porad sprawdziłem, już przewody do N75 wymieniłem je na wszelki wypadek. Dodatkowo sprawdziłem sam N75 i wydaje się, że pracuje prawidłowo ( bez napięcia powietrze jest przekierowane na gruszkę z napięciem na dolot do turbiny). Sterowanie z gruszki na ramię od zaworu upustowego sprawdziłem za pomocą kompresora uchyla sie, lecz po zmostkowaniu przewodów z turbiny bezpośrenio do gruszki ramię nawet nie drgnie........ :-( . W związku z tym prosiłbym o wypowiedz kolegów z o wiele większym doświadczeniem niż moje.

Ps. Autko jest z 95 roku (pierburg)

Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 kwie 2008, 08:23

Najsłuszniej bedize zrobić logi vagiem, wtedy wyjdzie wszystko jak na dłoni i bedize wiadomo od czego zaczac, bo przyczyn moze byc bardzo wiele takiego zachowania.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 kwie 2008, 09:01

Robson0276 pisze:lecz po zmostkowaniu przewodów z turbiny bezpośrenio do gruszki ramię nawet nie drgnie........


i jest to prawidlowe zachowanie bo na jalowym nie masz zadnego doladowania to jak ma drgac, zmostkuj te przewody i sie przejedz, i wtedy sprawdz czy nadal masz te same objawy, jesli nie to zawor do wymiany

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 21 kwie 2008, 09:34

Zaloguj VAG iem grupy 011, 008, 010 i 003 w tescie dynamicznym... i zapraszam ponownie.. ;-) z logami na forum.

Pozdrawiam

Robson0276
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2008, 15:43
Lokalizacja: warszawa/walia

Post autor: Robson0276 » 21 kwie 2008, 15:37

Wielkie dzięki za podpowiedzi są baaardzo ważne, a przewody były zmostkowane i próbna jazda tez była wykonana, objawy odcięcia jak były tak i są. Prawdopodobnie nie obejdzie się bez VAG-a, ale z tym mogę mieć mały tzn duży problem, bo obecnie przebywam w północnej wali, a tu z tym mogę mieć problem. Z tym autkiem od początku jest coś nie tidit :). Zakupiłem je lekko puknięte , błotnik i zdeżak. stało dłuższy czas zanim do mnie trafiło. Na początku problemy z odpaleniem były, ale to już mam za sobą a mianowicie wybranie szlamu ze zbiornika (to nie była ropka) a paliwo wybierałem szklanka bo było takie gęste, w związku z tym paliwem strasznie kopciło na biało, tu na wyspach bez przeglądu i taxu (podatek drogowy ) nie wolno wyjechać nawet na ulice od razu zcholują:). i nie mogłem wyjeździć tych resztek. Dolewałem nowego i autko tak sobie klekotało na wolnych obrotach ale nawet wtedy nie było tych objawów odcinki, nadszedł dzień w który musiałem pojechać na przegląd ten po którym odzyskuje się dokumenty , jak jechałem to prawie samochodów za sobą nie widziałem tak kopcił ale na biało. Po czym nagle wszystko ustało kopce itd itp, ale pojawił się właśnie objaw odcięcia paliwa...... Dodam, że filtry są powymieniane, przewód paliwowy od zbiornika wymieniony cały, powietrze było w paliwie i wymieniłem cały przewód dla bezpieczeństwa, okazało się, że problem tkwi w filtrze paliwa, który też został wymieniony na nowy ale gdzieś tu zasysał powietrze. Obecnie jest założony filtr na przewodzie paliwowym do pompy też do diesla ( nawet bez żadnego filtra też ma odcinkę sprawdzałem).

Przepraszam za tak długą lekturę, ale chciałem napisać mniej więcej wszystko co było robione.
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 kwie 2008, 15:50

A jak u Ciebie ze stanem oleju i płynu chłodzącego. Wygląda mi to na padniętą uszczelkę pod głowicą i spalanie płynu. Koniecznie należałoby sprawdzić ciśnienie sprężania.

Robson0276
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2008, 15:43
Lokalizacja: warszawa/walia

Post autor: Robson0276 » 21 kwie 2008, 16:41

Też podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, ale to nie jest przyczyna ponieważ płyn jest cały czas w normie nie jest zanieczyszczony i nic sie z nim nie dzieje, olej też jest w normie wymieniłem go już drugi raz ponieważ poprzednio nie był długo wymieniany i nazbierało się syfu wlałem jeden z nowym filtrem po 2 tygodniach go zlałem i na nowo nowy olej i filtr. w trakcie wymiany gdyby był płyn w oleju to bym to zauważył. Gdybu to była uszczelka pod głowicą to te objawy dymienia tak szybko by nie zanikły, teraz nie ma prawie żadnego dymku. Nawet nie ma dymku przy wciśnięciu pedału gazu do oporu bo przy 3000 już odcina i zaczyna falować silnik tzn jego praca. Podejrzewam, że może kat się zapchał ale to wtedy straciłby na mocy a nie było by objawu odcięcia paliwa. Chyba, że komp coś źle wtedy odczytuje i też wchodzi w tryb awaryjny........... :-( . Załąmka a podd koniec maja mam do Polski już na stałe wrócić tym autkiem i nie wiem czy dojadę z takim odcięciem pali (spłoszone woły pewnie będą szybsze niż ja i moje Audi :mrgreen: )

Pozdrawiam

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 22 kwie 2008, 06:56

Adamm pisze:
Robson0276 pisze:lecz po zmostkowaniu przewodów z turbiny bezpośrenio do gruszki ramię nawet nie drgnie........


i jest to prawidlowe zachowanie bo na jalowym nie masz zadnego doladowania to jak ma drgac, zmostkuj te przewody i sie przejedz, i wtedy sprawdz czy nadal masz te same objawy, jesli nie to zawor do wymiany
Adamm, a może to jest nastawnik, u tego kolesia z Włocławka były podobne objawy na biegu jałowym

Robson0276
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2008, 15:43
Lokalizacja: warszawa/walia

Post autor: Robson0276 » 22 kwie 2008, 07:54

A mianowicie o co chodzi z tym nastawnikiem, bo nie bardzo wiem o czym mowa, domyślam sie tylko że to jest związane z ta przepustnicą spalin. Jeśli się mylę to to proszę o naprowadzenie co i jak :-) Ale tak coraz bardziej zaczynam się upewniać, że to jest wina tego pieprz.........go katalizatora. Poprzedni właściciel lał jakiś syf zamiast ropki i jak postał to zrobiła się prawie galareta, wybrałem to wszystko ale na pewno trochę zostało i jak sie przejechałem to zapchał się kat. Mam ogromną nadzieję, że to będzie to.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 22 kwie 2008, 09:32

Wpisz sobie w szukajce szapranie i będziesz miał dużo do poczytania o nastawniku.
O tyle masz dobrze że masz rok 95 na pietburbu i nastawnik indukcyjny, który mozna rozebrać i przeczyścić.
Katalizator to już mniejsze piwo sam dasz rade. Wytnij go i wstaw rurke, chyba że masz u siebie bardziej rygorystyczne przepisy przy przeglądzie to wybij środek kata lub kup taka puszkę podobną do niego i wstaw.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 22 kwie 2008, 12:58

raczej wykluczam nastawnik bo nie jest on odpowiedzialny za odciecie mocy


mysle ze bez vaga sie nie obejdzie niestety

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 kwie 2008, 18:58

Robson ja Ci napisalem co masz zrobic zeby ustalic przyczyne... ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl